Fryse mad ned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Angelspot

Er der nogen der ved om man må/kan fryse mad ned som er lavet fra bunden? Altså feks risgrød, majsgrød, grønsagsmos, frugtmos osv? Jeg laver gerne al maden fra bunden men det tager lang tid hver dag. Kan man komme det direkte i fryseren og hvor længe kan det holde sig? Jeg laver det endnu af modermælkserstatning da han er under et halvt år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

HDA2311

Frugtmos og øllebrød er det eneste jeg har erfaringer med at fryse ned og det er der i hvert fald ingen problemer med. Grød tror jeg ikke egner sig til det men kartofter og grøntsagsmos tror jeg godt kan fryses.

Når jeg laver grød laver jeg altid dobbelportion så der er til dagen efter. Det kan fint holde sig 1 døgn i køleskab hvis man først kommer MME i når det skal bruges.

Anmeld

15. august 2011

AnneBJ

Jeg fryser frugtmos (æbler og svesker har jeg prøvet med so far), grøntsagsmos (gulerod, blomkål og ærter indtil videre). Kartoffelmosen har jeg lavet til 5-6 dage, kun kartofler, og tilsætter så MME, grøntsager og smør når han skal have det.
Grøden laver jeg når han skal have det, og smider en frossen klump frugtmos i, så får grøden hurtigt rette temperatur! 

Anmeld

15. august 2011

Maja_4000

Du kan sagtens fryse grøntsagsmos og frugtmos .. Det gør jeg Har ikke prøvet med grød .. Synes ikke det tager så lang tid at lave (:
Men du skal komme mme inden det skal spises .. Ikke inden du kommer det i fryseren

Anmeld

15. august 2011

Angelspot

Tusind tak for jeres svar

Nu skriver i at i først kommer mme i inden det skal spises, men hvad laver i så grøden af? Laver i den på vand og tilsætter lidt mme pulver? For jeg laver 1 dl mme på flaske og putter to spsk grødpulver i og så en tur i mikroovnen til det har den rette konsistens. Er det helt forkert, det var ellers det som stod i pjecen fra SP? Når det er færdig putter jeg evt frugtmos, grønsagsmos eller andet i.Og det tager lidt tid og giver en del opvask da jeg også skal blende det jeg tilsætter ekstra.

Super god ide med at fryse grønsager og frugt, så kan man bare komme det i, det vil jeg da helt klart til at gøre!!

Vil det sige at jeg godt kan koge feks broccoli og gulerødder og så servere broccoli den dag og gemme gulerødderne til dagen efter i køleskabet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.