Hverdag med 6 måneders baby..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.907 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. august 2011

sandratobias

Hey... 

Hvordan ser jeres hverdag ud..?? Gerne med ca kl slet..  
Hvis i da vil dele det..

Takker på forhånd..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Maja_4000

Da Caroline var 6 måneder var der intet system - overhovedet Det er først kommet nu her .. Og hun er snart 8 måneder (:
Men du kan da få det som det er nu .. Det er cirka tidspunkter :b

( Kl. 6.30 : Flaske - Kun engang imellem )
Kl. 9 : Morgenmad - Havregrød med frugtmos
Kl. 10 : Sover 45 min - 1½ time
Kl. 12 : Frokost - Øllebrød
Kl. 14 : Sover 45 min - 2 timer
Kl. 17.30 : Aftensmad - Grøntsagsmos med kylling/fisk/ris/pasta (det vi får)
Kl. 19 : Sover 1 times tid
Kl. 20 : Øllebrød eller havregrød
Kl. 21.30 : Falder (endelig) i søvn :b
Kl. 4 : Flaske

Ind imellem måltider og søvn leger vi , hun får nogle gange et mellemmåltid , hvis hun virker sulten ( riskiks , frugt eller rugbrødsbjælke ) Og så får hun slet ikke flaske i løbet af dagen , den har hun ikke villet have siden hun var 6 måneder .. Så hun får vand i tudkop og mme i maden

Anmeld

11. august 2011

Angelspot

Oliver er 5½ mdr og vores dag ser sådan ud, hvis vi er derhjemme:

5.30 Brystmælk-sover igen efter ½ times tid

7.30 Vi står op

9.00 Sover mellem 1-3 timer

12.00 Grød og brystmælk

13-14 Alt efter hvor længe han sover til formiddag, så blir han puttet igen efter ca 2-2½ times leg og hygge. Så sover han til hen på eftermiddagen. Og får brystmælk når han står op.

18.00 Sover ca ½ times tid.

Mellem 19.30 og 20.30 blir han puttet til nat og får brystmælk inden da.

22-23 tiden når jeg går i seng tager jeg ham op og ammer ham og så sover han videre igen.

I de vågne timer leger vi på gulvet, er ude og gå en tur i bæreselen, er i bad sammen eller bare ham i karbadet.

Anmeld

11. august 2011

Moster Lagkage

babypigen på snart fem måneder.

vågner mellem 6 og 7. og er vågen hver gang cirka 1.5-2 timer sover en formiddagslur på 0.5-2 timer og det samme over midddag. sover så en sen eftermiddagslur på 0.5-1 time. efter den sene eftermiddagslur øver vi på kartoffeelmos/grød- det går virkeligt dårligt. men vi skal jo starte et sted. ellers er alle andre måltider ved mor. hun bliver puttet for natten oftest kl 19.00 men senest 20.00. og sover igennem, dog skal hun tit lige have sutten ved 4.00 tiden.

Anmeld

11. august 2011

sandratobias

Mange takker for svar alle sammen..  

Dejligt og se et lille indblik i jeres hverdag.. Ska til at ha hende ind i en god rytme snart, da hun ska starte i dp den 1 dec... hehe.. Men ellers kommer det vel automatisk hvis hun ikk er inde i den..  

Hvordan med aften putning er der da problemer med at få h*n til at sove af sig selv..??  

Anmeld

11. august 2011

sandratobias

Da Caroline var 6 måneder var der intet system - overhovedet Det er først kommet nu her .. Og hun er snart 8 måneder (:
Men du kan da få det som det er nu .. Det er cirka tidspunkter :b

( Kl. 6.30 : Flaske - Kun engang imellem )
Kl. 9 : Morgenmad - Havregrød med frugtmos
Kl. 10 : Sover 45 min - 1½ time
Kl. 12 : Frokost - Øllebrød
Kl. 14 : Sover 45 min - 2 timer
Kl. 17.30 : Aftensmad - Grøntsagsmos med kylling/fisk/ris/pasta (det vi får)
Kl. 19 : Sover 1 times tid
Kl. 20 : Øllebrød eller havregrød
Kl. 21.30 : Falder (endelig) i søvn :b
Kl. 4 : Flaske

Ind imellem måltider og søvn leger vi , hun får nogle gange et mellemmåltid , hvis hun virker sulten ( riskiks , frugt eller rugbrødsbjælke ) Og så får hun slet ikke flaske i løbet af dagen , den har hun ikke villet have siden hun var 6 måneder .. Så hun får vand i tudkop og mme i maden

Meget af jeres hverdag kan jeg genkende.. Bortset fra der kl. 4, for da sover hun  og sove til natten er alt mellem 20-24, ja stort spring.. Og sover så til mellem 7 og 9.. 

Anmeld

12. august 2011

Angelspot

sandratobias skriver:

Mange takker for svar alle sammen..  

Dejligt og se et lille indblik i jeres hverdag.. Ska til at ha hende ind i en god rytme snart, da hun ska starte i dp den 1 dec... hehe.. Men ellers kommer det vel automatisk hvis hun ikk er inde i den..  

Hvordan med aften putning er der da problemer med at få h*n til at sove af sig selv..??  

Vi har 7-9-13 ikke haft problemer med at putte til nat i ca 2½-3 mdr og Oliver er knap ½ år.

Vi har haft en rutine som vi slavisk følger, uanset om vi er hjemme eller ude og han ved lige præcis hvad der skal ske. Og når han blir lagt, så lægger han sig til at sove (for det meste) med det samme.

Vi går ind i soveværelset (hvor han endnu sover), lukker vinduerne og ruller gardinerne ned. Jeg ammer ham mens jeg sidder i sengen. Efter at have bøvset af lægger jeg ham ned og synger Den lille Ole med paraplyen. Så putter jeg dynen ned om ham, kysser ham på panden, siger godnat og så går jeg. Det ender måske med at jeg skal ind og give ham sutten nogle gange, men det er fordi hans hænder får den skubbet ud af munden og så blir han ked af det. Inden for 15 min sover han.

Anmeld

12. august 2011

mortilmange

Ville meget gerne svare, men pga. 6 ugers ferie er der vendt helt om på det hele  Så først nu efter ferien er slut skal hun ind i en ordentlig rytme igen 

Anmeld

12. august 2011

Sakris

Dette er kun sådan ca. Det variere noget! med sove og spisetider i løbet af dagen. Puttetid, og opvågning er dog nærmest på klokkeslæt.

( Kl. 5.15: Vågner hun, og vi ligger en halv time og putter i min seng inden jeg står op og laver en flaske
Kl. 6:00: 1 flaske mme
Kl. 7:30 : Sover 30-45 min
Kl. 9:00 : 1 lille portion grød og 1 flaske mme
kl. 12:30: en kvart-en halv skive rugbrød med pålæg, efter en halv-1 time en flaske mme 
Kl. 15 : Sover 30-90 min (hun får for det meste noget frugt/grøntsager at gumle i, samt en flaske om eftermiddagen)
Kl. 19:00 : Aftensmad - Det som vi får i blended form
Kl. 19:30: En stor flaske mme
Kl. 20:00 Bliver puttet

Anmeld

12. august 2011

MorEllen

Det er altid rart at se hvordan andre organiserer sin dag Så kan man få nogle gode ideer

Marie er 6 måneder.

05.00-05-30 Hun vågner og får en flaske mme. Sover noen ganger videre til kl 7.

ca kl 08.00 får hun ca 150 ml vælling, også bliver hun puttet i barnevognen og sover 30 min -2 timer...alt efter om hun sov videre om morgenen.

Ca kl 10.30 får hun havregrød eller risgrød med frugt.

Ca kl 12 -en lille middagshvil på en timestid

Fra kl ca 14 - 16-17 er hun vågen, og iløbet af disse timerne får hun ca 200 ml mme. Hun drikker ikke så meget af gangen, så deler det op i 2-3 omgange. Ca kl 15 får en frugtmos, banan eller lignende og lidt ko-mælk.

16.30/17.00 bliver hun puttet igen, og sover ca 1/2 time.
Ca kl 17.30 får hun aftensmad -stort set det vi får i moset form

Kl 18.00-18.30 pulser vi og hun får nattøj på.

Ca kl 19.00 får hun 150 ml vælling, også bliver hun puttet bagefter. Hun falder i søvn ca kl 19.30 og sover hele natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.