har brug for nogle gode råd nu...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. august 2011

Anonym trådstarter

Vi har efter hånden prøvet alt her hjemme hva angår den store af vores børn..

barnet er 3½ år og trives rigtig godt i børnehaven..

har en masse venner og leger godt..

Problemet er her hjemme.. barnet lytter slet ikke efter hva der blir sagt, er meget vilje stærk (hvilket jo kan være positvit nok)

men barnet har rigtig ramt trods alderen og vi aner ikke vores levende råd længer...

vi har brug for nogle gode råd til hvordan vi skal / kan takle vores barn bedst muligt uden for meget råben..

det er efter hånden så slemt at mor og far her hjemme skændes om hvordan man skal takle barnet og det er virkelig ved at ødelægge vores forhold.. hvilket vi jo selvfølgelig ikke ønsker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Deter også hårdt at være forældre ,hvis man oplever at man  kommer til at råbe af sit barn, og dte ikke hjælper alligvel.

Husk deter et mindre barn, selvom han er velformuleret er han stadig lille.

Han skal have små korte beskeder med øjenkontakt, og sig hvad du gerne vil have. Istedet for at skælde ud over alt det han gør som han ikke må.

Han vil gerne samarbejde, men hans evne til at overskue sine handlinger er ikke tilstede, han skal hjælpes. Eks. Nå der vælted koppen, deter bedre den står her.

Jeg vil have du lægger legetøjet her. jeg vil gerne have du spiser din mad.o.s.v.

Når forældre råber , lukkes børns ører,og de hører ikke.

Undgå lange forklaringer, sig kort hvad der nu skal ske.

I forældre skal sammen lægge en strategi så der bliver mere harmoni og glæde og hans grænser alligevel respekteres.

Jo mere klar du er i din kommunkation til ham, jo mere gør han hvad du beder ham om.

Husk at deter adfærden du gerne vil ændre, ham er der ikke noget i vejen med.Så gå efter den og ikke drengen.

Læs evt noget om børns udvikling så du ved hvad du kan forvente af en tre et halvt årig. jeg ved ikke om i gør det, men mange forældre tror deres små børn er ældre i udvikling end de er. Du kan læse nogen artikler inde på min hjemmeside som kan hjælpe og inspirere.www.dit-barn.dk

Anmeld

15. august 2011

janne1986

Har selv en datter på 3½ år og oplever det samme, hvis jeg har sagt noget hun ikke skal gøre, så går der 5 min så sker det  

Så jeg prøver og øver mig virkelig i og sige hvad jeg GERNE vil have og fokusere ik på hendes "klodset-hed"

Og så tager jeg f.eks. måske 3 ting som jeg vil have hun skal lære og respektere.

F.eks. så skal man smage aftensmaden, og så er det ok hvis hun ik kan lide det, men smager hun ik på det, så får hun kun den ene portion.

Eller hvis hun svarer mig igen, så ryger hun straks på en tænker, hvor jeg forklarer hende hvorfor hun sidder der osv. og så når hun er kølet af, for hun blir som regel rigtig tosset når hun ryger derud, men når hun er kølet af kommer hun ind igen .

Og så andre regler kan være lidt mere flydende og så har vi en "regel" herhjemme, om at hvis jeg fordi jeg lige er stresset siger nej eller ikke lige ved hva man vil svare, så kan man sige at man lige skal tænke over det. 

Men tror det er vigtigt at være forstående overfor Barnet... Vise at man kan sætte sig ind i deres følelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.