Er popcorn som er lavet i gryde sundere end dem i mikroovn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.817 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. august 2011

Mi

Jeg har lige lavet popcorn i gryde, og de smager nu altså godt. Bedre end dem fra mikroovnen.

Men er de mon sundere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

N&J

Mi skriver:

Jeg har lige lavet popcorn i gryde, og de smager nu altså godt. Bedre end dem fra mikroovnen.

Men er de mon sundere?

ja!!

Anmeld

9. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Men er de mon sundere?

Ja det er de. Du får gerne langt mindre fedtstof, da du selv kan styre mængden, og du kan bruge en sundere olie. 

Anmeld

9. august 2011

Mi

N&J skriver:

ja!!

Så tror jeg lige jeg smutter ud og laver en portion mere

Mente nok at have hørt, at de var sundere

Anmeld

9. august 2011

N&J

Mi skriver:

Men er de mon sundere?

Faktisk er der mere fedt i mikrobølgepopcorn (26,8 g) end klassiske popcorn lavet i en gryde, så det sundeste valg er at poppe de hvide snacks på gammeldags maner. Eller uden fedt, men blot med en spiseskefuld vand i mikroovnen i fx en glasskål med låg.

fra:  http://iform.dk/kost-og-sundhed/popcorn-som-sund-snack

Anmeld

9. august 2011

Mi

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja det er de. Du får gerne langt mindre fedtstof, da du selv kan styre mængden, og du kan bruge en sundere olie. 

Netop det jeg syntes, at jeg havde hørt. Så kan jeg jo spise dobbelt så mange

Anmeld

9. august 2011

N&J

Mi skriver:

Så tror jeg lige jeg smutter ud og laver en portion mere

Mente nok at have hørt, at de var sundere

hihi.. 

Anmeld

9. august 2011

Mi

N&J skriver:

Faktisk er der mere fedt i mikrobølgepopcorn (26,8 g) end klassiske popcorn lavet i en gryde, så det sundeste valg er at poppe de hvide snacks på gammeldags maner. Eller uden fedt, men blot med en spiseskefuld vand i mikroovnen i fx en glasskål med låg.

fra:  http://iform.dk/kost-og-sundhed/popcorn-som-sund-snack

Med vand  Kan man virkelig det. Bliver de gode

Anmeld

9. august 2011

N&J

Mi skriver:

Med vand  Kan man virkelig det. Bliver de gode

Det ved jeg ikke, jeg bruger altid lidt olie.. men elsker hjemmelavede popcorn, vi havde en helt speciel gryde til det da jeg var barn.. hihi popcorngryden 

Anmeld

9. august 2011

Mi

N&J skriver:

Det ved jeg ikke, jeg bruger altid lidt olie.. men elsker hjemmelavede popcorn, vi havde en helt speciel gryde til det da jeg var barn.. hihi popcorngryden 

Hi hi. Jeg kan også huske det som barn. Min mors veninde lavede det til os, og så lettede hun på låget så der var popcorn over det hele. Elskede det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.