Råd søges.... :-s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. januar 2009

Mutti2

Hej Piger.

Jeg ved godt det her indlæg måske minder lidt om nogen af mine tidligere indlæg. Og at det nok hænger lidt sammen med amme-nedtrapningen.

Men jeg har virkeligt brug for nogle råd. Min dejlige datter bliver et år på lørdag. Jeg er ved at trappe nat-amningen ned hvilket, som tidligere nævnt, ikke går som håbet. Jeg havde en laaaaaaaang nat med skrig og skrål. (jeg giver ikke op)!!

Men her til aften nægter hun at tage flasken med vælling. Hun kom i seng kl halv 8 og har allerede været vågen 3 ½ gange (på 4 timer).

Hun tog vællingen i går, men har ellers nægtet den den sidste måneds tid!!

Hun er normalt vågen 2 -3 gange om natten. Men den sidste lange tid har det nogenlunde været hver time!! Det er skam ikke for at jeg ikke kan holde til det. Jeg er så vant til det. Det har jo stået på i et år, og jeg er alene med hende Så man vænner sig jo til det.

Men for hendes skyld vil jeg bare gerne at hun kunne lære at sove igennem!! Jeg tør ikke rigtigt at cutte nat-amningen i nat, da hun ikke tog flasken. Jeg ved jo for søren ikke om hun er mæt!!!

Men hvis det var jeres børn, hvad ville i så gøre for at hjælpe hende til at sove igennem. Eller i det mindste bare et par timer af gangen??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2009

pusling30

Hejsa.. Jeg var ikke så heldig at jeg kunne amme i lige så lang tid som du, men når min den yngste Lukas (17 md) ikke ville have sin vælling, lunede jeg en flaske sødmælk, som så beroligede ham.. min læge kom med foreslaget. Og som hun sagde så er der sukker i vællingen, og det kan give et kick. Lukas sover stort set igennem og har gjort det fra han var 4½ md, han kan dog godt smågræde i søvne og hvis han vågner og græder meget tager jeg ham op i min seng, og så sover han fint. Han sover fra kl 19:30 til 7:30. Nu har vi lige haft lang juleferie 19 dec til 4 jan og natten til idag var lidt lang da han sov uroligt.

Men lun sødmælk hjalp Lukas.
Knus Anja mor til 3

Anmeld

7. januar 2009

Mutti2

Pusling30 skriver:

Hejsa.. Jeg var ikke så heldig at jeg kunne amme i lige så lang tid som du, men når min den yngste Lukas (17 md) ikke ville have sin vælling, lunede jeg en flaske sødmælk, som så beroligede ham.. min læge kom med foreslaget. Og som hun sagde så er der sukker i vællingen, og det kan give et kick. Lukas sover stort set igennem og har gjort det fra han var 4½ md, han kan dog godt smågræde i søvne og hvis han vågner og græder meget tager jeg ham op i min seng, og så sover han fint. Han sover fra kl 19:30 til 7:30. Nu har vi lige haft lang juleferie 19 dec til 4 jan og natten til idag var lidt lang da han sov uroligt.

Knus Anja mor til 3

1000 tak for rådet :-) Det må jeg prøve i morgen :-)

Du har egentligt ret, jeg har bare aldrig tænkt over at der var sukker i vælling. Men jeg havde da spekuleret en smule over om hun mon var ved at være for stor til vælling!!

Men Jeg vil da prøve med sødmælk, og se om hun gider drikke det

Tak for det.

Knus Pernille

Anmeld

7. januar 2009

Honningblomst

Er det dig der er oppe ved hende og sover ved hende om natten??
Hvis det er det, så skynd dig at lade farmand tage over, så der på den måde ikke er noget der minder hende om at få bryst. Lad dem sove alene...
Knus..

Anmeld

7. januar 2009

Mutti2

Eva skriver:

Er det dig der er oppe ved hende og sover ved hende om natten??
Hvis det er det, så skynd dig at lade farmand tage over, så der på den måde ikke er noget der minder hende om at få bryst. Lad dem sove alene...
Knus..

Åh, jeg ville ønske det var muligt. Men jeg er helt alene med hende!! Så det er desværre ikke en mulighed!!!

- Er der nogen der ved hvor man kan leje en mand for en uge??

Knus en MEGET træt, men lykkelig mor

Anmeld

7. januar 2009

Pia

Har du overvejet og bytte vællingen ud med alm mme?
Vælling er jo ret tungt og det er jo ikke sikkert at det lige er det hun har brug for, men en alm flaske lun mme.
Det fik Lærke til hun var godt 15 måneder lige inden sengen tid.
Nat amningen stoppede hun med da hun var ca 4 måneder.. så røg hun på flaske ( hun ville ikke ammes mere) og fik så nat flaske indtil hun var 8-9 måneder.. så blev det til at hun kun fik tilbudt vand,når hun vågnede om natten.
Den første uge var hun noget urtilfreds, men så fandt hun ud af at sådan var det og siden sov hun natten helt igennem.

held og lykke..

Ps du måtte som godt låne min mand i en ugen. Men du ville rende oppe alligevel.
Han sover nemlig så tungt at jeg altid har skulle "sparke" til ham for at han vågner om natten og høre tøsen Så han er ikke til meget hjælp.. hi hi hi

Anmeld

7. januar 2009

Mutti2

Pusling30 skriver:

Knus Anja mor til 3

Hej igen.

Jeg prøvede her til aften at lave en flaske med lun sødmælk..... Men hun nægtede endnu engang at tage flasken, også selv om hun fandt ud af at det ikke var vælling.....

Måske skulle jeg prøve at malke ud til i morgen og se om det måske kan hjæpe lidt.

Men nu må vi se hvad natten bringer af overraskelser

Knus Pernille

Anmeld

7. januar 2009

Mutti2

Pia skriver:

Har du overvejet og bytte vællingen ud med alm mme?
Vælling er jo ret tungt og det er jo ikke sikkert at det lige er det hun har brug for, men en alm flaske lun mme.
Det fik Lærke til hun var godt 15 måneder lige inden sengen tid.
Nat amningen stoppede hun med da hun var ca 4 måneder.. så røg hun på flaske ( hun ville ikke ammes mere) og fik så nat flaske indtil hun var 8-9 måneder.. så blev det til at hun kun fik tilbudt vand,når hun vågnede om natten.
Den første uge var hun noget urtilfreds, men så fandt hun ud af at sådan var det og siden sov hun natten helt igennem.

held og lykke..

Ps du måtte som godt låne min mand i en ugen. Men du ville rende oppe alligevel.
Han sover nemlig så tungt at jeg altid har skulle "sparke" til ham for at han vågner om natten og høre tøsen Så han er ikke til meget hjælp.. hi hi hi

Jeg har her til aften prøvet med lun sødmælk, men det hjalp ikke. Hun vil ikke tage flasken. Så jeg tror desværre heller ikke at MME vil hjælpe (Hun er normalt meget glad for sødmælk).

Men jeg tror jeg vil prøve at tilbyde hende vand i nat, når hun vågner. Og hvis jeg nu lader være med at tage hende op (hun plejer at komme med ind til mig). Kan det være at det kan give pote

Tak for tilbudet om at låne manden derhjemme. Men hvis han skal sparkes ud af sengen er det ikke så sjovt, for jeg sover meget let. Der skal ingenting til, før jeg står inde på prinsessens værelse... selv hvis hun bare snorker, så farer jeg ind for at se om hun er okay .... hehe....

tak for rådet

Knus Pernille

Anmeld

7. januar 2009

fam.4xc

ku det ik bare tænkes at hun nægter at tage den fordi hun er mæt og selv er klar til at slippe den??

Sådan har vi ihvertfald valgt at se på det her da vores piger gjorde det sammen med putteflasken med MME.. og hvis hun så vågner i løbet af natten og sut og din nærhed ik er nok så prøv med lidt vand i en kop...

Kh Camilla

Anmeld

7. januar 2009

Lykkelig Mor til 2

Hej..

Måske kan du finde noe gode råd på denne siden her www.sovecoach.dk

Jeg har selv haft en sønn som vågnet mangen ganger i løpeet av en natt,å skulle ammes, det er lidt bedre nu, men han vågner kl05 hver morgen..

MVH Linda...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.