Det er faktisk også sjældent at jalousi har noget med tillid at gøre.
Der er selvfølgelig tilfælde hvor man pga tidligere oplevelser har udviklet det.
Jeg havde aldrig nogensinde lidt af usund jalousi før min far fik konstateret uhelbredeligt kræft. Og BANG!!!!! Så blev jeg ramt af jalousi.
Jeg har heldigvis en god selvindsigt, så det tog mig ikke lang tid at regne ud, at det var min angst for at miste, der tog fuldstændig overhånd og plantede spøgelser i mit hovede.
Jeg kunne simpelthen ikke klare at jeg skulle miste og dermed blev jeg endnu mere bange for at miste flere. Fx udviklede jeg angst for at min mor skulle blive kørt over, min kæreste finde en anden og min søn blive ramt af alverdens dødelige ting.
Det var dog kun min kæreste som kom til at lide under det, da min angst angående ham var et svigt og ikke et uheld eller sygdom jeg blev bange for.
Efter et par skænderier, der naturligvis var helt ude i hampen besluttede jeg at nu var det slut.
For ellers risikerede jeg netop at miste ham.
Jeg købte en selvhjælps cd "Slip af med din jalousi" af coachen Malthe Lange.
Det er virkelig god. Jeg vil dog sige, at min virkelig faste beslutning om at stoppe min jalousi og min viden om hvorfor den var opstået gjorde 90 % af udslaget. Men jeg kan klart anbefale den. 
Anmeld