13 måneder og pyldret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Sagen er den at Frederikke på 13 måneder bare er helt vildt pyldret lige for tiden.

Hun startede i vuggestue for en uge siden, hvilket bare har været rigtig godt til hende. Hun er glad for at komme afsted, og glad for at være der. Pædagogerne har understreget, at hun er et yderst nemt barn - altid så glad, smilende og lattermild.

Det er også sådan hun altid har været herhjemme... Men jeg skal da lige love for at det har vendt den sidste uges tid.

Hun er morgensur, vil ikke skiftes, gider ikke lege/synge sange, sidde på skødet (selvom hun giver udtryk for at hun gerne vil op), køre i hendes gåbil udenfor... Kort sagt: alt er imod hende pt.

Jeg mindes ikke at Mathilde havde sådan en periode dengang hun var på Frederikkes alder.

Er der nogen af jer der har en ide til hvad det kan være?

Ps. Det er ikke tænderne - hun har fået alle hjørnetænder og har 16 tænder i munden.

Kan det være alle de nye indtryk i vuggeren der gør hende mere træt og pyldret? Jeg ville jo mene, at hun derfor så ville have et større behov for at sidde og slappe af hos mig om eftermiddagen, eller sidde på gulvet og lege lidt sammen med mig eller Mathilde... Men nej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

14. august 2011

Det kan sgu da ikke passe at jeg er den eneste med et barn der ikke altid opfører sig eksemplarisk!!

Anmeld

9. september 2011

FrkLarsen

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Sagen er den at Frederikke på 13 måneder bare er helt vildt pyldret lige for tiden.

Hun startede i vuggestue for en uge siden, hvilket bare har været rigtig godt til hende. Hun er glad for at komme afsted, og glad for at være der. Pædagogerne har understreget, at hun er et yderst nemt barn - altid så glad, smilende og lattermild.

Det er også sådan hun altid har været herhjemme... Men jeg skal da lige love for at det har vendt den sidste uges tid.

Hun er morgensur, vil ikke skiftes, gider ikke lege/synge sange, sidde på skødet (selvom hun giver udtryk for at hun gerne vil op), køre i hendes gåbil udenfor... Kort sagt: alt er imod hende pt.

Jeg mindes ikke at Mathilde havde sådan en periode dengang hun var på Frederikkes alder.

Er der nogen af jer der har en ide til hvad det kan være?

Ps. Det er ikke tænderne - hun har fået alle hjørnetænder og har 16 tænder i munden.

Kan det være alle de nye indtryk i vuggeren der gør hende mere træt og pyldret? Jeg ville jo mene, at hun derfor så ville have et større behov for at sidde og slappe af hos mig om eftermiddagen, eller sidde på gulvet og lege lidt sammen med mig eller Mathilde... Men nej.

Min datter som blev 13 måneder her d. 4 er også kommet ind i den fase!!

Jeg mistænker dog tænderne (hun har kun 5 stk, og har 3 stk på vej).

Kan de mon stadig have tigerspring? 

Anmeld

12. september 2011

BJL2010

JEG kender det også godt - men her har det vist ikke noget med tænder at gøre. Er lige ved at give op på de værste dage - det kan bare være så hårdt...

Her går det ofte også skidt i vuggestuen for tiden. Jeg har desværre ingen ideer til hvad det er der foregår! Men er da lige med på en kigger og håber på gode råd fra andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.