Bange for støvsugeren - what to do...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. august 2011

Clisolka

Godaften i stuerne alle i skønne kvinder 

Ehm, jeg har et mindre "problem" herhjemme med min datter på 9½ måned - hun haaaader støvsugeren! Det startede da hun var omkring 3-4 mrd. 

Så snart jeg tænder for den stikker hun i et hyl, og stopper ikke før jeg slukker. Jeg ville jo mægtigt gerne støvsuge uden at være afhængig af, at min kæreste er hjemme fra job men men men....

Indtil videre har jeg ladet ham tage hendes opmærksomhed, men hun holder stadig meget øje med den 

Er der nogle af jer der kan fortælle, hvornår det stopper igen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

serinasmor

hmmm ... kan hun kravle og dermed selv flytte sig fra den hvis den er " farlig" ... eller hun kan lege fang støvsugeren

har du prøvet at "vise" hende hvordan den fungerer ? ... altså at den puster varm luft ud .. at den kan suge en stor krumme op så den bliver helt væk .. osv .. at den altså IKKE er farlig ... nårh ja  ... og at den laaaaaaaange ledning kan blive helt kort .. og røret kan sige sjove lyde hvis mor holder den for munden ..

hun er stor nok til at du kan lære hende hvordan man laver ballade

serina ELSKEDE at lege "fang støvsugeren" og tog sig gladeligt en ridetur på den da hun blev 12 mdr (og hurtig nok til at fange den )

Anmeld

12. august 2011

Nemesis

jonas har det samme problem og har altid haft det. Ørelægen har fortalt er der er nogle som opfatter visse lyde anderledes og derfor kan de være ubehagelige.
Her har det haft hjulpet i de perioder han har haft dræn, men selv nu som knap 5 årig er han stadig ikke glad for den.
Sara på 19 mdr er også begyndt at synes den er ubehagelig, så de to opfatter støvsugeren anderledes.

Det gælder faktisk også hårtørreren, blenderen, håndmixeren, græsslåmaskinen osv.

Så her støvsuges der helst ikke med mindre vi er to eller mens de ikke er hjemme.

:-) Sisse

Anmeld

12. august 2011

Clisolka

serinasmor skriver:

hmmm ... kan hun kravle og dermed selv flytte sig fra den hvis den er " farlig" ... eller hun kan lege fang støvsugeren

har du prøvet at "vise" hende hvordan den fungerer ? ... altså at den puster varm luft ud .. at den kan suge en stor krumme op så den bliver helt væk .. osv .. at den altså IKKE er farlig ... nårh ja  ... og at den laaaaaaaange ledning kan blive helt kort .. og røret kan sige sjove lyde hvis mor holder den for munden ..

hun er stor nok til at du kan lære hende hvordan man laver ballade

serina ELSKEDE at lege "fang støvsugeren" og tog sig gladeligt en ridetur på den da hun blev 12 mdr (og hurtig nok til at fange den )

Ja, hun kravler ikke helt endnu selv, men møver sig stadig frem 

Super ideér du kommer med der  Det er da værd at prøve. Tak 

Anmeld

12. august 2011

Fru kr

Uhh, det lyder noget så bekendt, Bastian kom dog bare meget senere end 4 mdr og 9 mdr., men vi måtte acceptere at han altså bare var bange for den, og lavede "speciel"aftaler med ham når jeg støvsugede f.eks. at jeg lovede at blive i køkkenet med den mens han var stuen og at jeg slukkede for den inden jeg gik i stuen med den osv.
Han er 5 år nu og der har ikke været noget i par år, min mand gjorde meget (han er den der mest "pædagoisk" af os) ud af at den var sjov og legede med den.

Nu elsker han at støvsuge <3

Det var sikkert ikke meget hjælp, mere en "det går over" kommentar

Anmeld

12. august 2011

Clisolka

ladydan1 skriver:

jonas har det samme problem og har altid haft det. Ørelægen har fortalt er der er nogle som opfatter visse lyde anderledes og derfor kan de være ubehagelige.
Her har det haft hjulpet i de perioder han har haft dræn, men selv nu som knap 5 årig er han stadig ikke glad for den.
Sara på 19 mdr er også begyndt at synes den er ubehagelig, så de to opfatter støvsugeren anderledes.

Det gælder faktisk også hårtørreren, blenderen, håndmixeren, græsslåmaskinen osv.

Så her støvsuges der helst ikke med mindre vi er to eller mens de ikke er hjemme.

:-) Sisse

Blenderen har hun ikke sagt noget til - endnu 

Nej, jeg støvsuger også kun hvis vi er 2. Indtil videre har det virket at faderen har siddet med hende - en dag gav vi hende hans høretelefoner på, så sad hun og dansede til musik, imens hun skulede noget efter mig 

Anmeld

12. august 2011

Clisolka

Fru kr skriver:

Uhh, det lyder noget så bekendt, Bastian kom dog bare meget senere end 4 mdr og 9 mdr., men vi måtte acceptere at han altså bare var bange for den, og lavede "speciel"aftaler med ham når jeg støvsugede f.eks. at jeg lovede at blive i køkkenet med den mens han var stuen og at jeg slukkede for den inden jeg gik i stuen med den osv.
Han er 5 år nu og der har ikke været noget i par år, min mand gjorde meget (han er den der mest "pædagoisk" af os) ud af at den var sjov og legede med den.

Nu elsker han at støvsuge <3

Det var sikkert ikke meget hjælp, mere en "det går over" kommentar

Hihi nej, her vil det ikke hjælpe at være i stue/køkken - for vi har en "åben" lejlighed, hvor stue og køkken er i samme rum 

Som Serinasmor skrev, så må jeg begynde at lege med den, så hun kan se hvad det er for et bæst 

Anmeld

12. august 2011

MorTil4<3

Babymor2010 skriver:

Godaften i stuerne alle i skønne kvinder 

Ehm, jeg har et mindre "problem" herhjemme med min datter på 9½ måned - hun haaaader støvsugeren! Det startede da hun var omkring 3-4 mrd. 

Så snart jeg tænder for den stikker hun i et hyl, og stopper ikke før jeg slukker. Jeg ville jo mægtigt gerne støvsuge uden at være afhængig af, at min kæreste er hjemme fra job men men men....

Indtil videre har jeg ladet ham tage hendes opmærksomhed, men hun holder stadig meget øje med den 

Er der nogle af jer der kan fortælle, hvornår det stopper igen? 

hold da op! har jeg godt nok ikk et problem med min dreng

han elsker den! . .

hver gang den startes skal han kravle rundt om den og elsker at i den anden ende den spreder varm luft ud hi hi ,
og han bliver meget fornærmet hvis vi tænder den mens at han er i bad eller noget, så vil han ud til den så hurtigt som muligt og være med i støvsugelegen hi hi

men det er da godt nok synd for den lille ,
men ja gør som en af de andre har sagt længere oppe
leg med den så hun kan se at den er ikk farlig men SJOV hi hi

Anmeld

12. august 2011

Clisolka

MilleMus1988 skriver:

hold da op! har jeg godt nok ikk et problem med min dreng

han elsker den! . .

hver gang den startes skal han kravle rundt om den og elsker at i den anden ende den spreder varm luft ud hi hi ,
og han bliver meget fornærmet hvis vi tænder den mens at han er i bad eller noget, så vil han ud til den så hurtigt som muligt og være med i støvsugelegen hi hi

men det er da godt nok synd for den lille ,
men ja gør som en af de andre har sagt længere oppe
leg med den så hun kan se at den er ikk farlig men SJOV hi hi

Haha lyder sjovt hvis han bliver fornærmet  Gid Isabella var lige sådan  Meeeen det kan være at det kommer 

Anmeld

12. august 2011

Hasselnødden

Elias sov fra den indtil han blev 6 mrd. Så var han lidt bange for den en overgang, så blev han 1 år og elskede den i nogen måneder hvor han støvsugede hele huset nærmest, sad på den og pegede på den fordi vi skulle støvsuge HELE tiden hvis det stod til ham og så blev han 18 mrd (nu er han 19 mrd imorgen) og vil igen ikke kendes ved den... og styrter hen i sofaen i stuen, ind på sit værelse eller ud i køkkenet modsat af hvor jeg eller farmand er med den... og vil ikke nærme sig førend den er slukket... Så her er det svært at sige, vi er begge pædagoger  her i huset så det der med at lege læring ind, er jo selvfølgelig i højsædet.. så først utryg, så enorm tryg og så utryg igen... tit venter vi til middagsluren på et par timer med at støvsuge, så slipper han for at stæse rundt væk fra den.. andre gange når det ikke er så meget der skal tages, så tænder vi den og lader ham komme på behørig afstand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.