5 ½ mdr og tager ikke ordentlig på... HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Tja... Grød er en god start.. eller kattofelmos.

Men medmindre sundhedsplejsken eller lægen har sagt noget, så ta' det lidt roligt med at han ikke tar på... det kommer i "perioder" lidt ligesom når de vokser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

serinasmor

Han får grød og flaske... MASSER af fedt

Hvad er godt at prøve med at rigtig mad??

har glemt hvad sådan en størrelse egentlig må få ... hmmm ...  jeg ville tilsætte hans kartoffelmos 2-3X så meget fedtstof som man ellers normalt gør .. kan huske jeg lavede mos til serina af 1 stor kartoffel, 2 broccolibuketter og 1 spk olie .. ville til ham nok bruge 2½ spsk olie ... til hans grød ville det være samme historie .. og IKKE lave det på vand men på MME /sødmælk (om 14 dage)

om 14 dage .. når han må få ALT ... vil jeg servere ALT med sovs til .... om stadig blande op med RIGELIG olie ...

og så spædde hans sødmælk op med lidt fløde

gav det mening ??

...

nårh ja ... avokado og banan ... det er der også rigtig god fedt i

Anmeld

10. august 2011

raca

serinasmor skriver:

har glemt hvad sådan en størrelse egentlig må få ... hmmm ...  jeg ville tilsætte hans kartoffelmos 2-3X så meget fedtstof som man ellers normalt gør .. kan huske jeg lavede mos til serina af 1 stor kartoffel, 2 broccolibuketter og 1 spk olie .. ville til ham nok bruge 2½ spsk olie ... til hans grød ville det være samme historie .. og IKKE lave det på vand men på MME /sødmælk (om 14 dage)

om 14 dage .. når han må få ALT ... vil jeg servere ALT med sovs til .... om stadig blande op med RIGELIG olie ...

og så spædde hans sødmælk op med lidt fløde

gav det mening ??

...

nårh ja ... avokado og banan ... det er der også rigtig god fedt i

ville du give mælk alm komælk fra 6 mdr.. er sikker på anbefalingerne siger min 8 mdr...

Anmeld

10. august 2011

serinasmor

raca skriver:

ville du give mælk alm komælk fra 6 mdr.. er sikker på anbefalingerne siger min 8 mdr...

hmmm ... stod i hæftet barnemad at de må få mælk i små mængder fra 6 mdr .. så ja ...

det var i øvrigt også hvad min sp sagde

Anmeld

10. august 2011

raca

serinasmor skriver:

hmmm ... stod i hæftet barnemad at de må få mælk i små mængder fra 6 mdr .. så ja ...

det var i øvrigt også hvad min sp sagde

mines maver har bare ikke kunne kapere det før de var tja 1 år min.. de er først rigtig begyndt og få det nå de er stoppet med amningen.. omkring 2-3 år...

den ælste kan stadig ikke lide det og får hårdmave af for meget..

rigtig mange jeg kender kan bare ikke rigtig med mælk før de er over 1 år..som i mærkelig mave af det.. det svinger lige fra mylderbæ til hårdmave hvor barnet tilsidst bløder...

så jeg er meget påpasselig med mælk før 1 år.

Anmeld

10. august 2011

signe.

maria_wt skriver:

Selv jeg selv har to små børn så har jeg også amme-hjerne....

Må han godt få alt det når han ikke er mere end 5½ mdr gammel??

hmm, hyan må nok ikke få fløde... vist noget med 6 mdr.. men mariekiksen(hvis han kan gumle på dem) og olien i grøden tror jeg ikke skulle være noget galt i.. men hun kan prøve at høre hendes SP om hun må give ham det

Anmeld

10. august 2011

serinasmor

raca skriver:

mines maver har bare ikke kunne kapere det før de var tja 1 år min.. de er først rigtig begyndt og få det nå de er stoppet med amningen.. omkring 2-3 år...

den ælste kan stadig ikke lide det og får hårdmave af for meget..

rigtig mange jeg kender kan bare ikke rigtig med mælk før de er over 1 år..som i mærkelig mave af det.. det svinger lige fra mylderbæ til hårdmave hvor barnet tilsidst bløder...

så jeg er meget påpasselig med mælk før 1 år.

tjaee ... den slags problemer har vi ikke haft .. har heller ikke hørt om det før nu .. og igen... jeg har bare fulgt de anbefalinger vi har fået ( som enhver anden mor ville gøre det)

jeg kan i øvrigt ikke helt forstå hvorfor jeg skal sidde her og forsvare det 

serinasmor

Anmeld

10. august 2011

anjatorn

hejsa alle. jeg er så mor til den lille dreng på 5 ½ mdr.

han vejer nu ca.7 kg og måler 67. var ved lægen ved 5 mdr. undersøgelse og han sagde han ikk måtte tabe sig og skulle bruge godt med olie i maden.

problemet er bare at han kun vil have flaske og risgrød. har prøvet op til flere gange med kartoffelmos med gulerod, men det vil han bare ikk spise :-) han vil dog gerne spise gulerodsmos på glas, men syntes jeg nu er alt for dyrt :-)

vil hører hvordan i fik jeres børn til at spise kartoffelmos uden problemer, da jeg gerne vil have ham til at kunne lide det.

Anmeld

10. august 2011

Mor til Frederic og Freya

hmm, hyan må nok ikke få fløde... vist noget med 6 mdr.. men mariekiksen(hvis han kan gumle på dem) og olien i grøden tror jeg ikke skulle være noget galt i.. men hun kan prøve at høre hendes SP om hun må give ham det

Diætist siger; smid de dumme marie og ris kiks langt væk, det er tom fyldstof som de ikke kan bruge og kun frarøver plads til mere nærende mad i deres små maver..

Giv hellere digestive, de er fulde af fedtstof mm som kun gavner børn... 

Havde og har stadig et nips.. Han var 72 cm og 7,1 kg ved 5 mdr. Alt mad herhjemme er ekstra fed og han får stadig sødmælk, ekstra smør og pålæg mm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.