Børnvenlige (sunde) retter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Mussen2

Jeg sunes vores datter er blevet svær at lokke grøntsager og alternative retter i  Og hun spiser ikke kartofler

Hun er super god til at smage på tingene af eget initiativ, men 2 år er vel bare en alder hvor det kendte smager bedst.

Hun lapper i sig af lasagne, kødsovs, frikadeller, boller i karry osv,

Jeg kunne godt tænke mig jeres bedste børnevenlige rettet, altså dem hvor børnene guffer det i sig og hvor i som forældre, synes de har fået et godt måltid.

Hvis i har nogle gode måder at spise grøntsager på hører jer gerne herom. Eller hvis i har gode børnevenlige utraditionelle retter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Mussen2

12. august 2011

Christina.78

Følger lige med..her ryger også kun det kendte ned og aldrig ret meget af det...

Anmeld

12. august 2011

patella

Følger også med her... har en dreng på 20 måneder der kun spiser det kendte, ALDRIG grønsager og vil slet ikke smage på dem... Så gode råd modtages gerne

Anmeld

12. august 2011

Georgia

Vi gjorde altid det, at vi hver søndag handlede ind - kiggede i grønt afd. hvad vi nu/lille pigen skulle have af vitaminer. Så det lige som var noget nyt hvert uge. Så blændede jeg det i maden, så det ikke kunne ses. Men du ved som forældre, at der ryger en masse vitaminer indenbors.
Det er en fase, på et tidspunk skal de nok spise 'det grønne' også. Min datter på 4 vil stadig helst ikke spise 'det grøne'. Men er det gemt, vupti.... Så kommer det ned

Anmeld

12. august 2011

1000Ben

Jeg er begyndt at give maden sjove navne og det virker altså - alm. sovs hedder hos os mælkesovs (da drengen elsker mælk) derudover koger jeg altid brokoli og blander det i sovsen ( det ændre ikke smagen, der er bare lidt grønne "prikker" i. I sidste uge lavede jeg frikardeller med spinat i og da de blev lidt (en hel del) grønlige kaldte vi dem Schrek-frikardeller..... Jeg gemmer i det hele taget rigtig meget sundt i de ting jeg ved han vil spise...... Kun fantasien sætter grænser 

Anmeld

13. august 2011

B&J

hihihih lyder som vores barn han gider heller ikke grønt men er ved at komme lidt efter det, feks ærter majs og gulerødder kogt...

og tit det putter vi i kødsovs eller lasagne.. vi fik gullash igår og der putter vi jo gulerødder i og der blev det spist..

og ja vores dreng spiser heller ikke kartofler inu han er 17mdr og han hader kartofler vi har prøvet alt med dem men han kan ikke lig dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.