At vokse op uden en far....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mener du at et barn tager skade ved en opvækst uden en far?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.363 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. januar 2009

Mutti2

Hej Piger.

Jeg skrev for nogle uger siden en lille opgave i skolen om det at vokse op uden en far. Det er meget relevant for mig, da min datters far ikke vil se min prinsesse. Hun bliver et år nu her, og han har aldrig set hende (bevist).

Men det har også givet mig en del at tænk over.
Jeg ønsker som enhver anden mor, KUN det aller bedste for min datter. Og selv om jeg har vidst helt fra starten at faren ikke ønskede min dejlige Milla-Victoria, har det været en smule svært at acceptere. Især efter hun er kommet til verdenen.

Jeg ved han ikke fortjener at være far til hende. Men det ville alligevel være den bedste gave jeg kunne give hende.

Men nok om det..... Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i mener om det. Det er tilladt at være ærlig - Jeg vil bare gerne vide hvad i mener.

Jeg har selvfølgelig i sinde at finde en mand engang, der kan tage faderrollen for min datter. Men da jeg ikke lige ser en mand i mit liv foreløbig, tænker jeg meget over konsekvenserne af dette.

Mener i at et barn sagtens kan vokse op uden en far??

Tak for svar.

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2009

Miamaja

JA! Du kan sagtens give hende en dejlig barndom uden hendes biologiske far! helt sikkert. Men husk at lad hende vide hvordan og hvorledes historien om hendes bio far er saa hun vokser op med en viden omkring det, og gerne et billede af ham. det giver ro til hende senere hen og svar paa spekulationer.

det er godt at have en mandlig ven i familien feks DIN egen far saa hun faar lidt mandlig input. og saa selvfolgelig naar den rette mand kommer ind i dit liv som er vaerdig til at vare far til hende saa er det kun et plus

Anmeld

5. januar 2009

Honningblomst

Om de ligefrem tager skade ved jeg ikke...men det er da klart at det påvirker negativt hvis et barn vokser op uden at kende den anden halvdel af sig selv.
Men er det sådan det er, så må man jo få det bedste ud af det.
Knus Eva

Anmeld

5. januar 2009

Plysbjørnen

Jeg tror ikke at børn tager direkte skade af at vokse op uden far, men det er da klart at der vil være en eller anden form for savn efter sin far...

Jeg bryder mig ikke om hvis kvinder bevist narrer mænd så de bliver gravide, f.eks. ved at stoppe med p-pillerne uden at fortælle kæresten det...

Men hvis man bliver gravid ved et uheld synes jeg ikke at man skal lade sig kue til en abort hvis man ikke selv har lyst, så kan man være lige så god en mor selv...

Men i dit tilfælde hvor det er barnets far der har valgt ikke at ville se sin datter, det synes jeg ikke du skal tage så højtideligt, det er hans valg du kan ikke gøre andet end at være der så godt for din datter som muligt... Og det er jeg sikker på at du gør godt...

Betina

Anmeld

5. januar 2009

Christinahr

Ja det vil tiden jo vise, men hun il vel klart føle et svigt i og med hendes far har valgt hende fra. Det vil nok stille en masse spøærgsmål og hvis hun ikke er stærk nok vil hun vel i princippet godt kunne tage skade af det.

Det er nu i mine øjne ikke det at mangle en mandlig rolle men det at være valgt fra der er problemet.

Men som Eva skriver, det kan du kjo ikke ændre på og må jo bare gøre hvad du kan for at give hende hvad du kan ud fra hvad du har til rådighed

Anmeld

5. januar 2009

Fam. Madsen

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej Piger.

Jeg skrev for nogle uger siden en lille opgave i skolen om det at vokse op uden en far. Det er meget relevant for mig, da min datters far ikke vil se min prinsesse. Hun bliver et år nu her, og han har aldrig set hende (bevist).

Men det har også givet mig en del at tænk over.
Jeg ønsker som enhver anden mor, KUN det aller bedste for min datter. Og selv om jeg har vidst helt fra starten at faren ikke ønskede min dejlige Milla-Victoria, har det været en smule svært at acceptere. Især efter hun er kommet til verdenen.

Jeg ved han ikke fortjener at være far til hende. Men det ville alligevel være den bedste gave jeg kunne give hende.

Men nok om det..... Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i mener om det. Det er tilladt at være ærlig - Jeg vil bare gerne vide hvad i mener.

Jeg har selvfølgelig i sinde at finde en mand engang, der kan tage faderrollen for min datter. Men da jeg ikke lige ser en mand i mit liv foreløbig, tænker jeg meget over konsekvenserne af dette.

Mener i at et barn sagtens kan vokse op uden en far??

Tak for svar.

Knus Pernille

selvfølgelig kan hun vokse op uden en far og klar sig super godt..
jeg er selv vokset op uden en far... så det kan man sagtens og man tager ikke skade af ikke og have en far, selvfølgelig vil der komme situationer hvor hun vil komme og spørger dig ud om hendes far..

Sandra

Anmeld

5. januar 2009

Loggidut

Ahhh...skade og skade...det ved jeg ikke.

Men jeg tror det ligger i generne hos os mennesker at vi har behov for to opdragere i vores liv, en mandlig og en kvindelig.

men det kan du sagtens give dit barn alligevel, jeg har haft en dejlig bror som har givet mine drenge det modspil de havde behov for, og snakket med dem om ting jeg ikke kunne. Og nu hvor jeg bor med Michael udfylder han rollen rigtigt godt.
Nu er mine drenge så også blevet så store, at jeg ikke rigtigt kan udfylde det behov for en mand som de har manglet i hverdagen, så heldigvis for at Michael har trådt til.

der findes jo også andre mænd ude i verden, og måske finder du en dag den mand som kan give dit barn en faderrolle...for mener du at faderen ikke er god nok...så har du nok en grund, og så bør du sikkert stole på det.

men ja jeg tror på det ligger i generne at vi har behov for både en mand og en kvinde i vores liv...

aj noget rod jeg fik skrevet...sorry!

Anmeld

5. januar 2009

mette moren

i nogle tildfælde er det bare dedst for barnet ingen kontakt at ha til sin far!!! lærte min far at kende da jeg ca var 15... kan godt undvære hans bekend skab!!! det ville ha skadet mig hvis min mor havde beholdt ham i mit liv... det kunne nok ha kostet mig livet....(længere historie)

Anmeld

5. januar 2009

Lullaby

Jeg mener at det skulle være forbudt at få børn uden begges accept. Og nej, jeg ved da godt, at det ikke i praksis kan lade sig gøre og at det er et voldsomt indgreb på kvinden men jeg syntes ikke det er i orden at man får børn uden begge er med på den...

Anmeld

5. januar 2009

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

Jeg mener at det skulle være forbudt at få børn uden begges accept. Og nej, jeg ved da godt, at det ikke i praksis kan lade sig gøre og at det er et voldsomt indgreb på kvinden men jeg syntes ikke det er i orden at man får børn uden begge er med på den...

Er meget enig...lige såvel som jeg mener det burde være forbudt med anonyme donorer.
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.