Lege og aktiviteter 20mdr.. søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

serinasmor

millesofie skriver:

ja du har nok ret og børn er jo forskellige synes bare det er mærkeligt at hun ikke gider/kan lege sammen med mig

men når du siger hjælp med madlavning hvor meget hjælper hun så?

blander mig lige her også

serina kan pille løg (efter de er skåret over i halve), pille kerner ud af peberfrugt, pille blade af et salathovede, putte skårne grøntsager/ pølser op i en skål eller en gryde .... er det en gryde der er i gang og derfor varm bliver hun båret imens ... så er det nemmere at styre

god fornøjelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

serinasmor

millesofie skriver:

nej, det er jo lidt svært, er nok mest bange for at de tror at jeg er dum hvis jeg spørg om så åndsvage ting

for hun er jo en glad pige, hun piver meget men det er nok alderen eller osse er det fordi jeg ikke leger nok med hende

jeg må nok bare håbe på at det kommer

det er jo bare det at med Marcus-Emil der kunne jeg lege med tog og læse bøger og synge finger lege i timevis han elskede det,og sugede til sig af alt... og Tinke hun vil hest bare være i fred med mindre hun piver  og det der piver / skrigeri bliver mor her altså sindsyg af

det kan ´jeg kun alt for godt forstå

Anmeld

16. august 2011

matryoshka

millesofie skriver:

ja du har nok ret og børn er jo forskellige synes bare det er mærkeligt at hun ikke gider/kan lege sammen med mig

men når du siger hjælp med madlavning hvor meget hjælper hun så?

Det er meget begrænset, hun kigger imens vi skærer grønsager og får lov til at smage og lugte. Hun kommer mælk og andre ingredienser i gryden, tomater og grøntsagerne kommer hun i skålen og tænder for blenderen når vi bruger den. Hun elsker at piske når vi bager. Bare sådanne små ting som hun er i stand til. Og så fortæller vi hende hvad vi laver og hvad alt hedder. Og hvis vi gør rent, vasker tøj og rydder op, så kan hun også godt lide at "hjælpe"

Anmeld

16. august 2011

millesofie

serinasmor skriver:

blander mig lige her også

serina kan pille løg (efter de er skåret over i halve), pille kerner ud af peberfrugt, pille blade af et salathovede, putte skårne grøntsager/ pølser op i en skål eller en gryde .... er det en gryde der er i gang og derfor varm bliver hun båret imens ... så er det nemmere at styre

god fornøjelse

gør du så alting klar til at hun kan hjælpe?

for det er mit primære problem med tinke, hun forstår sig ikke på at vente overhovedet

Anmeld

16. august 2011

millesofie

matryoshka skriver:

Det er meget begrænset, hun kigger imens vi skærer grønsager og får lov til at smage og lugte. Hun kommer mælk og andre ingredienser i gryden, tomater og grøntsagerne kommer hun i skålen og tænder for blenderen når vi bruger den. Hun elsker at piske når vi bager. Bare sådanne små ting som hun er i stand til. Og så fortæller vi hende hvad vi laver og hvad alt hedder. Og hvis vi gør rent, vasker tøj og rydder op, så kan hun også godt lide at "hjælpe"

jeg har prøvet at have hende med i husholdningen, men så havde jeg en kamp med at hun gik og tændte komfuret og vaskemaskinen og alt muligt mens jeg ikke så det

Anmeld

16. august 2011

serinasmor

millesofie skriver:

gør du så alting klar til at hun kan hjælpe?

for det er mit primære problem med tinke, hun forstår sig ikke på at vente overhovedet

hmmm ... finder skærebræt og kniv frem ... finder grøntsager frem .. sætter serina op på bordet ... skærer et løg eller en peberfrugt over og stikker den i hånden på hende  .. så hun venter MAX 5 sek før hun har fået en opgave   ... forresten kan der komme løg og peberfrugt i næsten alt  

og så har jeg ro til at skrælle gulerødder eller hvad jeg nu skal den dag .. altså til peberfrugten ikke har flere kerner eller løget flere yderskræller men så får hun bare en ny opgave

Anmeld

16. august 2011

millesofie

serinasmor skriver:

hmmm ... finder skærebræt og kniv frem ... finder grøntsager frem .. sætter serina op på bordet ... skærer et løg eller en peberfrugt over og stikker den i hånden på hende  .. så hun venter MAX 5 sek før hun har fået en opgave   ... forresten kan der komme løg og peberfrugt i næsten alt  

og så har jeg ro til at skrælle gulerødder eller hvad jeg nu skal den dag .. altså til peberfrugten ikke har flere kerner eller løget flere yderskræller men så får hun bare en ny opgave

ja det må jeg prøve det lyder også som noget hun vil nyde at være med til

Anmeld

16. august 2011

matryoshka

Kan godt se at det bliver lidt problematisk så. Vi har heldigvis ikke noget "farligt" i hendes højde. Men som sagt, bliv ved med det du gør, så skal det nok komme

Anmeld

16. august 2011

millesofie

matryoshka skriver:

Kan godt se at det bliver lidt problematisk så. Vi har heldigvis ikke noget "farligt" i hendes højde. Men som sagt, bliv ved med det du gør, så skal det nok komme

tak

ja tror også bare jeg skal lære at tage det lidt med ro og så priotere lidt anderledes evt med madlavningen

Anmeld

16. august 2011

L.J.L

millesofie skriver:

idag kom hun faktisk selv med papir og blyant og tegnede lidt og vi hyggede men stadig kun 2-3min

og sådan noget som boller har hun slet ikke ro nok til, hun fare altid rundt som en flue i en flaske

hun gør mig altså lidt bekrymret nogle gange, især fordi hun virker som om hun har svært ved at samle sig om en bestemt ting og give sig hen i leg

men tilgengæld har jeg opdaget at hun godt kan konsentrer sig om sanglege/fingerlege når vi er i bilen  og det er jo stort, men hjælper bare ikke der hjemme

måske er det mig den er gal med  jeg prøver måske ikke nok, hvor meget kan man tvinge små børn? altså til at lege?

jeg har prøvet at sætte mig på værelset og "lege" med noget men hun legede med noget andet og lige som fange hendes interesse men da hun var færdig med sin leg gik hun bare fra mig, og så sad jeg ellers bare der

Nej det må du slet ikke bekymre dig om, det er en del af deres udvikling, det her med at fare fra et sted til et andet, og det gør ALLE børn, tro mig! Hvis ikke de gør vil jeg næsten vove og påstå at der er noget galt med dem

Min søn piller rundt konstant, fra den ene ting til den anden, og det er ikke fordi han er ukoncentreret, men fordi han vil nå det hele på en gang. Han har ikke helt forstået konceptet med at tingene faktisk bliver så han kan lege med dem senere

Lad hende bare fise rundt, hun skal nok blive super god til at lege med tiden, er jeg sikker på. Især når hun har en mor som er så god til at vise hende de forskellige lege man kan lege

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.