Første uge i BH- Jeres erfaringer.. Jeg har ondt i hjertet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. august 2011

stimerol

Hej Alle

Så er min lille dreng på 3 startet i BH. Indkøringen er gået over alt forventning. Han er glad og virker tryg ved det hele...

Han er dog mega træt når jeg henter ham kl 14. I dagplejen og herhjemme er han vant til at sove ca 2 timer middagslur. Men det er stoppet bræt i BH... Når jeg kommer og henter ham (i starten kl 14 derefter kl 15 hvor BH lukker) sidder han bare på armen af en pædagog og har siddet der den sidste timer fortæller hun.

Imorges sagde vi at vi lod hans klapvogn med dyne stå, så kunne de ligger ham ca kl 13 hvis han havde behov. det gjorde de ikke. Så han sad bare der, helt skiløjet af træthed, da jeg kom..

De er simpelthen så søde i BH, så jeg har intet at udsætte på dem. Vil blot høre om det er sådan det er, når man går i BH. Der sover de ikke til middag? heller ikkei en overgangsfase?

BH er en Rudolf Steiner BH (skovbørnehave) med egen have, hvor de leger ude om eftermiddagen.. Derfor tænkte jeg at han bare kunne stå i sin klapvogn langs huset... Der står han jo ikke i vejen...

Jeg skal bare vide, sover ungerne ikke til middag når de starter i BH? jeg kan nemlig ikke rigtig få et svar ud af pædagogerne derhenne. Mit indtryk er derfor af de mystiske svar jeg får, at de prøver at undgå det. Hvorfor?

Er det fordi de lukker allerede kl 15 at de ikke syntes ungerne skal sove eller er det en del af Steiner tankegangen?

Desuden, har i nogle link til debatter/indlæg ved Rudolf Steiner BH er jeg meget glad for hvis i vil dele dem med mig

Vi valgte denne BH på at den ligger tæt på vores hjem, stemningen er super, de voksne søde og engagerede samt at ungerne er ude hver dag

På forhånd tak for svar

kh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

trunte89

Hvor er det dog synd han ikke får lov til at sove. Han må da ha brug for at komme ind og hvile og fordøje alle indtryk. Vel også mere rart for personalet end at skulle sidde med sådan en træt mus?

I min datters Børnehave sover dem der har behov for det. De har et soverum hvor ungerne ligger side og side på madraser og sover.

Anmeld

8. august 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

I vores børnehave sover alle de børn som har behov for det. En af mine veninder arbejder i en Steiner vuggestue/børnehave, og der sover de store børn også. Syntes du skal tage en ordentlig snak med dem, sig du selv tager barnevogn med og gerne vil have ham lagt til at sove til middag. Det er synd når de er så trætte.

Anmeld

8. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

I vores bh sover dem som har behov for det. Du må tage en snak med dem og forklare, at du gerne vil have, at han skal sove

Anmeld

8. august 2011

SjeBets

det lyder meget sært han ikke må sove :/ 

begge mine har sovet i deres børnehaver uden problemer.  Det vil jeg lige snakkede lidt alvorligt med dem om, min bonus dreng sover også i børnehaven, de prøvede at tage hans lur fra ham, men så faldt han i søvn sidst på eftermiddagen .. og det er jo heller ikke holdbart 

Anmeld

8. august 2011

stimerol

Ok

Jeg taler med dem om det imorgen. Jeg er normalt ikke bange for at spørge/sige noget, men det er jo en helt ny verden når man kommer fra dagplejen og hen i en BH. Så ville jo lige stikke en finger i jorden og "mærke/fornemme" hvordan de gør her og hvorfor.

Men jeg følger jeres råd, de føles nemlig helt rigtige og stemmer overens med mine egne tanker..

Jeg tager vognen med imorgen og vil der ikke nøjes med at "tilbyde at de kan bruge den", men sige at jeg/vi forventer at den tages i brug ca kl 12

Tak for hjælpen

Anmeld

22. august 2011

eElak

HVordan gik det med snakken med BHV?

Jeg synes det lyder grotesk at han ikke må sove til middag... det har han da tydeligvis stadig brug for her i starten i hvert fald..  

Anmeld

23. august 2011

stimerol

Det gik faktisk RIGTIG godt. De var så søde og tog det pænt..

Nu har vi hans klapvogn (opret) med hver morgen, så ligger de ham fra kl 13-14 , når de andre unger leger ude i haven/legepladsen. Har været forbi et par gange hvor han stod og sov. De store børn var bare så søde.. Gik og kiggede til ham og sagde at jeg skulle være stille, for: " Den lille baby sover..." sagde de.. lille baby på 3 år... men det er han jo nok for dem, når de selv er store børn på 4½!

Så læren af dette er: man skal bare åbne munden og turde sige hvad man forventer som forældre.

Tusind tak fordi I skubbede lidt til mig herinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.