Min Bonusdatter på 4 og hendes mave, HJÆLP !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Melanie-Marie

Hej skønne tøser

Vi har brug for lidt hjælp her, kom gerne med jeres meninger..

Min kærestes datter, Emily, har problemer med sart mave. Ikke til hverdag hjemme hos far.

Problemet er at Emily er hos hendes mor hver anden weekend, og hver gang hun kommer hjem fra hendes mor har hun tynd mave, og hver gang siger moderen at hun har kastet op om natten. Hun spørge hvergang om Mikael, Far, har har været til læge med hende, hvor han svare at nej, det har han ikke fordi det hun er hos hende den er gal.

Mikael og jeg har snakket om, om det kan være stress. Moderen bor ikke et fast sted, de fare altid rundt til alle mulige, og Emily siger tit at hun ikke ved hvor mor bor, og hvergang moderen skal hente Emily, spørge hun, hvor skal vi nu hen mor, skal vi over til mormor, eller skal vi over til moster, eller skal vi over til lykke, eller hvad skal vi mor?? og hvergang Emily kommer hjem fra hendes mor, er hun totalt umulig, og det tager en uge at "rette op på hende".

Derfor tænker vi lidt på om det er stress, vi har også snakket om at det kunne være fordi hendes mave ikke var så glad for friture mad og den slags, for hvergang emily skal fortælle hvad de har fået at spise hjemme hos mor, siger hun enten mcdonalds, burgerking eller pizza, og sådan noget får vi bare ikke hjemme.

I de 14 dage Emily er hos Mikael er der ingen tynd mave, eller opkast eller noget, men vi spiser også sundt og der er ro på med alting..

Mikael fortæller tit moderen at Emily ikke kan tåle det i hendes mave, men hun lytter ikke, og dette har bare stået på i et år nu..

og vi sørger ligsom så vidt som muligt at give hende det mad der passer bedst til hende, som er både sjovt at spise og rigtig sundt, og det bliver bare ødelagt på sådan en weekend.. nogle gange hvis de både har spist mcd og spist slik osv, så kaster hun op hele søndag nat hjemme hos os også, hendes mave slår helt fra, og det er SÅ synd for hende, for JA slik og mcd frister for sådan en lille pige, og det er der moderen burde sætte grænser.. men hun ser det bare ikke...

Nogen der kan sige noget klogt.. bare kom med jeres meninger, mest bare for at høre andres meninger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

1000Ben

Det er jo forfærdeligt - har I ikke den fulde forældremyndighed? Så kunne man måske sørge for at Emily ikke var hos mor en hel weekend???? Man kunne evt. dele det op. Det er jo på ingen måde holdbart og lyder som om det virkelig er noget som er skidt for Emily på alle punkter  Det gør helt ondt inde i mig.... Godt hun i det mindste har Jer 

Knus 

Stefanie 

Anmeld

12. august 2011

Nemesis

min søn blev også syg af at være hos sin far pga røg. jeg gik til lægen og snakkede med ham og han sagde det direkte. jeg bad derfor om en udtalelse som jeg kunne give min ex og evt. bruge i SFV hvis det blev nødvendigt.

Det har hjulpet, selvom min ex blev skidesur og mente det vsr mig og at ingen skulle diktere om han skulle ryge eller ej.

Ellers ring til SFv og hør evt. få noget rådgivning til at sidde der mens din mand fortæller sin ex hvordan deres datter reagerer.. måske din mand kan få fastsat samvær hvis det kun foegår fx hos mormor.

pøj pøj
Sisse

Anmeld

12. august 2011

Melanie-Marie

Stefanie8 skriver:

Det er jo forfærdeligt - har I ikke den fulde forældremyndighed? Så kunne man måske sørge for at Emily ikke var hos mor en hel weekend???? Man kunne evt. dele det op. Det er jo på ingen måde holdbart og lyder som om det virkelig er noget som er skidt for Emily på alle punkter  Det gør helt ondt inde i mig.... Godt hun i det mindste har Jer 

Knus 

Stefanie 

Nej Mikael har desværre ikke fuld forældre myndighed, og det vil moderen heller ikke være med til, det er jo sådan at for et år siden da jeg startede med at være sammen ed Mikael, gik moderen og valgte at hun ikke ville have Emily med, istarten ville hun slet ikke se hende, hun gav totalt afkald på Emily...

så det er ikke nemt, men Mikael og jeg gør det så godt vi kan...

tak  

Anmeld

12. august 2011

Melanie-Marie

ladydan1 skriver:

min søn blev også syg af at være hos sin far pga røg. jeg gik til lægen og snakkede med ham og han sagde det direkte. jeg bad derfor om en udtalelse som jeg kunne give min ex og evt. bruge i SFV hvis det blev nødvendigt.

Det har hjulpet, selvom min ex blev skidesur og mente det vsr mig og at ingen skulle diktere om han skulle ryge eller ej.

Ellers ring til SFv og hør evt. få noget rådgivning til at sidde der mens din mand fortæller sin ex hvordan deres datter reagerer.. måske din mand kan få fastsat samvær hvis det kun foegår fx hos mormor.

pøj pøj
Sisse

De har været i SFV ,mange gange, der er også blevet aftalte alle gangene at moderen skulle ringe hver mandag, for moderen ringer ikke i løbet at de 14 dage hun ikke ser hende, så der har de slet ingen kontakt, selv om Mikael ringer og snkker med hende en gang i mellem, næavner hun slat ikke Emily, så, og den aftale er heller ikke blevet holdt...

Det er derfor vi har valgt at be om jeres mening, jeres meninger kommer nok med

til nøæste møde + en læge erklæring, for hun står rigtig dårligt i SFV i forvejen, fordi hun fremstår som en rigtig dårlig mor...

Tak  

Anmeld

12. august 2011

Melanie-Marie

Melanie-Marie skriver:

De har været i SFV ,mange gange, der er også blevet aftalte alle gangene at moderen skulle ringe hver mandag, for moderen ringer ikke i løbet at de 14 dage hun ikke ser hende, så der har de slet ingen kontakt, selv om Mikael ringer og snkker med hende en gang i mellem, næavner hun slat ikke Emily, så, og den aftale er heller ikke blevet holdt...

til nøæste møde + en læge erklæring, for hun står rigtig dårligt i SFV i forvejen, fordi hun fremstår som en rigtig dårlig mor...

Tak  

Undskyld stavefejlene, jeg sidder jo bare og skriver og så går det lidt stærkt

Anmeld

12. august 2011

1000Ben

Melanie-Marie skriver:

Nej Mikael har desværre ikke fuld forældre myndighed, og det vil moderen heller ikke være med til, det er jo sådan at for et år siden da jeg startede med at være sammen ed Mikael, gik moderen og valgte at hun ikke ville have Emily med, istarten ville hun slet ikke se hende, hun gav totalt afkald på Emily...

så det er ikke nemt, men Mikael og jeg gør det så godt vi kan...

tak  

Gud nej, hvad er det for en mor der forlader sit barn.... Ihh hvor jeg altså føler med hende  I må da kunne tage til statsamtet, for dét at hun ligefrem skal kaste op grundet ekstrem dårlig kost, ER også omsorgssvigt..... Den mor skal da klart have noget hjælp til at blive en bedre mor.....

Anmeld

12. august 2011

Nemesis

Melanie-Marie skriver:

Tak  

I så fald, når i allerede har forsøgt ville jeg dels søge om fuld forældremyndighed men også endnu engang have SFV ind over..evt. med en børnesagkyndig undersøgelse, men i hvertfald for at fortælle at moderen IKKE overholder aftalerne som de er nu, men også insistere på at samvær er ET fast sted pga. pigens reaktion.

Jeg ville fra nu af skrive ALT ned..hver gang moderen IKKE ringer skrives det ned..hver gang hun og din mand snakker sammen men ikke spørger efter sin datter, hvordan pigen reagerer før under og efter samvær.

Jeg ved det er omstændigt men det giver et helt klart billede af hvad der foregår og hvordan et påvirker Emily.

Sisse

Anmeld

12. august 2011

bullerbassen

Øv hvor lyder det bare rigtig træls for Emily Og jer. Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er , men da mine store drenge var små kunne de slet ikke tåle sodavand for meget slik osv . Så gik der helt ged i systemet med opkast og tynd mave . Vi havde LANGE & mange diskutioner med familien som gerne ville proppe de små børnebørn med skønne sager. Men vi fik altid 2 syge børn med opkast & dårlig mave.

Så det kan bestemt skyldes de dårlige spisevaner. Men kan jo ikke sige det. Det lyder bestemt ikke til at være ordenlige forhold mor byder Emily i sine weekender . Kan man ikke få sat en stopper  for samvær når hun ikke har fast adresse. Kender slet ikke til systemet men man kan da ikke byde børn de forhold.

Håber I finder en god løsning ikke mindst for Emily's skyld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.