Min datter har bidt mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Leneur

Min datter på snart 2 år har bidt mig 2 dage i træk med store blå mærker til følge. Det er sket om morgenen mens vi har tumlet, grinet, hygget og leget.

Jeg har altid synes det var en god start på dagen for os begge to at hygge i min seng inden vi står op og skal igang med dagen men av det har gjort ondt og ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det.

I dag bed hun igennem og jeg sagde av av av og tog hende væk fra mig meget hurtigt, så hun blev forskrækket og ked af det. En times tid efter ville hun stadig se mærket, sagde av, av og tog sig til tænderne, så hun ved godt den har været helt gal men hvad skal jeg gøre når og hvis hun gør det igen? For der er jeg på bar bund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

SaNiNa

Tror lige jeg følger med jer.

Nicklas er nemlig begynd at bide mig også heldigvis er det kun sket 2 gang på nogle måneder. og er glad for det kun er mig han bider

Anmeld

15. august 2011

Nalle

Jeg ved ikke rigtigt fra du skal gøre, men da vores datter var yngere, nok også omkring de 2 år kunne hun også finde på det, vi sagde bare til hende på en hård måde at det måtte hun ikke, det gjorder ondt på xx hvem hun jo lige gjorder det ved, jeg tror ikke hun bestemt gjorder det for at det skulle gøre ondt.

Men hun stoppede hurtigt med det igen

Anmeld

15. august 2011

Kamelia

Hvordan leger du med din datter? Hapser du hende for sjov.......du ved mor hapser dine tæer og så leger man at man "spiser" dem??

Ofte er vi selv kommet til at lære dem fra de var ganske små at det er ok at bide under leg!!

Små børn forstår på ingen måde følgerne af brugen af deres tænder som et rigtig bid.......de ved ikke det gør ondt og de ved ikke hvordan man "leger" at man hapser/bider/spiser, altså hvor går grænsen.

Du må blive ved med at sige nej og at det gør ondt og så vil hun finde ud af at det at bide ikke er en leg og at det gør ondt. Det tager lidt tid og man må tage de bid der følger.

Mine unger har også gjort det og den lille havde faktisk en periode hvor han bed mig når han blev gal på mig eller han bed sin ene søster når hun ikke hørte et nej/stop fra ham.

De skal jo lige lære hvad der er ok og hvad der ikke er. Det er ligesom at slå......i vores voksne verden virker det bare så meget voldsommere når det er et bid.

Hun er helt normal og hun skal nok lære at det er forkert.

Knus

Kamelia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.