Hjælp mig med valg af autostol - læs indlægget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken stol skal datteren på 2 år have?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.121 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. august 2011

CamiRon

Vores store pige er nu 2 år og vejer 13,5 kg

Vores lille pige er 7 mdr og vejer 9 kg.

Den lille skal snart over i en anden autostol da hun efterhånden sidder noget klemt i babyautostolen (ved godt det først er når hun sidder helt stabilt selv.)

Jeg tænker jo så at vi flytter den lille over i den stores autostol (9-18 kg).

Men hvad skal den store så have? Hun er jo ikke stor nok til en stol på 15-36 kg. Men skal det så være en 9-18 kg stol som hun sidder bedre i end den hun har nu (hun er nærmest for lang til den) eller skal det være en 9-36kg??

Og i så fald hvilken stol? Råd modtages gerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

bagger26

Jeg har stemt 9-36, jeg ville vælge en stol som den jeg har vedhæftet et billed af..  Kiddy comfort pro, Den har gode anmeldelser..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. august 2011

An&Jo

er faktisk rigtig overrasket (og en smule forfærdet) over at nogle stemmer 15-36kg når barnet kun vejer 13kg.. alle ved at man skal veje mindst 15kg for at man kan udløse bilens sikkerhedssele, og helst skal man veje mere for at være sikker på en udløsning hvis der skulle ske noget.. for mig at se ville det være DYBT uansvarligt at vælge en stol der går fra 15kg for den har ikke en 5 punktssele som loven stadig påkræver dit barn skal bruge..

skal hun endelig over i en ny stol ville jeg vælge en 9-36kg eventuelt en recaro sport 9-36kg..

men havde det været mig selv havde jeg købt ny stol til den lille, og ladet den store beholde den h*n sidder i nu..

der er en grund til at der er kg anvisning på stolene, og dem mener jeg er meget vigtige at følge..

Anmeld

14. august 2011

Lenats31

For fremadvendt til den store:

Ala Kiddy Comfort .. et eller andet med puden foran. Det er bedre end en hun er for smal, for let, for kort og for umoden til ala en 15-36 kg. Så kommer du heller ikke i kambolage med lovens lange arm. Du kan læse noget mere i Færdselslovens paragraf 64.

Lena

Anmeld

14. august 2011

SaNiNa

Har stemt 9-36kg sådan to har vi til Nicklas og er rigtig glad for dem.

Og lillepigen vil også få sådan en når hun engang bliver stor nok.

Anmeld

14. august 2011

JonTri

9-36 kg alt andet er farligt. Og jeg ville også købe en ny til den lille. Min på lidt over 3 sidder stadig i 9-36 kg selvom han har rundet 15 kg. Han sidder fint og den er mere sikker. En bekendt jeg har, har lige smidt hendes halv årige datter i en 9-36 kg stol... Behøver jeg at fortælle om jeg sagde min mening:-)... Nå et sidespring...

Anmeld

14. august 2011

Mi

Jeg fik at vide, at selen ikke ville låse ved sammestød, med mindre barnet vejede 15 kg. Så jeg ville klart vente til hun vejede noget mere med at flytte hende i en større stol, nu tager hun jo heller ikke så hurtigt på mere, så der kan gå lang tid, før hun runder de 15 kg.

Anmeld

14. august 2011

Mille83

CamiRon skriver:

Vores store pige er nu 2 år og vejer 13,5 kg

Vores lille pige er 7 mdr og vejer 9 kg.

Den lille skal snart over i en anden autostol da hun efterhånden sidder noget klemt i babyautostolen (ved godt det først er når hun sidder helt stabilt selv.)

Jeg tænker jo så at vi flytter den lille over i den stores autostol (9-18 kg).

Men hvad skal den store så have? Hun er jo ikke stor nok til en stol på 15-36 kg. Men skal det så være en 9-18 kg stol som hun sidder bedre i end den hun har nu (hun er nærmest for lang til den) eller skal det være en 9-36kg??

Og i så fald hvilken stol? Råd modtages gerne!

Hvad med Cybex? Tror den hedder Pallas, ikke sikker, den har vi købt til Nicoline, den er fra 9 -36 kg, og vundet en del test.....

Anmeld

14. august 2011

sbs78

Jeg ville også købe en ny til den lille. Hende på 2 år er alt for lille til at skulle komme ud af sin stol endnu. Hun skal være 3år eller mere for hun kommer over i en anden stol. Synes at havde hørt at de stole der rækker mange kg, at der ikke skulle være lige så sikkere.

Anmeld

14. august 2011

Alba

Ka du ikke tage hende med ind i en butik og lade hende prøve at sidde i dem, så kan du se hvilken en hendes strørelse passer bedst til. selen skal passe til hendes skulderhøjde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.