Dagplejestart - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.095 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. januar 2009

LotteN

Min barsel stopper d. 17 april og har så små 8 feriedage bagefter og vil så betyde Lærke skal i dagpleje der. men min kæreste går på ferie/afspassering ca . 5 juni og indtil 1 august...

Vi overvejer så lidt om vi skal forsøge og finde nogle familiemedlemmer der kan hjælpe med at passe hende i den 1 1/2 måned, hvor vi begge arbejder. Det vil jo så betyde vi kan spare 3 måneders dagpleje...(og ja, vedgodt det ikke skal være for pengenes skyld, men hvad der er bedst for Lærke)
Gør vi det ikke, bliver det garanteret noget med hun starter ca 1. maj, og så går philip jo så på ferie en lille månede efter og så kommer hun jo ikke i dagpleje før 1 august igen.

Mit spørgsmål er så. Er det svært for hende, hvis hun først kommer ud og bliver passet fra 1 august, hvor hun altså er 14 måneder?
Eller hvis hun starter op, er der halvanden måned og så ikke kommer i to måneder...

Vi har mere eller mindre besluttet os for hvad vi vil gøre, vil bare lige høre, hvad I ville gøre, hvis i nu stod i denne situation.

Skal også lige siges at jeg er uden arbejde, så jeg skal ud og finde noget, så det er kun måske jeg har arb. til 1. maj!

håber I vil komme med jeres tanker om dette!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2009

Honningblomst

Jeg ville uden tvivl og helt klart vente så længe som muligt....bare fordi små bitte børn ikke reagerer som de større ved start, så er det jo ikke ensbetydende med at det er bedre for de små.
Jeg mener at børn ikke burde komme ud alene før de er over to år, men det er jo desværre ikke muligt for særlig mange...men kan I så træk den så længe som muligt og nyd al den gode tid I får med jeres barn..det er jo derfor vi får dem, ikke-smiler
Knus fra mig til dig..

Anmeld

6. januar 2009

Anja

Jeg er på sin vis enig med Eva - det er da bedst for hende at være hjemme hos jer så længe som muligt MEN hvis hun i 1½ mdr skal passes af forskellige og ikke have en genkendelig rutine i hverdagen, så synes jeg det er voldsomt for hende, det ville jeg i al fald ikke byde mit barn.

Du skriver at I sparer 3 mdr dp, i vores kommune betaler man ikke i en af sommer månederne, altså man betaler kun 11 mdr om året, så hvis det også er sådan i jeres kommune, så er det kun 2 mdr i sparer.

Anmeld

6. januar 2009

LotteN

Eva skriver:

Jeg ville uden tvivl og helt klart vente så længe som muligt....bare fordi små bitte børn ikke reagerer som de større ved start, så er det jo ikke ensbetydende med at det er bedre for de små.
Jeg mener at børn ikke burde komme ud alene før de er over to år, men det er jo desværre ikke muligt for særlig mange...men kan I så træk den så længe som muligt og nyd al den gode tid I får med jeres barn..det er jo derfor vi får dem, ikke-smiler
Knus fra mig til dig..

det er også vores tanke, så det er dejligt og høre, at det ikke er helt hen i vejret vores valg!

Anmeld

6. januar 2009

LotteN

Anja skriver:

Jeg er på sin vis enig med Eva - det er da bedst for hende at være hjemme hos jer så længe som muligt MEN hvis hun i 1½ mdr skal passes af forskellige og ikke have en genkendelig rutine i hverdagen, så synes jeg det er voldsomt for hende, det ville jeg i al fald ikke byde mit barn.

Du skriver at I sparer 3 mdr dp, i vores kommune betaler man ikke i en af sommer månederne, altså man betaler kun 11 mdr om året, så hvis det også er sådan i jeres kommune, så er det kun 2 mdr i sparer.

Mht sommerferie, det ved jeg ikke lige noget om, det kan godt være, har ikke undersøgt det.
At hun skal passes 100 forskellige steder, det er ikke meningen. Det er planen min kærestes bedste skal passe hende som udgangspunkt.
Men så vil min moster gerne tage en uges ferie og min kærestes søster vil også gerne tage en uges ferie... og når de to skal passe hende, så bliver det hjemme ved os de skal bo (bor henholdsvis på fyn og i kbh).

Anmeld

6. januar 2009

Stumpen

Vi havde en uge til at køre Mathilde ind i sin tid.. Hun var lige blevet 11 mdr og det gik uden problemer fra dag 1 af.. Havde regnet med at have 14 dage, men dp havde ferie første uge af august, så derfor kun en uge, hvilket så også var passende..

Jeg synes ikke at I skal vente, for jeg synes det må være forvirrende for den bette og blive "smidt" rundt til forskellige familiemedlemmer fremfor at være hos en -forhåbentlig- kompetent dp..
Qnus Anja..

Anmeld

6. januar 2009

Honningblomst

LotteN skriver:

det er også vores tanke, så det er dejligt og høre, at det ikke er helt hen i vejret vores valg!

Jag kan sagtens forstå jer, havde som skrevet gjort det samme...og selvom det er flere familiemedlemmer, så er det hos jer og ellers kun et andet sted...at gå i dagpleje eller vs er hårdt arbejde for små børn og der skal kæmpes om basalebehov, der kan komme gæstebørn, der er uro, gæstedagplejer henover sommeren osv osv...
Hvis I holder hende hjemme vil hun få så meget god en til en kontakt og det vil styrke hende når hun engang skal ud i den store verden helt alene..
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.