Købe på afbetaling... helt skudt i hovedet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. januar 2009

Mutti2

Hejsa :-)

Jeg kan ikke finde ud af om det er helt skudt i hovedet at købe på afbetaling.

Jeg vil gerne have en WII, (med Wii - fit) Da jeg gerne vil begynde at træne. Det er nu ikke fordi jeg ønsker at eje spillemaskinen. Men det ville give mig mulighed for at træne herhjemme når den lille sover!! Og nu er jeg jo virkeligt opsat på det.

Men jeg har ikke råd til en hel udbetaling på det lige nu, og vil ikke have det før om et halvt års tid!!!

Nu har jeg så set at man på Leasy.dk kan købe det på afbetaling over 12 mdr med 0% i rente. (Både Wii og Wii fit.)

Jeg vil komme til at betale 342 kr (for begge) om måneden i 12 mdr!!! (Ialt 4104 kr)
Jeg ved det er en smule mere end hvis jeg købte det kontant i butikken om et halvt år... (2850,-)

Men er det dumt?? Er der nogen der har lidt mere forstand på det end mig??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2009

Rasmine

En smule?????
Har du regnet ud hvad det er i %?
Jeg synes det er åndssvagt, gå hellere en tur med barnevognen, indtil du har råd.

Anmeld

7. januar 2009

lonemus

Jeg ville ikke gøre det, men - som Mebach skriver - gå en tur med barnevognen. Spar op - og et halvt år er den sikkert også blevet billigere, så du kan købe den før tid.

Men nu er jeg heller ikke så meget til de små forbrugslån!!

Anmeld

7. januar 2009

LotteN

jeg vil godt nok goså sige det er dumt... så helelre lån de få penge af et familiemedlem, i banken eller noget, det er noget billigere i rente...! eller som Mebach - spar op og køb den når du har råd..!

Anmeld

7. januar 2009

katrinex4

Mebach skriver:

En smule?????
Har du regnet ud hvad det er i %?
Jeg synes det er åndssvagt, gå hellere en tur med barnevognen, indtil du har råd.

Enig. Syntes altid det er et skråpæan at købe på afdrag. Jeg ville kun gøre det hvis det var en ting jeg på INGEN måde kunne leve uden som komfur eller vaskemaskine og bare ikke havde råd.

Ellers ville jeg spare op og vente med at købe.

Anmeld

7. januar 2009

Stumpen

Pas på de forbrugslån!! Min kæreste havde en masse da vi fandt samme, hvilket resulterede i tvangsauktioner, bunkevis af regninger, søvnløse nætter og en stram økonomi...

Nu ved jeg godt at der kun er tale om en, men kan man en gang kan man igen osv osv... Og så kører karusellen...

Skal Ikke sige at det sker for dig, men kan du undgå det, så lad vær med at komme ind i den jungel... Brug evt. børnepengene næste gang, hvis ikke de indgår i dit budget..
Qnus Anja..

Anmeld

7. januar 2009

Mutti2

Tak piger

Min beslutning er taget.... Jeg lader være.... Jeg går hver dag med barnevognen omkring 3 timer Så det må være nok motion indtil jeg får råd til den selv

Tak for det. Når det angår det økonomiske, tænker jeg ikke altid helt klart

Kæmpe knus Pernille

Anmeld

7. januar 2009

finkedinke

At købe på afbetaling er som udgangspunkt ikke dårligt. Hvis køleskabet går i stykker og man ikke har pengene til et nyt så ville det da være en mulighed at købe på afbetaling.
Men noget som en wii ville jeg aldrig købe på afbetaling. Både fordi den ikke er lige så nødvendig som f.eks. et køleskab og fordi den ville blive alt for dyr.
Så ville jeg hellere spare sammen eller undvære.

I øvrigt tror jeg det er det bedre at vælge en betalingsform hvor man betaler renter frem for gebyr, for renterne kan du trække fra i skat, det kan du ikke med gebyret.
Hvis det kun handler om at du skal vente et halvt års tid før du har råd så ville jeg da vente. Jeg ville også mægtig gerne have en wii, men jeg venter til den er blevet old news og dermed billigere for jeg er for nærrig til at bruge så mange penge på "legetøj"

Jeg stemmer også for forslaget med at gå en tur med barnevognen i stedet

Berith

Anmeld

7. januar 2009

Rasmine

Milla-Victoria's mor skriver:

Tak piger

Min beslutning er taget.... Jeg lader være.... Jeg går hver dag med barnevognen omkring 3 timer Så det må være nok motion indtil jeg får råd til den selv

Tak for det. Når det angår det økonomiske, tænker jeg ikke altid helt klart

Kæmpe knus Pernille

3 timer????????????????

Altså, 3, som i TRE???

Det er vist hvad jeg har gået med barnevognen IALT.
(og jeg har 2 (TO) børn)

Anmeld

7. januar 2009

finkedinke

wauw, på de godt og vel 5-7 minutter det tog mig at forfatte mit indlæg kom der lige 117 andre:-) det gik godt nok stærkt.

Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.