Ramt af jalousi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. august 2011

Anonym trådstarter

Hvad gør i, hvis i en gang imellem rammes af jalousi? Hvordan håndterer i det? - Og i behøver ikke svare, hvis det er for at sige: "Jeg er aaaaldrig jaloux, for jeg stoler 100% på min mand" - Så er det her ikke tråden for dig

Jeg stoler jo også på ham, men lige i disse dage er jeg godt ramt, selvom jeg ikke rigtig har haft jalousiproblemer i det her forhold. Og det gør mig bare så ked af det Ved ikke hvordan jeg skal håndtere det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Hvad gør i, hvis i en gang imellem rammes af jalousi? Hvordan håndterer i det? - Og i behøver ikke svare, hvis det er for at sige: "Jeg er aaaaldrig jaloux, for jeg stoler 100% på min mand" - Så er det her ikke tråden for dig

Jeg stoler jo også på ham, men lige i disse dage er jeg godt ramt, selvom jeg ikke rigtig har haft jalousiproblemer i det her forhold. Og det gør mig bare så ked af det Ved ikke hvordan jeg skal håndtere det

Jeg er "aldrig" jaloux

Joh, meget og hele tiden...

Jeg håndtere det slet ikke, jeg flipper total ud og beskylder min kæreste for alt muligt

Ved desværre ikke hvad du skal gøre, da jeg ikke selv kan styre mig..

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Honnie's Wife<3 skriver:

Jeg er "aldrig" jaloux

Joh, meget og hele tiden...

Jeg håndtere det slet ikke, jeg flipper total ud og beskylder min kæreste for alt muligt

Ved desværre ikke hvad du skal gøre, da jeg ikke selv kan styre mig..

Det lyder ikke godt Sådan har jeg også været før i tiden, men jeg fik hjælp hos en psykolog, så jeg er ret god til at "skjule" det. Altså fortæller min kæreste om mine tanker og følelser og siger, at jeg godt ved han ikke kunne finde på noget, men det bare er mig.. Men jeg har før i tiden skræmt kærester væk fordi jeg var sindssygt paranoid og skældte ud og beskyldte, så forstår dig godt!

Det er bare så ubehageligt når tankerne rammer, og man GODT ved, at det bare er paranoia og han aldrig ville gøre noget

Anmeld

12. august 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Det lyder ikke godt Sådan har jeg også været før i tiden, men jeg fik hjælp hos en psykolog, så jeg er ret god til at "skjule" det. Altså fortæller min kæreste om mine tanker og følelser og siger, at jeg godt ved han ikke kunne finde på noget, men det bare er mig.. Men jeg har før i tiden skræmt kærester væk fordi jeg var sindssygt paranoid og skældte ud og beskyldte, så forstår dig godt!

Det er bare så ubehageligt når tankerne rammer, og man GODT ved, at det bare er paranoia og han aldrig ville gøre noget

Nej, det er virkelig irriterende, og hårdt for forholdet!

Jeg har tænkt på at gå til en prof, men tror det ville kræve noget Par terapi, for min jalousi bunder i, hvordan vi før har været mod hinanden :/

Men tror et eller andet sted at det handler om at kunne snakke sammen og forstå hinanden fuldt ud

Er din kæreste hjemme eller ude med vennerne når du får de dårligt tanker ?

Anmeld

12. august 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har som sådan aldrig været jaloux - på den måde du mener, men har da haft små "anfald" hvor jeg har haft dumme tanker. Jeg gjorde det, at jeg snakkede med mig selv om hvorfor jeg tænkte og følte som jeg gjorde - og var der nogen grund til det? Det gjorde at jeg overbeviste mig selv om at det var noget pjat (eller noget og også selv kunne finde på at gøre/sige), og så blev det lagt på hylden.

Og det er ikke fordi jeg stoler 100% på min kæreste, men mere fordi jeg ikke gider bruge tid og energi på negativitet

Anmeld

12. august 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg blokerer det ude...

fik hovedpine sidst da jeg blokerede det, men vil hellere have hovedpine end at lade de tanker begynde at ræse gennem min hormonforstyrrede hjerne...

Kæresten mødtes med en gammel veninde som han ikke havde set siden vi startede med at være sammen... netop pga min usikkerhed overfor deres tætte forhold... så hjernen ville enormt gerne tænke tanker henad om han ville komme hjem igen osv... fik den ikke lov til.. hver gang den prøvede at bevæge sig i nærheden af de tanker der kunne ledes derhen ad så stoppede jeg op og gik igang med noget andet der krævede mit fokus så tankerne blev ledt væk fra det...

Mit bedste råd er at gå igang med en ny aktivitet der kræver opmærksomhed når hjernen prøver at tænke de tanker... man lærer hurtigt at kende hvilken tankegang der kan lede en den vej og så er det bare at stoppe den førend den begynder at spinne derud af med alle mulige vilde fantasier....

overvej at have sygrej, malergrej, spil på computer/konsol/mobil, gå igang med at bage, vaske tøj, støvsuge... et eller andet hvor du aktivt skal bruge hjernen i bare et lille øjeblik for så får man stoppet tankegangen...

bruger selv meget med computerspil... både browserspil på nettet eller alm. computerspil som Sims 3 f.eks.... og ellers har jeg sygrej liggende og småprojekter jeg kan gå igang med... har for tiden så jeg kan bage når lysten rammer mig... og støvsugning kan lejligheden altid bruge

Anmeld

12. august 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Jeg prøver at overbevise mig selv om, at det er mig, han vil have.. Det ved jeg godt, det er - men!!! Jeg kan simpelthen ikke styre det. Jeg prøver at sige det til ham, og vi er begge meget bevidste om det. Så når han fx skal arbejde over, så smider han lige en sms - for ellers tror mit hoved at han er på et toilet med en eller anden dulle.. Groft sagt. Jeg ved godt, at han aldrig kunne find epå noget som helst. Men mine erfaringer har bidt sig fast i mig, og jeg kan ikke helt ryste dem af mig. Forhåbentlig bliver det bedre med tiden

Så i store træk så siger jeg det til ham, hvis jeg pludselig bliver meget jaloux. Og så finder vi ud af det derfra.. Synes det er rigtig pinligt og irriterende, at jeg skal have det sådan, og synes det er SÅ svært at sige til ham.. Er bange for, at han så føler, at jeg ikke stoler på ham.. Men hvis jeg ikke siger det, så bider jalosien fast i mig, og så kan jeg ikke ryste den af mig igen..

Håber du finder ud af det

Anmeld

12. august 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Det er faktisk også sjældent at jalousi har noget med tillid at gøre.

Der er selvfølgelig tilfælde hvor man pga tidligere oplevelser har udviklet det.

Jeg havde aldrig nogensinde lidt af usund jalousi før min far fik konstateret uhelbredeligt kræft. Og BANG!!!!! Så blev jeg ramt af jalousi.

Jeg har heldigvis en god selvindsigt, så det tog mig ikke lang tid at regne ud, at det var min angst for at miste, der tog fuldstændig overhånd og plantede spøgelser i mit hovede.

Jeg kunne simpelthen ikke klare at jeg skulle miste og dermed blev jeg endnu mere bange for at miste flere. Fx udviklede jeg angst for at min mor skulle blive kørt over, min kæreste finde en anden og min søn blive ramt af alverdens dødelige ting.

Det var dog kun min kæreste som kom til at lide under det, da min angst angående ham var et svigt og ikke et uheld eller sygdom jeg blev bange for.
Efter et par skænderier, der naturligvis var helt ude i hampen besluttede jeg at nu var det slut.
For ellers risikerede jeg netop at miste ham.
Jeg købte en selvhjælps cd "Slip af med din jalousi" af coachen Malthe Lange.
Det er virkelig god. Jeg vil dog sige, at min virkelig faste beslutning om at stoppe min jalousi og min viden om hvorfor den var opstået gjorde 90 % af udslaget. Men jeg kan klart anbefale den.

Anmeld

12. august 2011

MorTil2<3

Anonym skriver:

Hej .

Jeg ville bare lige sige : DU ER IKKE ALENE hehe...

Kender det udemærket godt, jeg har det også og det bliver forværret når jeg er gravid... Men hos mig tror jeg det bunder mest i min opfattelse af mig selv, så tror egentlig ik det har noget me min mand at gøre.. bar at jeg ikke selv føler mig god nok!!

Det er svært Men ja, ville nok os sige tag en snak med ham om det-medmindre du er for flov over det! Jeg bryder mig ikke selv om at sige det til min mand, selvom jeg ved det er det bedste.

Du får lige en

Anmeld

12. august 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Tro ikke på den der "jeg er aaaaldrig jaloux" den holder altså ikke for nogen, det er bare forskellige ting der gør en jaloux.

Personligt snakker jeg med min mand om det, det skal ud af vejen ellers så vokser det bare. Men mænd er ikke så gode til følelser, så her virker det bedste at være enkel og direkte i talemålen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.