Vold.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. januar 2009

Anonym trådstarter

Hvornår tror du/i, at børn kan fornemme at forældre slår på hinanden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2009

Becks

Med det samme vil jeg sige... De kan mærke spændningerne mellem jer...
Nu har mine forældre aldrig slået hinanden, men min farfar slog min farmor, og jeg kan huske jeg kom hos dem, og fornemmede der var noget som der ikke skulle være...

Anmeld

4. januar 2009

Mormilla

Anonym skriver:

Det tror jeg at de kan, stort set med det samme... De kan jo fornemme når vi ikke har det godt og når vi er lidt under stress. Så hvorfår skulle de ikke kunne fornemme, at det der sker ikke er godt!!!
Så min mening er at de godt kan fornemme at vold, er dårligt!!!

Anmeld

4. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Børn er rigtig gode til at opfange det usagte.

Er det et problem, du står i?

Anmeld

4. januar 2009

Hertzum77

Anonym skriver:

Hej

Jeg er selv vokset op i et hjem hvor min far var meget voldig overfor min mor og selv om min mor prøvede at skjule det, vidste jeg det i en meget tidlig alder.

Camilla

Anmeld

4. januar 2009

Janep

jeg tror også at børnene kan mæreke det i en meget tidlig alder...

jeg håber da ikke det er en situation du står, Jeg har aldrig prøvet det Men jeg er altid klar Med et lyttende øre hvis du får brug for det. Nogen gange er det bare næmere at åbne sig op for folk man ikke kender

Stort herfra

Anmeld

4. januar 2009

Honningblomst

Psykisk som fysisk vold mærker og fornemmer børn og det skader dem lige så meget som var det dem selv det gik udover.
Som forældre må man beskytte børn mod sådanne oplevelser og tage de nødvendige valg.
Eva

Anmeld

4. januar 2009

twinboys

Eva skriver:

Psykisk som fysisk vold mærker og fornemmer børn og det skader dem lige så meget som var det dem selv det gik udover.
Som forældre må man beskytte børn mod sådanne oplevelser og tage de nødvendige valg.
Eva

Ja lige mine ord... Og børn opfanger meget hurtigt hvis der er noget ...

Majbritt

Anmeld

4. januar 2009

RR

Gennem min erfaring som social pædagog og psykoterapeut kan jeg kun sige at børn tager skade af at være i et miljø hvor der er fysisk og psykisk vold.
Børn fornemmer og registrer langt flere ting end vi voksne ved af.

Selv spædbørn reagerer på fysisk og psykisk vold. De kan selvfølgelig ikke verbalt give udtryk for det de mærker. Men de fortæller det gennem deres kropssprog og gråd. Større børn kan i højere grad give udtryk for det de ser og oplever.

Men faktum er at det er skadelig for både børn og voksne at befinde sig i et miljø hvor der er vold tilstede.

Min anbefaling er at søge proffesionel hjælp.

Vh Rikke
Psykoterapeut og pædagog
www.psykoterapeut.biz

Anmeld

4. januar 2009

Anonym trådstarter

Nej, ikke noget vi er ude i herhjemme. Eller hvordan man kan sige det
Vi drøftede det i mødregruppen, og så har jeg bare tænkt over det siden. Mht. når vi skændes herhjemme, så kan det altså godt blive voldsomt (når det sker).
Og nogle gange bliver jeg såå frustreret at jeg har lyst til at slå (altså min mand).
Hehe, lyder voldsomt. Men så voldsomt er det altså ikke
Så blev helt ked af det indeni, ved tanken.

Krams

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.