Spisetricks til tynd 4-årig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.291 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. august 2011

BellaT

Fantastiske spisetricks og ideer til fedende og nærende mad ønskes! Min småtspisende dreng taber sig. Håber nogen kan trylle lidt.

Helle..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Mumto3

Jeg kan kun anbefale de fantastisk squash-boller jeg har fået opskriften på herinde. Min super kræsne og undervægtige dreng kan lide dem!!! (og han spiser eller kun pasta, banan og rugbrød uden noget på)

I bollerne kommer der både fløde, smør og squash i, så de er fulde af kalorier og vitaminer, og de smager SKØNT!!!

Anmeld

15. august 2011

Christina.78

Mumto3 skriver:

Jeg kan kun anbefale de fantastisk squash-boller jeg har fået opskriften på herinde. Min super kræsne og undervægtige dreng kan lide dem!!! (og han spiser eller kun pasta, banan og rugbrød uden noget på)

I bollerne kommer der både fløde, smør og squash i, så de er fulde af kalorier og vitaminer, og de smager SKØNT!!!

vil gern e bede om den opskrift

Anmeld

15. august 2011

Mumto3

Her kommer hendes opskrift kopieret ind igen. Jeg holder mig nu til de 700g mel, og det giver en våd dej, men fantastisk boller!Jeg har selv bagt dem 3 gange i denne uge, og de ryger bare ned. Jeg har erstattet mælken med fløde for at gør den lidt mere 'fed'.

50 g. gær, 2 dl. mælk, 250 g. revet squash (med skræl), 1/2 dl. solsikkekerner, 80 g. blødt smør, 1 spsk. sukker, 1 tsk. salt, 1 æg, ca. 700 g. mel (jeg bruger altså mere).

Lun mælken og opløs gæren heri. Kom squash og de øvrige ingredienser i. Ælt dejen sammen og del den i 14. Smør en muffinform og læg en bolle i hver. De sidste 2 boller deler du i 12 og lægger en lille dut på toppen af hver bolle. Hæves i ca. 30 minutter, pensles med pisket æg og bages ved 220 gr. i ca. 12 min.

Man kan bytte halvdelen (eller al) squash'en ud med gulerødder.

Nu til mine egne erfaringer: Jeg bagte dem så sent som igår, og jeg bager dem i en stor papir-muffinsform eller bage som alm. boller på bagepladen. Og jeg får altså 16 temmelig store boller ud af den portion - uden dutter, det skal nogen gange gå lidt hurtigt... Men de bliver altså pænt store, især hvis man kun laver 12, og når det er til børnehavebørn, så kan du sagtens lave min. 16 boller ud af den portion.

Anmeld

15. august 2011

BellaT

Mumto3 skriver:

Her kommer hendes opskrift kopieret ind igen. Jeg holder mig nu til de 700g mel, og det giver en våd dej, men fantastisk boller!Jeg har selv bagt dem 3 gange i denne uge, og de ryger bare ned. Jeg har erstattet mælken med fløde for at gør den lidt mere 'fed'.

50 g. gær, 2 dl. mælk, 250 g. revet squash (med skræl), 1/2 dl. solsikkekerner, 80 g. blødt smør, 1 spsk. sukker, 1 tsk. salt, 1 æg, ca. 700 g. mel (jeg bruger altså mere).

Lun mælken og opløs gæren heri. Kom squash og de øvrige ingredienser i. Ælt dejen sammen og del den i 14. Smør en muffinform og læg en bolle i hver. De sidste 2 boller deler du i 12 og lægger en lille dut på toppen af hver bolle. Hæves i ca. 30 minutter, pensles med pisket æg og bages ved 220 gr. i ca. 12 min.

Man kan bytte halvdelen (eller al) squash'en ud med gulerødder.

Nu til mine egne erfaringer: Jeg bagte dem så sent som igår, og jeg bager dem i en stor papir-muffinsform eller bage som alm. boller på bagepladen. Og jeg får altså 16 temmelig store boller ud af den portion - uden dutter, det skal nogen gange gå lidt hurtigt... Men de bliver altså pænt store, især hvis man kun laver 12, og når det er til børnehavebørn, så kan du sagtens lave min. 16 boller ud af den portion.

Tusind tak! Men squash?.. Ikke lige det man regner med at et kræsent barn vil hælde ned. Men skal da prøves.

Anmeld

15. august 2011

motterhea

Agurkestænger/selleristænger som han kan dyppe i peanutbutter

Frugtstænger  (Der er 80 kalorier i sådan en satan)

Nødder og advokado er også super! maaaaasser af godt fedt

Anmeld

15. august 2011

BellaT

motterhea skriver:

Agurkestænger/selleristænger som han kan dyppe i peanutbutter

Frugtstænger  (Der er 80 kalorier i sådan en satan)

Nødder og advokado er også super! maaaaasser af godt fedt

Peanutbutter... Hmmm, god ide. Gad vide om han kan lide det.. Frugtstænger og nødder får han. Avocado kan han ikke lide længere. Engang ville han gerne have det smurt på rugbrød. Men no more.

Tak.

Anmeld

15. august 2011

Mumto3

BellaT skriver:

Tusind tak! Men squash?.. Ikke lige det man regner med at et kræsent barn vil hælde ned. Men skal da prøves.

Ja, jeg regnede heller ikke med at han ville rør dem med en ildtang, men han synes de så spænende ud med den der 'dut' de har på toppen, og så rå spiste han bare af dem!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.