Er der nogen her med MEGET nysgerrig børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

RGN

Profilbillede for RGN
serinasmor skriver:

. sætter dog grænsen ved smidt affald, andres tyggede tyggegummi, hundelorte, bær jeg ikke ved om er giftige(selvfølgelig også dem jeg VED er giftige)

Hahaha... Den var god.

Loke er 20 mdr og åbenbart også dårligt opdraget.

For et par uger siden blev rabatten i vejkanten lavet om til sandkasse.
Plukkede blomster i legestuen, der IKKE skulle plukkes.
Blev sur på sin dagplejer over, at han ikke måtte tage legetøjet med hjem, da han skulle hentes.
Sidder lystigt sammen med katten oppe i vores meget høje kradsetræ.
Løber på kommoden. (Og ja, jeg har altså utallige gange sagt at det ikke er tilladt)
KNAPPER!! Alt hvad der hedder knapper skal trykkes eller drejes på.
Kattegodbidden skulle smages på. (Én gang)
Er begyndt at bide i dyner, fordi det åbenbart er sjovt. (Det bliver efterfuldt af megen latter)
Ja, han skreg endda af grin i dag, da han nev mig med tænderne i låret.
Studerer katten intenst, når han skal på toilettet, selvom jeg har sagt, at han skal have privatliv og der er en grund til kattebakken er en lukket type.
Og så skal jeg for guds skyld huske at tjekke ovnen for plastikbiler og lignende inden jeg tænder den.

Kids will be kids.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

serinasmor

RGN skriver:

Hahaha... Den var god.

Loke er 20 mdr og åbenbart også dårligt opdraget.

For et par uger siden blev rabatten i vejkanten lavet om til sandkasse.
Plukkede blomster i legestuen, der IKKE skulle plukkes.
Blev sur på sin dagplejer over, at han ikke måtte tage legetøjet med hjem, da han skulle hentes.
Sidder lystigt sammen med katten oppe i vores meget høje kradsetræ.
Løber på kommoden. (Og ja, jeg har altså utallige gange sagt at det ikke er tilladt)
KNAPPER!! Alt hvad der hedder knapper skal trykkes eller drejes på.
Kattegodbidden skulle smages på. (Én gang)
Er begyndt at bide i dyner, fordi det åbenbart er sjovt. (Det bliver efterfuldt af megen latter)
Ja, han skreg endda af grin i dag, da han nev mig med tænderne i låret.
Studerer katten intenst, når han skal på toilettet, selvom jeg har sagt, at han skal have privatliv og der er en grund til kattebakken er en lukket type.
Og så skal jeg for guds skyld huske at tjekke ovnen for plastikbiler og lignende inden jeg tænder den.

Kids will be kids.

hehe .. han har da humor jeg kunne også god spise en bil eller 2

vi har i lang tid skullet tjekke affaldsposen for legetøj inden vi selv smider noget oveni

mors hår er blevet den allerbedste beskæftigelse (at sætte eller redde) - hun kravler op bag mig  på den stol jeg sidder på og begynder (jep har en uldtot på hovedet når hun er færdig )

far dur ikke når mor er i nærheden(men synd for far)

hun vil kun stå op når hun er i bad ( idag opgav jeg og lod hende stå)

Anmeld

10. august 2011

RGN

Profilbillede for RGN
serinasmor skriver:

hehe .. han har da humor jeg kunne også god spise en bil eller 2

vi har i lang tid skullet tjekke affaldsposen for legetøj inden vi selv smider noget oveni

mors hår er blevet den allerbedste beskæftigelse (at sætte eller redde) - hun kravler op bag mig  på den stol jeg sidder på og begynder (jep har en uldtot på hovedet når hun er færdig )

far dur ikke når mor er i nærheden(men synd for far)

hun vil kun stå op når hun er i bad ( idag opgav jeg og lod hende stå)

Vil De havde serveret deres steak med eller uden smeltet plastik, frue?

Hm.. Jeg spår dig faktisk en fantastisk fremtid. Når hun bliver lidt ældre har du en fantastisk frisør til at sætte dit hår, når du skal ud og være lidt ekstra fin.

Jeg kender godt den der med skraldespanden. Og endnu værre. Toilettet. Og nu er knægten også begyndt at forsøge at trække ud. Heldigvis er det ikke dagligdag, men er da sket flere gange.

Og åh ja badet. Jeg har også mange gange givet op, så du er i hvert fald ikke alene om at smide håndklædet i ringen, hvis det er nogen trøst. Hehe...

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen  en stor sten er faldet af mine skuldre og Jeg har fået en masse gode råd  en stor  til alle i kloge quinder godnat alle sammen og sov godt

Anmeld

10. august 2011

moars

Anonym skriver:

Jeg spørg fordi, min datter på snart 20 måneder er ekstrem nysgerrig, med alt! Hun stopper op på vejen, fortorvet, grusveje for at mærke efter og finde hun en sten, vil hun heller end gerne tag den i munden. Jeg Har lige fra start været glad for at hun var nysgerrig, men det at hun vil ha det hele ind i munden stadigvæk, gør at jeg begynder at bekymre mig lidt. hun høre heller ikke efter mere, når der er noget spændende hun har fået øje på, som ikke er så fedt at hun røre ved eller løber hen til...Jeg skal snart holde fast i hende hele tiden, når vi er ude og besøge venner og familie, og det er jo heller ikke godt for hende...Er der nogle der har nogle råd? Jeg skriver som anonym, da jeg skammer mig lidt, for jeg har fået to bemærkninger om at hun mangler opdragelse  på forhånd tak

har ikke læst hele tråden igennem. Men vil også sige at hun lyder FULDSTÆNDIG svarende til alderen

M.h.t. mangel på opdragelse så ryst du bare på hovedet og børst de bemærkninger af skuldrene. Nyere undersøgelser viser at lige præcis det du beskriver er deres måde at opdage verden på i den alder, og de glemmer simpelthen at vi sagde nej for 5 min. siden.....Min datter er 2 1/2 nu, og hun har ikke glemt at jeg sagde nej for 5 min. siden men bliver nu nød til at prøve af om jeg også mener det

Men der er knald på...de skal opleve verden tage alt ind og lære....Så det er ikke for at være uopdragne de gør det....Det ved de slet ikke hvad vil sige at være når de er 20 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.