Saram skriver:
Goddag de damer. 
Nu er min lille pige jo blevet 10 uger, og jeg havde i tirsdags min sp på besøg. Hun snakkede om at nu hvor min datter er blevet så "stor", kan vi så småt begynde at få opbygget en fast rytme.
Hun sagde at det jeg skulle gøre var at skrive de gode dage ned, hvor hun sover perfekt og spiser godt og er glad og tilfreds - og så prøvge at efterligne den dag i de næste dage indtil rytmen bliver fast.
Men så kommer mit spørgsmål: Ville det ikke betyde at jeg ville blive nød til at vække hende, for at overholde de forskellige tider osv? Og hvis ja, ville det være okay? Har jo hørt, man helst ikke skal vække et sovende barn? Hvordan har i selv gjort det da i skulle lave en rytme?
Håber virkelig i kan hjælpe! 
// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora. 
Hejsa:0)
Åhh de tyrmer:0)
Jeg synes rytmer er gode - men børn laver jo deres egene.
Ved mine tre har der kun i små perioder været "rytme i hverdagen" en slet ikke skemalagt. Det har mere været sådan rytme i hvor længe de har kunne holde sig vågen af gangen - i start måske 15 minutter mellem hver lur og så sove - og så har de sovet til de har vågnet af sig selv.
Jeg synes først der kommer rigtig rytme i det, når de er nede at sove 3 - 2 lure om dagen da de også der for det meste sover samme tid om aftenen og står op om morgenen.
Vores 3 barn Athur er 4 mdr lige om lidt og i løbet af dagen er der ingen rytme. Han spiser når han er sulten, sover når han er træt og vågner af sig selv:0) Den eneste rytme der er, er at han sover inden kl 1900 om aftenen - sover til 0430 hvor han spiser og så sover han videre til kl 0700:0)
Jeg VILLE aldrig vække et barn med mindre der virkelig var grund til det. Børn udvikler sig, når de sover, og vækker man dem alt for tit så nedsætter man deres udvikling - det kan du læse om på nettet. Så nej, jeg vil absolut ikke mene du skal vække dit meget lille barn for at følge en skemalagt rytme - det er ikke naturligt for barnet - og du risikere at få et meget ulykkeligt barn ud af det - som er træt og "træls" og somså virkelig begynder at kage i spisning og bliver overtræt og svært ved at soveosv.
Nå det var lidt fra mine synspunkter,
Spørg endelig hvis du skal have uddybet noget eller har andre spøgsmål.
Christina