Øv amning!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Saram

Hej piger.

Har endnu engang brug for jere hjælp i forhold til det her amning.. Det går mere og mere i kludder.

Det er sådan at min datter både bliver ammet og for erstatning på flaske. En normal dag for os ser ca sådan her ud:

06.00 Spiser ved brystet
06.15 Falder i søvn igen
07.50 Vågner, spiser ved bryst + får 60 ml mme
09.30 Sover
10.30 Vågner, NÆGTER at tage brystet, dvs hun virkelig skriger. Får så 90 ml mme.
12.00 Sover
14.00 Nægter igen at tage brystet og får 90 ml mme
15.45 Sover
16.50 Vågner, nægter bryst, får 90 ml mme
18.10 Nægter bryst, får 90 ml mme
19.15 Sover
20.45 Nægter bryst, spiser 90 ml mme
22.45 Får 120 ml mme, falder derefter i søvn.

Mit spørgsmål er så bare: Får hun nok at spise? Og hvad i alverden gør jeg for at hun vil spise fra brystet noget mere?
Er ked af at det ikke fungere med amningen, vil så gerne amme min datter, men det er så stressende at hun bliver så ked af det hver gang, er så tæt på at droppe amningen helt..

Håber VIRKELIG nogen af jer kan hjælpe mig!!

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Hollybaby

Hvor gammel er din datter?

Er der ikke noget med, at begynder man at give dem flaske, vænner de sig hurtigt til den, da det er nemmere for dem at sutte ud, og derfor nægte brystet..

Anmeld

15. august 2011

Julymama

Saram skriver:

Hej piger.

Har endnu engang brug for jere hjælp i forhold til det her amning.. Det går mere og mere i kludder.

Det er sådan at min datter både bliver ammet og for erstatning på flaske. En normal dag for os ser ca sådan her ud:

06.00 Spiser ved brystet
06.15 Falder i søvn igen
09.30 Sover
10.30 Vågner, NÆGTER at tage brystet, dvs hun virkelig skriger. Får så 90 ml mme.
12.00 Sover
15.45 Sover
19.15 Sover

Mit spørgsmål er så bare: Får hun nok at spise? Og hvad i alverden gør jeg for at hun vil spise fra brystet noget mere?
Er ked af at det ikke fungere med amningen, vil så gerne amme min datter, men det er så stressende at hun bliver så ked af det hver gang, er så tæt på at droppe amningen helt..

Måske skullle du prøve selv at vække hende og lægge hende til mens hun stadig er lidt sløv og søvnig? det er lettere at få et barn til at spise ved brystet så.. så kan det være du kan vænne hende helt af flasken efter et par dage ..

Jeg har givet min datter udmalket modermælk i de første par uger, på flaske, også bryst som hygge fordi hun ikke tog ordentligt fat.. så her i sidste uge var min mælke produktion begyndt at dale fordi jeg kun blev stimuleret af maskinen .. så valgte jeg at tage en tag i sengen hvor vi bare hele tiden lå sammen, undtagen når hun lige sov.. og det har så for det første sat min mælkeproduktion helt i top, og hun er helt tilfreds når hun kommer til brystet = ingen flaske til hende og ingen udmalkning 6 gange dagligt til mig juuhuu .. 

det kan være du er ligeså heldig

Anmeld

15. august 2011

Saram

Hollybaby skriver:

Hvor gammel er din datter?

Er der ikke noget med, at begynder man at give dem flaske, vænner de sig hurtigt til den, da det er nemmere for dem at sutte ud, og derfor nægte brystet..

På torsdag er hun 11 uger..
Jamen hun har fået flaske, næsten fra starten af, det er først i løbet af de sidste 3 uger at det er blevet så slemt?

Hun plejer sagtens at kunne finde ud af begge dele, om natten fungere det jo f.eks helt fint?

Anmeld

15. august 2011

Saram

Julymama skriver:

Måske skullle du prøve selv at vække hende og lægge hende til mens hun stadig er lidt sløv og søvnig? det er lettere at få et barn til at spise ved brystet så.. så kan det være du kan vænne hende helt af flasken efter et par dage ..

Jeg har givet min datter udmalket modermælk i de første par uger, på flaske, også bryst som hygge fordi hun ikke tog ordentligt fat.. så her i sidste uge var min mælke produktion begyndt at dale fordi jeg kun blev stimuleret af maskinen .. så valgte jeg at tage en tag i sengen hvor vi bare hele tiden lå sammen, undtagen når hun lige sov.. og det har så for det første sat min mælkeproduktion helt i top, og hun er helt tilfreds når hun kommer til brystet = ingen flaske til hende og ingen udmalkning 6 gange dagligt til mig juuhuu .. 

det kan være du er ligeså heldig

Altså det ville jo også være mit bud altså det med at vække hende, men synes joi bare man høre så meget om at man ALDRIG må vække et sovende barn??

Det med at tage sådan en hel dag i sengen, det har jeg også tænkt at jeg vil gøre engang i denne uge, for at se om det virker.

Anmeld

15. august 2011

Saram

Slet ikke andre der kan hjælpe?

Anmeld

15. august 2011

Julymama

Saram skriver:

Altså det ville jo også være mit bud altså det med at vække hende, men synes joi bare man høre så meget om at man ALDRIG må vække et sovende barn??

Det med at tage sådan en hel dag i sengen, det har jeg også tænkt at jeg vil gøre engang i denne uge, for at se om det virker.

Jaa, men det skal man jo fx hvis de ikke har taget nok på/taber sig for meget efter fødslen, så det tror jeg ikke gør noget.. bare en blid vækning med lidt kærtegn og puslen og sådan.. men altså jeg er jo ikke sundhedsplejerske så hør hende ad..

men ja den dag i sengen kan virkelig anbefales!! jeg var også helt modløs og ved at give op med det amme/udmalke sjov, også søgte jeg lidt rundt efter hvordan man satte produktionen op, og det kører PERFEKT nu.. de sir jo også at man altid har nok mælk til sit barns behov man skal bare lægge hende til hver gang 

håber det også lykkes for dig 

Anmeld

15. august 2011

Isabella_mor

når hun kun er 11 uger så lyder det til at være rigeligt... 

Anmeld

15. august 2011

missie20

Saram skriver:

Hej piger.

06.00 Spiser ved brystet
06.15 Falder i søvn igen
09.30 Sover
12.00 Sover
15.45 Sover
19.15 Sover

På NAN pakningerne, står der hvor meget mme en baby på 12 uger max må få. Så kn du danne dig et intryk evt. Men hvis dit barn tager på, får h*n nok

Anmeld

15. august 2011

Pipsemor

Hej Saram,

Jeg vil rigtig gerne hjælpe, men jeg er nok ikke den rigtige til at svare på spørgsmålet...

Jeg manglede selv masser hjælp, da jeg forsøgte at få en amning op at køre, men jeg kæmpede samtidig med en virkelig dum dør af en sundhedsplejerske, der b.la. mente, at min søn havde vand i hovedet og jeg ved ikke, hvad, hun fik sagt af unødvendige ting, som også har været med til, at amningen ikke kunne funke. (Bekymringer, gør det jo heller ikke nemmere for produktionen).

Til sidst fik jeg brystbetændelse og så måtte jeg desværre give op...

Men det vi gjorde for ikke, han skulle få det for nemt med sutteflaske, var at give ham modermælkserstatning fra et plasticsnapse-glas. Det var enormt besværligt, men han fik da noget ind, når der ikke kom noget ud af mig.

Det er okay, hvis du opgiver, selvom man har det rigtig dårligt med det. Men det er jo også synd for både dig og din datter, hvis hun bare ikke vil/kan få mad være bryst.

Jeg ønsker dig held og lykke og  for, at det vil lykkes.

Mange tanker fra

Pipsemor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.