Aner ikke hvor jeg skal gøre af mig selv :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.418 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. august 2011

Tystys14

Vi var til 5 mdrs. vaccinen idag, hvor prinsessen jo, som de gør når de kommer til tjek, blev tjekket fra top til tå... Prinsessen var utorligt glad og smilene så  til det...

Men da lægen skulle tjekke hendes ben/hofter... ja så blev han nød til at få en til ind og stå og flå i hende...  samt vi intet fik at vide, udover at "jo jo, den var positiv..."  Dumme ser vi ud, da vi spørger kæresten og jeg, om hvad der er positivt, og hvorfor i al verden der var en til der skulle ind og flå i hende...???

"Jammen, der er desværre det at hendes hofte siger knæk på en forkert måde, og derfor skal i til ultralydsscanning på nykøbing f hospital, i næste uge, i får lige en tid, efter vaccinen..."

Han smiler og siger ikke mere, før han så tager vaccinen frem, og mor her bliver nød til at forlade lokalet, imens far tager over... helt i chok over min prinsesse har et problem vi ikke anede noget om...  Her sidder mor i venteværelset og kan høre sin pige blive ked imens i stikker, og ikke kan andet end at vræle... ikke engang gå ind og trøste hende fordi jeg er en kylling med nåle... og oven i har fået et chok...

Nu aner jeg ikke havd vi skal gøre... eller hvad det her kan føre til... vi fik bare intet at vide... ud over at det skulle vi til hospitalet med...  og efter det chok, fik vi ikke engang spurgt hvad det kan føre til...

Undskyld ved ikke hvad jeg vil med det her... udover at komme af med mine fustrationer...  Nu ligger hun og græder pga. sin vaccine... og er helt utrøstelig...

- Nogle der har haft et barn der er/var positiv i tjekket med hofterne??? og i så fald hvad skete der videre hen for jer???  Står med en følelse af håbløshed... Skal starte på mit studie i morgen, men kan ikke tænke på andet end hendes hofter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg sender dig en krammer.

Jeg kender intet til hofteklik, men har fundet dette.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/babylex/index.php?option=laes&lexkat=H&id=26

Anmeld

10. august 2011

forår

hejsa

Min datter var osse til scanning på sygehuset pga hofterne.

Dog var jeg afsted da hun var ca 2mdr, da vi blev henvist da vi var indlagt da hun var født.

Selve scanningen er intet problem, det tager et kort øjeblik. Hos min datter var der så intet at se på billederne, så der skulle ikke ske mere. Og der er intet med hende idag

Hvis der er noget på billederne hos din datter, så er det bedre at det bliver opdaget nu end senere.

Hvis det der er noget og det ikke bliver opdaget kan det påvirke hendes evne til at gå, da hofterne ikke sidde korrekt.

Jeg kender en pige som ikke kunne gå. Og da hun var knap 2år blev hun først udersøgt og skulle så opereres og derefter i gips på begge ben fre hoften og ned og hun skulle ha det på i 100år. Men pigen var nok den er var mindst påvirket, hun kunne sagten komme frem trods gips. Og idag gå hun uden nogen problemer overhovedet.

til dig, kan godt forstå at du er chokket, håber ikke at de finder noget på billederne

Dea

Anmeld

10. august 2011

Tystys14

merethe skriver:

Jeg sender dig en krammer.

Jeg kender intet til hofteklik, men har fundet dette.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/babylex/index.php?option=laes&lexkat=H&id=26

Nu har jeg det helt skidt  tre mdr... så er hun jo gammel før hun får det af... og på det tidspunkt skulle hun kunne kravle og alt muligt...  Men tak fordi du fandt det... dog gjorde det mig næsten mere bekymret...

Anmeld

10. august 2011

Sofia24

Måske kan jeg hjælpe dig lidt på vej...

Lægen udfører en test på dit barns hofter, for at undersøge funktionen samt placeringen af hoften (bla om led-hovedet sidder korrekt inde i hofte-skålen)... Man siger at denne test er positiv, altså med et positivt fund, hvis lægen som i jeres tilfælde høre noget klikke eller andet... Derfor er I sendt videre til flere undersøgelser, hvor der er større eksperter inden for børne-området

Det er så bare trist, at denne læge ikke sætter sig ned og forklarer Jer hvad der skal ske og hvad det betyder osv osv...

Jeg kan kun gætte mig frem til hvorfor han ikke har gjort det, men mit bedste bud er, at det er et ret almindeligt fænomen hos småbørn - så derfor tager lægen det måske ikke så ilde op - derfor er det stadig ikke i orden altså!!

Anmeld

10. august 2011

Sofia24

Kan lige forklare lidt videre...

Man laver denne undersøgelse på småbørn, for at finde de børn hvor ledhovedet ikke sidder helt korrekt på plads inde i ledskålen... Hvis ikke det sidder helt rigtigt, vil det udvikle/vokse forkert og kan give barnet problemer senere hen... Derfor jo før det opdages, des bedre Og tro det eller lad være, men behandlingen af hoftedysplasi er mildere jo tidligere den bliver opdaget (selvom det er rigeligt i forvejen)...

Og for at gi dig lidt ro på her til sidst, så har jeg selv undersøgt flere børn og udført hoftetest med positivt fund - uden at der var noget alvorligt galt

Anmeld

10. august 2011

Tystys14

Sofia24 skriver:

Måske kan jeg hjælpe dig lidt på vej...

Lægen udfører en test på dit barns hofter, for at undersøge funktionen samt placeringen af hoften (bla om led-hovedet sidder korrekt inde i hofte-skålen)... Man siger at denne test er positiv, altså med et positivt fund, hvis lægen som i jeres tilfælde høre noget klikke eller andet... Derfor er I sendt videre til flere undersøgelser, hvor der er større eksperter inden for børne-området

Det er så bare trist, at denne læge ikke sætter sig ned og forklarer Jer hvad der skal ske og hvad det betyder osv osv...

Jeg kan kun gætte mig frem til hvorfor han ikke har gjort det, men mit bedste bud er, at det er et ret almindeligt fænomen hos småbørn - så derfor tager lægen det måske ikke så ilde op - derfor er det stadig ikke i orden altså!!

Det var en vikar for min egen læge, da han er på ferie. Ham vi var inde hos snakker ikke så godt dansk... hvilket jeg godt kunne havde ønsket (er ikke rasist) da jeg er ultra dårlig til det med accent...  Så i forvejen havde jeg (heldigvis ikke min kæreste) svært ved at forstå ham, om de andre ting han sagde... så hvis det ham en anden gang, så vil jeg hellere vente... også, pga. han godt kunne fortælle en masse andte, men ikke fortælle noget da der var noget vi godt ville havde han fortalte lidt mere om... f.eks. det med hendes hofter...

Gud hvor blev det indviklet... men i bund og grund er det jeg vil frem til, at jeg er ret skuffet over denne oplevelse...

Tusind tak for din støtte, og at du gav dig tid til at forklare os lidt om det.  Har det sååå skidt med det hele lige pt.

Anmeld

10. august 2011

merle2010

havde selv en lignende oplevelse.. da vi var til 5 mdr undersøgelse, sagde lægen at hun havde en mislyd på hjertet, så vi blev sendt til røngten var jeg lige bange da

heldigvis var der ingenting

for at der ikke er noget med bette Sylvia..

Anmeld

13. august 2011

Tystys14

merle2010 skriver:

havde selv en lignende oplevelse.. da vi var til 5 mdr undersøgelse, sagde lægen at hun havde en mislyd på hjertet, så vi blev sendt til røngten var jeg lige bange da

heldigvis var der ingenting

for at der ikke er noget med bette Sylvia..

PUHA det jo meget værre end en eventuel benskinne ting i tre mdr. det med hjertet, godt det ikke var noget, Her håber vi også bare på det bedste.

Anmeld

13. august 2011

incognito

Jeg tror bare, at du skal prise dig lykkelig over, at sådan en test bliver lavet.

Jeg kunne have været opereret da jeg var helt lille, men der blev ikke opdaget noget ved mine hofter, før jeg var 6-7 år. Så måtte jeg ellers STRAKS opereres (et par måneder efter) - ellers ville jeg nok sidde i kørestol i dag, var dommen dengang.

Siden hen har jeg også fået en operation i bækkenet. Så det er helt klart rigtig godt, at sådan noget bliver opdaget i tide, så det ikke får lov til at udvikle sig, som det gjorde ved mig

Forhåbentlig er der ingenting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.