Svøbe og binde baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Sarah33

Hej allesammen

Håber virkelig at en masse vil svare/give deres mening + erfaring.

Min baby er 5 dage gammel, og sover meget uroligt, og vækkes hele tiden pga at hun slår sig selv med sine hænder og blir forskrækket. Min svigermor sagde at hun skal svøbes, at det vil hjælpe hende med at sove.

Min svigermor svøbte hende så, men jeg synes det var synd for min baby. Hun blev svøbt rigtigt stramt, med armene nede. Min svigermor svøbte hende i noget stof der er strech, altså det kan "hives/strækkes" så det kan vikles meget stramt om barnet. Min datter græd meget mens hun blev svøbt, men hun faldt lidt til ro da hun var svøbt færdigt. Men hun prøvede at komme fri. Og så løsnede svøbet sig lidt, så min svigermor svøbte hende stramt igen og bagefter bandt hun hende med et reb ud af stof, lige fra skuldrene og så blev der bundet en sløjfe rundt om hendes fødder. Hun havde absolut ingen chance for at slippe ud nu. Men hun græd og ville komme fri, men lidt efter faldt hun til ro og sov meeeeeget længe.

Men er det okay at de græder og vil ud af svøbet, men at man ignorere det? Og er det fint nok at hun bliver bundet og svøbet stramt? Hun lignede en lille puppe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Isabella_mor

det minder jo baby om at ligge helt tæt inde i maven i livmoderen.. så det er et godt trick. dog behøves det ikke være så stramt som du beskriver det. blodet skal jo gerne kunne cirkuere rundt i hendes krop...

Anmeld

15. august 2011

L.J.L

Altså vores dreng blev også svøbt og han faldt altid i søvn når han blev svøbt. Meeen det der reb lyder altså rimelig voldsomt synes jeg.

Og som Isabellamor siger skal hun også have blodcirkulation.

Anmeld

15. august 2011

Zeus

Altså så vidt jeg lige ved, eller tror jeg ved Så er det vist meget alm i nogen lande, at de svøber på den måde allerede lige efter fødslen?

Anmeld

15. august 2011

Mi

Jeg har svøbt min yngste og det skal være stramt, for eller bliver baby bare irriteret over det. Jeg ville nok ikke binde noget om hende også, og jeg løsnede altid svøbet når hun var faldet i søvn. Men meget tyder på at babyer har rigtig godt af at blive svøbt. Det giver dem den samme fornemmelse som de har i maven, så det er trygt for dem. De skal jo bare ikke være svøbt når de er vågne og skal lege, for så hindre det jo deres udfoldelse. Men hvis hun er urolig, eller når hun skal falde i søvn, der er det alletiders

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.