Hvordan udnytter i rummene i pusletasken? Og med hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. august 2011

Ka+Ma=Be

Hej piger!

Jeg har endelig fået min fine pusletaske! Men hoold da op med en masse rum!

Tænkte at jeg lige ville høre, hvad i sådan har med på farten i jeres pusletaske? Og om i har nogle smarte ideer til hvordan man organiserer sig?

Jeg ved virkelig ikke, i hvilke rum jeg skal putte hvilke ting hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Molly8

Katte87 skriver:

Hej piger!

Tænkte at jeg lige ville høre, hvad i sådan har med på farten i jeres pusletaske? Og om i har nogle smarte ideer til hvordan man organiserer sig?

Min søn er 5 mdr. Det er sikkert forskelligt, men jeg har opdaget, at jeg ikke bruger særligt meget:

pusleunderlag, numse-stofble, vådservietter, bleposer, 4 bleer (6 da han var yngre), 1 body (et helt sæt tøj, da han var yngre)

1 sut m. snor, 1 stk lille legetøj, stofble til savl

Hvis vi skal spise mos ude har jeg lidt ekstra med i en plastlomme med lynlås: mos, ske, hagesmæk, vaskeklud (klippet af stofble, så den ikke fylder meget og er god at tørre med)

Kh Molly

Anmeld

10. august 2011

serinasmor

Katte87 skriver:

Hej piger!

hmmm ... på farten da hun var lille havde vi 2-3 stofbleer, et helt sæt skiftetøj + ekstra trøje og body(hvis det bare var for et par timer ... X3 hvis det var med overnatning), en ren flaske med sut, en brik nan, en håndfuld bleer, pusleunderlag, hvådservietter, en rulle affaldsposer, 2-3 savlesmække, den legetøjsbi der fulgte med en af gratispakkerne og en lille "toilettaske" med kam, saltvandsdråber, ren sut, zinksalve, saks (til at klippe nan op med) og 2 tøjklemmer (til konstruktion af solafskærmning i barnevognen)

vi havde en gylper

desuden har vores pusletaske kun ét rum ... kunne godt ønske mig en med flere rum .. men det må altså blive næste gang

jeg vil anbefale dig, nu du har muligheden, at lade et rum stå tomt ... dette kan du så bruge til din pung, nøgler, mobil osv ... så bliver tasken jeres fælles ... se det ville have været smart for mig  (der i stedet havde meget store lommer eller en taske med til mig selv også)

Anmeld

10. august 2011

Ka+Ma=Be

Molly8 skriver:

Min søn er 5 mdr. Det er sikkert forskelligt, men jeg har opdaget, at jeg ikke bruger særligt meget:

pusleunderlag, numse-stofble, vådservietter, bleposer, 4 bleer (6 da han var yngre), 1 body (et helt sæt tøj, da han var yngre)

1 sut m. snor, 1 stk lille legetøj, stofble til savl

Hvis vi skal spise mos ude har jeg lidt ekstra med i en plastlomme med lynlås: mos, ske, hagesmæk, vaskeklud (klippet af stofble, så den ikke fylder meget og er god at tørre med)

Kh Molly

Det var ikke så slemt Jeg har været lidt bange for, at pusletasken jeg har købt er for lille nemlig Så nu er jeg spændt på, hvad jeg egentlig får brug for

Har du tingene organiseret på en bestemt måde? eller er det tilfældigt?

Anmeld

10. august 2011

Ka+Ma=Be

serinasmor skriver:

hmmm ... på farten da hun var lille havde vi 2-3 stofbleer, et helt sæt skiftetøj + ekstra trøje og body(hvis det bare var for et par timer ... X3 hvis det var med overnatning), en ren flaske med sut, en brik nan, en håndfuld bleer, pusleunderlag, hvådservietter, en rulle affaldsposer, 2-3 savlesmække, den legetøjsbi der fulgte med en af gratispakkerne og en lille "toilettaske" med kam, saltvandsdråber, ren sut, zinksalve, saks (til at klippe nan op med) og 2 tøjklemmer (til konstruktion af solafskærmning i barnevognen)

vi havde en gylper

desuden har vores pusletaske kun ét rum ... kunne godt ønske mig en med flere rum .. men det må altså blive næste gang

jeg vil anbefale dig, nu du har muligheden, at lade et rum stå tomt ... dette kan du så bruge til din pung, nøgler, mobil osv ... så bliver tasken jeres fælles ... se det ville have været smart for mig  (der i stedet havde meget store lommer eller en taske med til mig selv også)

Ja, jeg kan godt se, at det er smart, at have lidt rum, så det ikke ligger hulter til bulter
Men jeg er også lidt i tvivl om, hvad der skal være hvor Det er jo nok en smagssag, men det er lidt svært at gennemskue for en 1. gangs gravid hehe

I tasken er der også "indbygget" rum med plads til mobil og nøgler og sådan Super smart 

Anmeld

10. august 2011

serinasmor

Katte87 skriver:

Ja, jeg kan godt se, at det er smart, at have lidt rum, så det ikke ligger hulter til bulter
Men jeg er også lidt i tvivl om, hvad der skal være hvor Det er jo nok en smagssag, men det er lidt svært at gennemskue for en 1. gangs gravid hehe

I tasken er der også "indbygget" rum med plads til mobil og nøgler og sådan Super smart 

jeg ville pakke den som jeg synes det var logisk ... og så gøre det om når baby var kommet til verden

hmmm ....

kan komme med nogle gode idéer ... jeg ville pakke pusleunderlag, bleer, vådservietter og affaldsposer(og måske zinksalve) sammen i samme rum ... for alt dette skal du typisk bruge hver gang du skifter ..

alt tøj ville jeg pakke i ét rum ...

stofbleer ville jeg pakke i et rum for sig da man skal kunne komme til dem HURTIGT (hvis man har en gylper)

sutten ville jeg pakke hen hvor jeg vidste hvor den var (derfor ligger vores i "toilettasken"

og mad/ flaske ville jeg putte sammen (ALT hvad der skal bruges her)

hvis du regner med at amme ville jeg måske lave et rum med ammeindlæg og bind

du finder ud af hen ad vejen hvad der fungerer bedst for dig

Anmeld

10. august 2011

Ka+Ma=Be

serinasmor skriver:

jeg ville pakke den som jeg synes det var logisk ... og så gøre det om når baby var kommet til verden

hmmm ....

kan komme med nogle gode idéer ... jeg ville pakke pusleunderlag, bleer, vådservietter og affaldsposer(og måske zinksalve) sammen i samme rum ... for alt dette skal du typisk bruge hver gang du skifter ..

alt tøj ville jeg pakke i ét rum ...

stofbleer ville jeg pakke i et rum for sig da man skal kunne komme til dem HURTIGT (hvis man har en gylper)

sutten ville jeg pakke hen hvor jeg vidste hvor den var (derfor ligger vores i "toilettasken"

og mad/ flaske ville jeg putte sammen (ALT hvad der skal bruges her)

hvis du regner med at amme ville jeg måske lave et rum med ammeindlæg og bind

du finder ud af hen ad vejen hvad der fungerer bedst for dig

Tak for tippet! Jah, man skal jo nok prøve sig lidt frem, når tiden er inde. Men det er egentlig meget rart at høre andres logik hehe.

Det lyder i hvert fald meget logisk, det du har skrevet. 

Anmeld

13. august 2011

Molly8

Katte87 skriver:

Det var ikke så slemt Jeg har været lidt bange for, at pusletasken jeg har købt er for lille nemlig Så nu er jeg spændt på, hvad jeg egentlig får brug for

Har du tingene organiseret på en bestemt måde? eller er det tilfældigt?

Jeg har en skøn pusletaske fra ByStroom, der ligner en dametaske. De er ret store i det, men den, jeg har valgt, udvides alt efter hvad jeg putter i. Til daglig er det ret strukturet, så jeg ved, hvilket rum, jeg har ekstra tøj, og hvilket rum, jeg har mine nøgler i. Samtidig er der rigeligt plads til at stoppe badetøj og håndklæde i, hvis jeg har travlt med at komme i svømmehallen. Jeg overvejer dog, om jeg indimellem kan klare mig med en ble og en vådserviet, så jeg ikke skal have så meget med.

Kh Molly

Anmeld

13. august 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hej piger!

Hej

sutter og gylpeklude i det rum der er nemmest at komme til. pusle ting i et andet rum, og måske tøj i sit eget rum. Og et rum til beskidt tøj/stofbleer.

2 stofbleer til skiftning, 2 stofbleer til amning/gylp, 8 bleer, 2 ekstra sæt tøj, pusleunderlag, ammebrikker, affaldspose til brugte bleer, vådservietter, babysalve til numsen, håndsprit til mor, 2 rene sutter, ammeindlæg.

Hvis der er plads ekstra tøj ti mor, har jeg haft brug for nogle gange hvis han har gylpet ud over det hele.

Tror det var det. Vores er 12 uger, men indholdet variere jo efter alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.