Billig ivf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

Kruse90

Wimmie skriver:

Ah ok

hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

baby84

kvinde84 skriver:

Er der nogen af jer, der kender til denne form for behandling? Har læst lidt om den, og er fristet til at prøve denne metode!

jeg har ikke hørt om den heller, men synes det lyder int. og da helt sikker have det med i overvejelserne når vi skal i det private.. (forhåbentlig først ved nr 2 )

Anmeld

8. august 2011

kvinde84

Ok, men vi kan ikke gå gennem det offentlige, da der pt. er lukket for al ikke akut behandling (herunder er sef. også fertilitetsbehandling) i udlandet (vi bor på færøerne), pga. sparinger i det offentlige! Vi skulle melde os til sidste gang jeg havde mens, men da fik vi i stedet den dumme besked Og rigshospitalet (hvor vi skulle i behandling) tager ikke imod egenbetalere. Nu synes vi imidlertid at vi har ventet længe nok, og hvis vi skal vente på det offentlige, så skal vi vente til i hvertfald januar næste år (når ny finanslov kommer).

Derfor tænkte vi bare at betale selv, da vi ikke kan holde ud at vente længere. Som jeg kan se, kommer det til at koste over 21.000 kr for et forsøg Men så så jeg at kliniken også tilbød en billigere version. Det der tiltaler mig mest med den er, at man får ikke nær så meget medicin, og derfor ikke så mange bivirkninger. Men hvis succeraten er meget lavere, så vil jeg jo hellere gå den traditionelle vej!

Jeg har læst noget reaserch om behandlingen, men den var fra 2001. Den konkluderer:

at den er billigere og næsten uden bivirkninger. Downside, er at pga. den lavere stimulering, er der flere behandlinger der må aflyses pga. ægløsning før ægudtagning eller lign. Så man må muligvis igennem flere forsøg, men efter ægopsætning er chancerne lige store som ved den traditionelle måde, pga meget bedre ægkvalitet. En anden ting var også at man ikke fik så mange æg - men færre med højere kvalitet. Men så kan man ikke regne med at få fryseæg.

Men som sagt var denne rapport fra 2001, så de har havt 10 år i at forbedre metoden!! Derfor ville jeg gerne vide om nogen vidste noget om den!!

Anmeld

8. august 2011

SnartGravid

Vi har valgt at prøve den billige behandling, lav-stimulations IVF/øko-modellen/ japaner model/ korianer model/ Single follicle single embryo transfer. (kært barn har mange navne).

Jeg skal have taget æg ud sidst på ugen og er MEGET spændt.

Vi har lavet et barn i 2008 uden hjælp, så jeg burde være i orden. Min kærestes sædkvalitet er ikke helt i top og det er nok grunden til, at det ikke rigtig vil lykkedes i anden omgang. Vi har været igennem 5 IUI forsøg, og vi var nu klar til at prøve noget mere effektivt.

Indtil nu har man troet, at jo flere æg man tager ud af kvinden jo større er sandsynligheden for befrugtning. Det betyder, at man alle steder i dag (i dk) modner rigtig mange æg ved en IVF. Det betyder også, at man ikke altid ved, hvilket æg man skal sætte op, fordi man ikke ved hvilket der er det bedste. Derfor er man i nogle tilfælde begyndt at bruge det der hedder blastosyst, som betyder, at man modner ægget yderligere et par dage inden man sætter det op, for på den måde, at finde det bedste æg.

Med øko-modellen (Den billige) stimulerer man kun mildt, så man modner færre æg. Men der er noget der tyder på, at de æg man modner alligevel er de bedste, og altså de samme æg som også ville være blive befrugtet ved en alm. IVF. Derfor er det i virkeligheden lidt spild, at modne så mange æg og spide en masse ud, som ikke blev befrugtet, og trække kvinden igennem hormonhelvede.

De fleste forsøg resultere i, at der er et æg der kan sættes op, men er der ingen skal man alligevel betale de 13.000 kr. behandlingen koster, så det er selvfølgelig en risiko man løber.

Det jeg godt kan lide ved denne model er, at man roder så lidt med naturen, som det nu engang er muligt med IVF. Og så betyder det også noget for os, at den er billigere end alm. IVF.

Jeg holder lidt dagbog på denne blog, så hvis du vil følge med i mine erfaringer med behandlingen, er du velkommen til at læse med.

/Maria

Anmeld

8. august 2011

kvinde84

SnartGravid

Dejligt at høre at der er nogen der har lidt erfaring med denne form fo behandling. Håber det lykkes for dig

Vi ringede til CFC i dag, og han syntes at vi så ud som gode kandidater til øko-modellen Jeg vil nu også sige at det der tiltrækker mig mest med øko-modellen, er at man ikke roder så meget med naturen, og at det ser ud som at meget få, har nævneværdige gener med behandlingen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.