Hej !
Deter også hårdt at være forældre ,hvis man oplever at man kommer til at råbe af sit barn, og dte ikke hjælper alligvel.
Husk deter et mindre barn, selvom han er velformuleret er han stadig lille.
Han skal have små korte beskeder med øjenkontakt, og sig hvad du gerne vil have. Istedet for at skælde ud over alt det han gør som han ikke må.
Han vil gerne samarbejde, men hans evne til at overskue sine handlinger er ikke tilstede, han skal hjælpes. Eks. Nå der vælted koppen, deter bedre den står her.
Jeg vil have du lægger legetøjet her. jeg vil gerne have du spiser din mad.o.s.v.
Når forældre råber , lukkes børns ører,og de hører ikke.
Undgå lange forklaringer, sig kort hvad der nu skal ske.
I forældre skal sammen lægge en strategi så der bliver mere harmoni og glæde og hans grænser alligevel respekteres.
Jo mere klar du er i din kommunkation til ham, jo mere gør han hvad du beder ham om.
Husk at deter adfærden du gerne vil ændre, ham er der ikke noget i vejen med.Så gå efter den og ikke drengen.
Læs evt noget om børns udvikling så du ved hvad du kan forvente af en tre et halvt årig. jeg ved ikke om i gør det, men mange forældre tror deres små børn er ældre i udvikling end de er. Du kan læse nogen artikler inde på min hjemmeside som kan hjælpe og inspirere.www.dit-barn.dk
Anmeld