Hvad er der med min svigerfamilie og tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. januar 2009

Lullaby

Eller skulle jeg nærmere sige ikke-tid for de kan i hvert fald ikke overholde tidspunkter. Til min fødseldag kom de ½ time for sent, alle sad og ventede bare på dem. Idag skulle min svoger hente mig og da kl er kvart i (han skulle være og hente mig der) skriver han at han lige skal varme bilen op så kom han. Dvs at han ikke engang er kørt på det tidspunkt hvor han rent faktisk skulle hente mig. I søndags var det min svigerindes søns fødselsdag og de skulle hente os kl kvart i 11. Da kl er 11 er de stadig ikke kommet. Vi skriver og de svarer at de er på vej, de bor 5 min væk så vi går ud. 20 min over 11 kommer de. Og fødselsdagen startede kl 11. Jeg HADER at komme for sent. Og jeg HADER når folk kommer for sent til mine arrangementer. Hvordan har I det med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2009

Loggidut

hvorfor kører i ikke selv...det er nemmere end at blive vred...

Anmeld

7. januar 2009

Lullaby

hvorfor kører i ikke selv...det er nemmere end at blive vred
Hvis vi havde en bil ville vi også gøre det

Anmeld

7. januar 2009

SaNiNa

Det kender jeg alt for godt... jeg er simpelhen begynd at invitere de personer som jeg ved altid kommer mellem en ½ - 1 time for sent tidliger... for jeg gider ikke at have gjort umage med noget og så skal det bare stå og vente på de kommer...

Vi kommer aldrig selv for tidlig eller sent kommer gerne til den inviteret tid plus minus 5 min

Anmeld

7. januar 2009

lonemus

Ja, det kender jeg også godt - jeg har også noget familie der ALTID kommer for sent, og de giver altid børnene skylden. "ja, når man har børn, så kan man altså ikke lige komme ud ad døren til tiden"......før vi fik børn, sagde de altid: "bare vent til I får børn, så vil I også opleve det"!!!
Men nej, jeg er altså aldrig kommet for sent, heller ikke selv om jeg nu har fået 2 børn. Jeg har altid syntes det var det mest latterlige argument, og jeg kan jo se nu, at det altså ikke passer.
Man kan faktisk godt komme til tiden, ordet disse personer mangler hedder; planlægning

Kan godt forstå din frustration, men du kan desværre nok ikke gøre så meget ved det...!

Lone

Anmeld

7. januar 2009

Mormilla

Jeg hader os når folk kommer for sent... Min mormor havde med at komme en halv time for sent, så begyndte jeg at invitere hende en halv time før og så var det problem løst

Kan i ikke tage en bus, i stedet for at køre med dem??? Så er i fri for de problemer... Hvis i ikke kan det, så gør lige som jeg gør med min mormor.

Anmeld

7. januar 2009

finkedinke

Ja, jeg er jo sådan en af slagsen der altid kommer for sent men bestemt ikke af egen fri vilje.

Jeg hader at komme for sent, og kommer aldrig for sent når jeg selv eller jeg og børnene skal ud af døren. MEN når manden skal med så kommer han/vi altid for sent.

På trods af at min mand er pæredansk lever han på "afrikansk tid" dvs at han kommer når han kommer. Hans forsinkelse er mellem 30-45 min og hele hans familie (og min) ved han er sådan.
Grunden er ganske enkelt dårlig planlægning/overblik, han har SÅÅÅ god tid, også selv om jeg pakker taske, finder tøj frem osv dagen før.
Han render 117 gange op og ned af trappen i stedet for at tage det hele med ned på en gang.
Som regel leder han efter sine nøgler/pung/mobil mens vi andre sidder i bilen og venter. Han har altid lige et eller andet han skal inden han kan gå hjemmefra. f.eks. skal han lige kigge i postkassen, tjekke om der er piller på pillefyret eller andre ting der enten er unødvendige eller som kunne være gjort tidligere på dagen.

De første mange år skændtes vi tit om det her. Og det sker da også at vi gør det stadig, men for det meste har jeg lært at leve med at han er sådan. Jeg kan INTET gøre.
Manden er gudskelov dygtig og meget vellidt på sin arbejdsplads ellers havde han da også mistet jobbet for længst, jeg har slet ikke tal på alle de gange hans arbejdsgiver har ringet for at spørge hvor han bliver af. PINLIGT i min verden men ikke i hans.

Berith - til dem der tvivler elsker jeg min mand alligevel

Anmeld

7. januar 2009

Rasmine

Hvad er der med svigerfamilier generelt?

Anmeld

7. januar 2009

Honningblomst

Mebach skriver:

-griner- ja, det vil jeg også gerne vide...

Knus komme-forsent-altid-Eva...

Anmeld

7. januar 2009

Stumpen

Mebach skriver:

Ja, hvis bare jeg viste det ;O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.