Jeg tror på at du er en bedre mor for dit barn ved at smutte fra faren end ved at blive.
Det at du overvejer det gør at jeg tænker at du har dine grunde til at ville væk.
Men jeg er overbevidst om at børn kan mærke når mor eller far ikke er glade for hinanden mere. Hvis du går og har det dårligt med at være sammen med faren til dit barn, så er jeg sikker på at du vil blive gladere(på sigt måske) Ved at flytte, og komme vidre. Og det vil i sidste ende gavne dit barn, som at have en glad mor med mere overskud til sin datter.
Der går desvæære meget energi med at være ked af det i et forhold, den energi kommer du til i stedet til at bruge på din datter hvis du flytter.
Håber de giver mening...
I forhold til at flytte og ikke have familie og venner i nærheden, så kan du sagtens flytte langt væk, der er ingen regler omkring det, så længe det ikke forhindre samværdet med faren til barnet... Så hvis du kan så forklar faren til din datter at du gerne vil at de stadig skal ses, men det er vigtig for dig at flytte. Du kan måske komme til at skulle betale noget ekstra af transporten fordi det er dig der vælger at flytte.
Iforhold til venner, så prøv evt når du er flyttet, at starte til en aktivitet med din datter. evt, mor barn gymnastik, babysvømning, salmesang, rytmik eller hvad der er af muligheder, så kan du møde andre forældre i området hvor du bor, og de kan måske også nemmer sætte sig ind i din situation end, nogle uden børn eller med ældre børn. Så kunne være en god ide at få et nætværk af forældre, som måske ikke alle bliver nære veninder, men det er bedre end ikke at kende nogle.
Som en anden skriver, hvis du er usikker så er kvindehjem måske et godt sted at starte, der kan du få hjælp og vejledning. Du behøver ikke at bo der i lang tid, men ihvertfald lige til du har helt styr på hvad du vil, og hvor det er bedst for dig at flytte hen.
Nu ved jeg ikke om du har været ved lægen, men kan være det kunne hjælpe dig med din angst, ved men både kan få piller imod det, og evt gå til psykolog. Virker som om at jo mere kontrol du får over angsten jo nemmer vil det også gå dig i forhold til venskaber