Sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Mussen2

Lige et spørgsmål til jer.

Vores datter på 2,2 år har aldrig brugt ret meget sut, men hun får den når hun skal sove til middag og aften. Ellers aldrig. Det funger godt for os.

Nu er vores dagpleje moder begyndt ikek at give hende den, først ved en fej fordi hun glemte det og der ikke kom nogen klager fra vores datter  og så har hun prøvet at lade være med at give hende den. Det fortalte hun os og jeg synes det er helt fint.

Herhjemme spørger hun dog direkte efter sutten når hun skal i barnevogenn til middag og så får hun den. Jeg synes det er for tidlig hun skal fratages den, når hun selv spørger på den.

Men det har da sat nogle tanker igang, om jeg burde tage den fra hende, om hun virkelig kan finde ud af at undværer den der og ikke her? (der er ikke andre af børnene deroppe som bruger sut og kan minde hende på den).

Hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Mussen2

15. august 2011

Isabella_mor

mener det er omkring 3 års alderen at man stolle og roligt kan afvikle den mere og mere..

Anmeld

15. august 2011

Mussen2

isabellamor skriver:

mener det er omkring 3 års alderen at man stolle og roligt kan afvikle den mere og mere..

Ja, det har jeg også hørt.  Tænkte bare om det var til at finde ud af for hende at hun ikke skulle have den hos DP, men gerne herhjemme, Ikek at jeg har mærket problemer, men tænker jo bare....

Anmeld

15. august 2011

Aagaard

Jeg ville ikke syntes at det var noget problem at dagplejen ikke giver hende sutten, hvis det fungerer for hende. Dit barn har jo ikke brug for sutten, den er til for at gøre livet lettere for forældre/dagplejeren.

Og gad vide om ikke også hun ville "glemme" den hjemme efterhånden hvis i ikke spørger om hun vil have den og ikke har den så hun kan se den? - Det tror jeg...

Anmeld

15. august 2011

Mussen2

Aagaard skriver:

Jeg ville ikke syntes at det var noget problem at dagplejen ikke giver hende sutten, hvis det fungerer for hende. Dit barn har jo ikke brug for sutten, den er til for at gøre livet lettere for forældre/dagplejeren.

Og gad vide om ikke også hun ville "glemme" den hjemme efterhånden hvis i ikke spørger om hun vil have den og ikke har den så hun kan se den? - Det tror jeg...

Jeg har også laet være med at nævne den, men vore hjemlige rutiner har nok gjort at hun automatisk spørger efter sutten og så synes jeg bestemt hun skal have den.

Dejlig med input ifht. at undvære den et sed men ikke herhjemme. Så gemmer jeg mine "bekymrede tanker" væk

Jeg har jo heller ikke mærket problemer

Anmeld

15. august 2011

Isabella_mor

Mussen2 skriver:

Ja, det har jeg også hørt.  Tænkte bare om det var til at finde ud af for hende at hun ikke skulle have den hos DP, men gerne herhjemme, Ikek at jeg har mærket problemer, men tænker jo bare....

det er jo meget individuelt i kan jo bare lave en regel hvor hun f.eks kun får den når hun skal sove..

Anmeld

15. august 2011

Mussen2

isabellamor skriver:

det er jo meget individuelt i kan jo bare lave en regel hvor hun f.eks kun får den når hun skal sove..

Det har vi i forvejen, hun får den kun når hun skal sove.

Anmeld

15. august 2011

Isabella_mor

Mussen2 skriver:

Det har vi i forvejen, hun får den kun når hun skal sove.

så er der vel ingen ko på isen.

så kan i jo evt aftale med dp. at hvis hun ber om den når hun skal sove får hun den... og hvis ikke, så er det ikke nødvendigt... 

Anmeld

15. august 2011

Mussen2

isabellamor skriver:

så er der vel ingen ko på isen.

så kan i jo evt aftale med dp. at hvis hun ber om den når hun skal sove får hun den... og hvis ikke, så er det ikke nødvendigt... 

Ja, det er sådan vi må gøre det.

Var nok bare bekymret for om min skønne pige ville have nok pondus til at få sagt til DP, hvis hun virkelig savnede sutten. Og om Dp blot lader det overhørigt - jeg ved jo ikke hvordan det foregår. Sådan er det jo, man bekymrer sig om sine børn 

Herhjemme er det det første hun beder om når hun skal i barnevognen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.