tigerspring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.332 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. august 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Kan de godt tage tigerspringet omvendt?

Jeg læste at det er i 3 faser, opstart (pivet pylret), springet (nye færdigheder), og bagefter (rolig periode).

Her opdagede han hænder, begyndte med nye lyde osv

to dage efter var han ikke til at få til at sove (vågen 7 timer i træk! ad gangen) Men sov til gengæld fra 00:00 til 07:00

to dage efter meget pylret og nu har han så bare sovet næsten nonstop i går og idag.

Altså det undre mig han ændre sig sådan fra dag til dag. Idag småpiver han hele tiden når han er vågen og gaber. Og for nogle dagen siden, så vågen og opmærksom. Tænker det må være sådan et spring selvom han gør det hele bagvendt, hvad skulle det ellers være.

Men der er spring både når de er 8 og 12 uger, han er 10 uger, hvilket et spring, mon han er igang med? Han er født 4 uger før termin. Så efter terminsdatoen er han jo kun 6 uger korrigeret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Dansker I Holland

sommerbarn<3 skriver:

Jeg læste at det er i 3 faser, opstart (pivet pylret), springet (nye færdigheder), og bagefter (rolig periode).

to dage efter var han ikke til at få til at sove (vågen 7 timer i træk! ad gangen) Men sov til gengæld fra 00:00 til 07:00

to dage efter meget pylret og nu har han så bare sovet næsten nonstop i går og idag.

Altså det undre mig han ændre sig sådan fra dag til dag. Idag småpiver han hele tiden når han er vågen og gaber. Og for nogle dagen siden, så vågen og opmærksom. Tænker det må være sådan et spring selvom han gør det hele bagvendt, hvad skulle det ellers være.

Men der er spring både når de er 8 og 12 uger, han er 10 uger, hvilket et spring, mon han er igang med? Han er født 4 uger før termin. Så efter terminsdatoen er han jo kun 6 uger korrigeret.

Jeg tror børn er meget forskellige når det kommer til tigerspring, selvom jeg aldrig rigtig har vist noget om de der tigerspring Og jeg har altså 3 børn ggg...

Anmeld

9. august 2011

Noahmor

sommerbarn<3 skriver:

Lige et godt tip, hvis du har en Ipod eller Iphone. 

Der er en app der hedder "vidunderlige uger" Den kan også fås som rigtig bog.

Her taster du dit barns fødselsdag ind og så kan du altid gå ind og se, hvor han/hun er ift. tigerspringene. 

Vi bruger den meget. 

Gav ikke rigtig svar på dit spørgsmål, men kan hjælpe dig lidt på lang sigt. 

Anmeld

9. august 2011

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Fru.F.O.N.2011 skriver:

Jeg tror børn er meget forskellige når det kommer til tigerspring, selvom jeg aldrig rigtig har vist noget om de der tigerspring Og jeg har altså 3 børn ggg...

Ja det har du nok ret i, tror jeg også. Men har du nogensinde oplevet lign med dine? Især det her med han piver og sover hele tiden bekymre mig. Bare han ikke er syg tænker man jo straks. Men måske han bare er træt ovenpå alle de nye færdigheder han har lært sig.

Anmeld

9. august 2011

sommerbarn<3

Noahmor skriver:

Lige et godt tip, hvis du har en Ipod eller Iphone. 

Der er en app der hedder "vidunderlige uger" Den kan også fås som rigtig bog.

Her taster du dit barns fødselsdag ind og så kan du altid gå ind og se, hvor han/hun er ift. tigerspringene. 

Vi bruger den meget. 

Gav ikke rigtig svar på dit spørgsmål, men kan hjælpe dig lidt på lang sigt. 

Har jeg desværre ikke. Har hørt at den skulle være god.

Anmeld

9. august 2011

Dansker I Holland

sommerbarn<3 skriver:

Ja det har du nok ret i, tror jeg også. Men har du nogensinde oplevet lign med dine? Især det her med han piver og sover hele tiden bekymre mig. Bare han ikke er syg tænker man jo straks. Men måske han bare er træt ovenpå alle de nye færdigheder han har lært sig.

Ja den ældste kan jeg huske har haft en lang periode hvor hun stort set kun spiste og sov og sked hvis man kan sige det sådan.. Men det er jo osse udmattende og lige pludselig og kunne noget nyt  hehe... Jeg tror ikke at man 100% kan regne med de der tigerspring, da alle børn jo udvikler sig forskelligt og i forskellig rækkefølge hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.