Stramt tungebånd?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.690 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. august 2011

Fru Nielsen

Hejsa Tøser

Lille Nikoline er født med for stramt tungebånd og har derfor haft rigtig svært ved at spise ved mig, men i stedet for at give op har jeg prøvet forskellige ting og ammebrikker er blevet vores redning....

De første dage måtte jeg suplere op med mme, og dernæst malke ud til hende, men siden igår morges er hun fuld ud blevet ammet.

Imorgen skal vi til Øre-Næse-Hals læge hvor hun skal have klippet hendes tungebånd....

Og gud hvor jeg dog syntes det lyder væmmeligt, og jeg kan næsten græde bare ved tanken om det. Jm som undersøgte hende efter fødslen sagde at det ikke er noget som gør ondt på hende, men fra hun siger det og til eg syntes det er en rar tanke at min lille skønhed skal det igennem, der er skisme langt....

Nogen herinde der har erfaringer med det?? Håber jeg næsten, så jeg kan blive en smule klogere på det inden imorgen.....

Kram fra Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Joan ( Smallie )

Min den ældste fik det klippet da han var et par dage gammel og det vil jeg klart tilråde for det bliver nemmer for dem at spise. Det gjorde ikke ondt på ham men han blev sur over at der var nogen der rodet i hans mund, men lige så snart han kom op til mig igen var det over.

Jeg selv fik mit klippet da jeg var omkring de 20 år og for hulan da hvor gør det nuller naller der. Vil klart tilråde dig at få det gjort ved hende nu hvor det ikke rigtig er føelse i tungebåndet.

Held og lykke med det. og det er forresten rigtig hurtig overstået.

Anmeld

9. august 2011

Loa

Isabella fik det klippet da hun var lille, og jeg havde det også rigtig dårligt med det.... Men de siger jo det ikke gør ondt på dem, og virkede egentlig også mest som om hun blev sur over hun skulle holdes fast....

Hun stoppede med at græde stort set lige bagefter....

Men man kan godt blive lidt forskrækket over alt blodet

Anmeld

9. august 2011

Fru Nielsen

Joan ( Smallie ) skriver:

Min den ældste fik det klippet da han var et par dage gammel og det vil jeg klart tilråde for det bliver nemmer for dem at spise. Det gjorde ikke ondt på ham men han blev sur over at der var nogen der rodet i hans mund, men lige så snart han kom op til mig igen var det over.

Jeg selv fik mit klippet da jeg var omkring de 20 år og for hulan da hvor gør det nuller naller der. Vil klart tilråde dig at få det gjort ved hende nu hvor det ikke rigtig er føelse i tungebåndet.

Held og lykke med det. og det er forresten rigtig hurtig overstået.

Tusind tak for svar..... Ja jeg må lige tænke på noget andet et kort øjeblik, mens det sker....

Hvad bagefter, bløder det eller er der noget man skal tage hensyn til

Anmeld

9. august 2011

SussieThyssen

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Tøser

Lille Nikoline er født med for stramt tungebånd og har derfor haft rigtig svært ved at spise ved mig, men i stedet for at give op har jeg prøvet forskellige ting og ammebrikker er blevet vores redning....

De første dage måtte jeg suplere op med mme, og dernæst malke ud til hende, men siden igår morges er hun fuld ud blevet ammet.

Imorgen skal vi til Øre-Næse-Hals læge hvor hun skal have klippet hendes tungebånd....

Og gud hvor jeg dog syntes det lyder væmmeligt, og jeg kan næsten græde bare ved tanken om det. Jm som undersøgte hende efter fødslen sagde at det ikke er noget som gør ondt på hende, men fra hun siger det og til eg syntes det er en rar tanke at min lille skønhed skal det igennem, der er skisme langt....

Nogen herinde der har erfaringer med det?? Håber jeg næsten, så jeg kan blive en smule klogere på det inden imorgen.....

Kram fra Louise

Det er ikke jordens undergang søde.
De 2 af mine har også haft stramt tungebånd, og det handler kun om et lille nip.
Det bløder lidt, men går hurtigt over og så kan den bette sutte uden problemer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. august 2011

Trolde_mor

Fejl

Anmeld

9. august 2011

Trolde_mor

Jeg fik helt tåre i øjnene da Kian skulle have klippet sit tungebånd. Min lilel dreng var jo kun 8 dage gamme. Han fik lov at ligge i sin lift hvor han smilede og var glad. De kom sådan en ting i munden der holdte hans tunge op, gasv ham en smule sukkervand, klippede i et ryk, tog den ud og så var det det. Han skreg lige da de klippede, og det va4r kun et skrig, så smileder han til hende der klippede og pludrede lystigt

Ingen grund til at være nervøs eller på nogen måde frygte det

Vi var derinde knap  min. så var det overstået. Kian blødte ikke eller noget. Og hverdagen kunne fortsætte, han kunne så stadig ikke få fat ved mig og det tog lang tid før han kunne tage flaske. Men der var simpelthen ikke mere at klippe af. Han fik klippet mm.

Anmeld

9. august 2011

Joan ( Smallie )

Fru Nielsen skriver:

Tusind tak for svar..... Ja jeg må lige tænke på noget andet et kort øjeblik, mens det sker....

Hvad bagefter, bløder det eller er der noget man skal tage hensyn til

Nej det bløder ikke når de får det gjort så tidlig. Hvis du derimod venter til hun bliver ældre, lige som ved mig, ja så er det en helt anden sag.

Jeg blev bedøvet i tungen og på hver sin side af tungen i undermunden. Og så mærket jeg ikke mere til det før den bedøvelse ikke virket mere. Men så mærket jeg det sku også. Kom ude fra lægen med 3 fine sting under tungen. Jeg havde problemer med at spise over en uge fordi det gjorde ondt og man bruger jo bare tungen til alt. Og så skulle jeg forresten også lige lære at snakke igen fordi tungen var blevet længere.

Så søde det er helt klart at fortrække at få gjort ved hende nu.

Anmeld

9. august 2011

Fru Nielsen

Joan ( Smallie ) skriver:

Nej det bløder ikke når de får det gjort så tidlig. Hvis du derimod venter til hun bliver ældre, lige som ved mig, ja så er det en helt anden sag.

Jeg blev bedøvet i tungen og på hver sin side af tungen i undermunden. Og så mærket jeg ikke mere til det før den bedøvelse ikke virket mere. Men så mærket jeg det sku også. Kom ude fra lægen med 3 fine sting under tungen. Jeg havde problemer med at spise over en uge fordi det gjorde ondt og man bruger jo bare tungen til alt. Og så skulle jeg forresten også lige lære at snakke igen fordi tungen var blevet længere.

Så søde det er helt klart at fortrække at få gjort ved hende nu.

Skal også have det gjort, har en tid imorgen til det..... Det er for hendes bedste, så der er overhovedet ingen tvivl om at det skal gøres!

Men ved ikke hvad jeg forestiller mig, for kender jo intet til det... Jeg tænker bare av av, fordi jeg næsten selv kan føle hvor ondt det gør.... Men nu har jeg heldigvis hørt flere sige at de små ikke mærker det!

Anmeld

9. august 2011

MaleneG

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Tøser

Kram fra Louise

Min datter havde også et stramt tungebånd, ligesom dig kunne jeg heller ikke bære tanken om at hun skulle klippes i tungebåndet.

så efter 4 måneder, tog jeg mig endelig sammen, og fik det klippet.

Jeg kunne have slået mig selv i hovedet efterfølgende, for det var jo lynende hurtig overstået, og hun pev i 2 sek, men det var vist mere af frygt for lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.