Hvor længe i dagpleje..? Hvordan med job??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Den lykkelige

Jeg er begyndt at spekulere meget omking fremtiden når min datter skal starte i dagpleje.. Nu er min svigerinde lige begydt job igen og kan høre ud fra hvad hun siger osv at det kan være lidt svært selv at komme hjem kl 16.15 også skulle nå være lidt sammen med ens børn inden de kommer i seng kl 19 senest.. Er bare virkelig begyndt at bekymre mig omkring det hele.. Jeg håber på at kunne starte på kontoruddannelse efter barsel.. men så vil jeg først kunne hente hende kl 16.15 og har så afleveret hende kl 7.30.. Begynder at gå op for mig at jeg slet slet ikke synes om tanken.. men man skal jo tjene penge osv... men så har man kun selv ca 2-2,5 time med ens eget barn og hun har så været i institution i 8,5 time  Vi har ikke råd til jeg kun kan arbejde deltid.. og faderen kan ikke bringe, men kan hente hende men så er det til samme tid som jeg har skrevet ovenover..
Hvordan får i det til at hænge sammen med jeres jobs og børn?? og hvor meget tid har i med dem dagligt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Lone Jakobsen

tror det du beskriver er meget normalt. da jeg arbejde udenfor hjemmet, blev børnene afleveret omkring 6,15, og hentet lidt skiftende. (jeg var i butik) men tidligst kl 14,30.

min mellemste søn er desværre afsted fra 6,20-16 mandag til torsdag, og fredag til 12,30

Anmeld

11. august 2011

Tennamor

Når lillepigen starter i vuggestue til marts vil det normalvis hedde fra kl. 7.30 - 15.30 (mandag-onsdag) til 14.30 (torsdag) og til 13.30 (fredag)

Jeg afleverer hver dag og min mand henter da han har tidligst fri..

Jeg vil først være hjemme ved 17 tiden, så bliver ikke mange timer jeg får med hende  Men mon ikke weekenderne får en anden betydning ligepludselig?! 

Anmeld

12. august 2011

serinasmor

tjaee ... kan kun sige at de fleste dage ser det endnu værre ud for mig ( eller kommer til det når jeg er startet i skole igen) ...

afleverer 7.10 senest ellers kan jeg ikke nå min bus ... selv om jeg først skal møde i skole kl 8.30 ... henter hende flest dage kl 16.15 ... og det selvom det ikke er altid vi har undervisning så længe ... jeg går senest fra skolen kl 15.00.. selvom vi nogle gange har undervisning til 15.30... men så kan jeg ikke nå at hente hende (hvis bussen er det mindste forsinket) før dp lukker...

jeg går aldrig før kl 15.00 fordi den tid hvor vi ikke har undervisning er beregnet til projekt eller gruppearbejde ... og gik jeg før ville jeg aldrig lære noget og kunne ligesågodt være på dagpenge i stedet og sidde på min flade røv ...Jeg er altså nødt til at prioritere min uddannelse

jeg har tit haft dårlig samvittighed over at hun har været den sidste der blev hentet og den første der blev afleveret ... kan kun være glad for at jeg nu hvor jeg har ferie har muligheden for at aflevere sent og hente tidligt

når vi kommer hjem hygger vi MEST muligt leger, danser, synger, hopper, tumler, læser og serina er med til at lave aftensmad ...

når hun så er kommet i seng er det tid til lektier ... til kl 22.00 hvor kæresten og jeg putter i sofaen i en times tid til vi går i seng ...

det lyder måske ikke af meget tid sammen med serina .. men vi får det bedste ud af det og weekender er guld værd

tror egentlig generelt det er sådan i rigtig mange småbørnsfamilier

Anmeld

12. august 2011

Maja_4000

Planen er her at jeg skal aflevere hende , da jeg skal gå i skole .. Så hun bliver afleveret 7.45 og hentet senest 15 .. Regner ikke med at skulle have så lange dage ..
Men kæreste har en ugentlig fridag , og der vil hun så få en meget kort dag / blive hjemme nogle gange

Anmeld

12. august 2011

Ciss

Altså, i en ideel verden ville jeg da gerne have den halve dag hjemme med mine børn.

Men nu er jeg nødt til at arbejde. Jeg har varierende arbejdstider fra uge til uge, men medmindre vi skal noget specielt er børnene afleveret mellem kl 7 og 9. Så bliver de hentet mellm 14.30 og 16.30.

Nogen dage kommer jeg først hjem efter kl 20. Den time vi har sammen om morgenen er så al tiden, jeg har haft med dem den dag. Til gengæld har jeg så nogen dage mulighed for at give dem en ekstra fridag, hvor vi rigtig hygger os.

Jeg synes faktisk, at det er værst med den ældste, som nu er i børnehave. For hende er  f eks 8 timer lang tid. Den yngste sover jo stadig 2 timer midt på dagen, så det bliver lidt anderledes.

Jeg tror bare, at vi er nødt til at gøre det bedste ud af vores situation, som den nu er. Heldigvis ved jeg, at mine børn har det rigtig godt i vuggestue og børnehave. Der får de også nogen erfaringer og muligheder, som jeg ikke ville kunne give dem alene hjemme, så jeg forsøger at fokusere på det positive og så faktisk gøre det bedste jeg kan ud af den tid, vi har sammen.

Jeg ved, at børnene savner mig, de dage jeg ikke kan være hjemme med dem om eftermiddagen - og jeg savner også dem! - men man gør det bedste man kan for sine børn.

Jeg er stor tilhænger af ligestilling - men på dette felt må jeg indrømme, at det strider i mod alle instinkter! Medaljens bagside, hedder det vist....

Uanset, det er en stor overgang, når barnet begynder i DP eller VS, men det bliver hverdag det også, og når man får rutinerne på plads, så kan man altså få rigtig meget ud af det par timer om eftermiddagen.

Anmeld

12. august 2011

mth1987

Den lykkelige skriver:

Jeg er begyndt at spekulere meget omking fremtiden når min datter skal starte i dagpleje.. Nu er min svigerinde lige begydt job igen og kan høre ud fra hvad hun siger osv at det kan være lidt svært selv at komme hjem kl 16.15 også skulle nå være lidt sammen med ens børn inden de kommer i seng kl 19 senest.. Er bare virkelig begyndt at bekymre mig omkring det hele.. Jeg håber på at kunne starte på kontoruddannelse efter barsel.. men så vil jeg først kunne hente hende kl 16.15 og har så afleveret hende kl 7.30.. Begynder at gå op for mig at jeg slet slet ikke synes om tanken.. men man skal jo tjene penge osv... men så har man kun selv ca 2-2,5 time med ens eget barn og hun har så været i institution i 8,5 time  Vi har ikke råd til jeg kun kan arbejde deltid.. og faderen kan ikke bringe, men kan hente hende men så er det til samme tid som jeg har skrevet ovenover..
Hvordan får i det til at hænge sammen med jeres jobs og børn?? og hvor meget tid har i med dem dagligt??

HejDet er lige et sidespring. Jeg starter også kontor udd. Nu ved jeg ikk hvilken baggrund du har men jeg tager 18 uger hgs i Næstved. Og der har de lagt timerne så man ka nå at hente og bringe børn dvs møder ikk før 9 og har ikk senere fri end kl 15

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.