Min veninde søger råd ang hendes søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. januar 2009

Becks

Hejsa...
Jeg har lovet min veninde og spørger jer til råds ang hendes søn på 9½ måned... Han er fra den 26/3-08 vejer ca 9 kg og er ca 71-73 cm

Der er mange der efterhånden har sagt til hende, at han er bagud mht hans udvikling med mange ting...

Han sidder selv og har gjort det i 3-4 måneder, men han kan ikke selv komme op og sidde, hvis han feks ligger ned, skal de kunne det når de er 9 mdr?

Han kravler ikke, det ser ud til han gerne vil, for når han sidder ned, bukker han sig frem af og får det ene ben bagud, men så er det som om han sidder fast i den stilling...

Han har nogle gange fået lov til selv og sidde med maden og skeen og spise, men han leger kun med skeen, og maden tager han i hånden og knuer og så smider det hen af bordet... Han putter alt i munden af legetøg og ting, men ikke mad... Hendes mor siger at det burde han...

Hun synes bare at når hun ser på andre børn på hans alder, så kan de meget mere, kravle, stå selv og selv rejse sig op af ting... Men han gør ingen af delene, det gør hende ked af det at så mange kommer med kommentarer til hende, for hun føler ikke at hun gør tingene rigtigt som mor, når de kommer med de stikpiller...

Så er der et andet problem, han spiser næsten ingenting.
Han får havregrød til morgenmad med sødmælk til i kop. (spiser halvdelen ca)
Så får han rugbrød med div. pålæg, med sødmælk til i kop. ( spiser ca. under en kvart skive)
Så får han sødmælks yoghurt med frugter i sødmælk eller vand i kop. (spiser under halvdelen)
Så får han kartoffelmos med gulerødder og sødmælk i kop (spsier meget lidt)
Så får han MME til natten, får 200 ml drikker ca 50-100 ml. hvis hun giver ham det om morgenen drikker han det slet ikke...

Er det normalt de når en alder hvor de ikke spiser så meget?
Det skal lige siges han har ligget syg en uge og fået konstateret astmatisk bronkitis, men er rask nu... og det er efter han har været syg han ikke vil spsie mere... Drikke vil han heller ikke rigtigt, så lægen på hospitalet har givet hende nogle engangs sprøjter hun skal give ham væske i...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2009

twinboys

Hej jeg ville nok tage en snak med sundhedsplej. eller deres læge...

Børn er jo meget forskellige...

Jeg har f.ex pt. et dagplejebarn som er fra maj08 han spiser selv med gaffel, eller jeg stikker gafler i maden og han putter den selv i munden... Han spiser alt brød, grød, frugt, grønt og hjemme får han en flaske til natten...

Han er meget fremme og kommer allerede frem ved at krybe og det går lynhurtigt..

Er han begyndt at komme baglæns når han prøver at kravle... Når først han kan komme tilbage, går der ikke længe før lillemanden kommer frem... Yoghurt er ikke det bedste man kan give børn, det er hurtigt mæt, men forbrænder hurtigt og så er han sulten igen...

En godt forslag ville være...

Morgen: Grød, mos og med mælk til
Formiddag: Bolle, rugbrødsstave, eller ristet rugbrød med smør, ostestave, lidt frugt og grønt og vand..
Middag: Rugbrødshapser med pålæg i form af leverpostej, sardel, smøreost, fiskepålæg og andre lækre sager, dertil grønt og mælk.
Eftermiddag det samme som formiddag
Aften: Det samme som jer
Til natten: Flasken

Håber det kunne hjælpe lidt... Men husk børn er forskellige...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.