Søger bage opskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. august 2011

debbie19

Hej  jeg har vildt lyst til at bage.men syndes jeg bager det samme igen og igen. derfor tænkte jeg på om i havde nogle gode opskrifter.

en ny slags chokolade kage

og evt gulderodsboller

eller har i en anden ide til noget jeg skal prøve så er jeg frisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

tw2020

Hej Debbie19

Jeg har en god opskrift på et "fuldkornsspjeltbrød" hvis det skulle være af interesse

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. august 2011

B&J

tw2020 skriver:

Hej Debbie19

Jeg har en god opskrift på et "fuldkornsspjeltbrød" hvis det skulle være af interesse

den opskrift vil jeg gerne låne.. den ser super god ud og hvor er det et dejlig billede

Anmeld

15. august 2011

tw2020

Hejsa

Hmm det skulle ellers være som mit profil billede men det lykkes ikke .

6½ dl kærnemælk-15g gær-2tsk.salt-1spsk. honning-450g fuldkornnsjeltmel- 450g sigtet spjeltmel.

Lun kærnemælken til den er håndvarm og opløs gæren heri. Tilsæt salt,honning,fuldkornsspjeltmel og sigtet spjeltmel og ælt dejen grundigt. Stil dejen køligt til dagen efter- gerne i køleskabet.

Næste daglå dejen let ned på et meldrysset bord.dejen deles i 2 lige store stykker. Tril dem runde og lad dem hæve på en bageplade m. bagepapir og under et viskestykke i 45-90 min.Drys brødene med lidt mel og snit overfladen let i harlekintern, inden de sættes i ovnen og bages midt i ovnen i forvarmet ovn ved 200

grader i 30 til 40 min.

Er super gode som boller- evt til madpakken

God fornøjelse

Anmeld

15. august 2011

B&J

tw2020 skriver:

Hejsa

Hmm det skulle ellers være som mit profil billede men det lykkes ikke .

6½ dl kærnemælk-15g gær-2tsk.salt-1spsk. honning-450g fuldkornnsjeltmel- 450g sigtet spjeltmel.

Lun kærnemælken til den er håndvarm og opløs gæren heri. Tilsæt salt,honning,fuldkornsspjeltmel og sigtet spjeltmel og ælt dejen grundigt. Stil dejen køligt til dagen efter- gerne i køleskabet.

Næste daglå dejen let ned på et meldrysset bord.dejen deles i 2 lige store stykker. Tril dem runde og lad dem hæve på en bageplade m. bagepapir og under et viskestykke i 45-90 min.Drys brødene med lidt mel og snit overfladen let i harlekintern, inden de sættes i ovnen og bages midt i ovnen i forvarmet ovn ved 200

grader i 30 til 40 min.

Er super gode som boller- evt til madpakken

God fornøjelse

wow og den lyder nem og der er masser af tid i den jamen det kan jo ikke være bedre mange tak

Anmeld

15. august 2011

debbie19

okay tak for opskriften.. har brugt hele eftermiddagen på at bage fik bagt pitabrød,burgerboller og boller  og bollerne er rigtig gode især med pålægchokolade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.