Spørgsmål fra en nybegynder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

794 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. august 2011

JacobsMoar

Hej alle kreative damer..

Jeg har planer om at begive mig ud på dybt vand.. Jeg har fundet et par bukser på en blog, som er vildt fede, og dem er jeg da nødt til at eje.. Så må jeg jo have gang i (farmors) symaskine.. 

Når de skal syes har jeg assistance fra farmor, så det er ikke noget problem, men farmor skal ikke med ud og købe stof.. Så nu får i de spørgsmål hun ellers ville få.. 

1. Hvilken slags stof er det? 

2. Kanten i toppen af bukserne (og bunden som man ikke kan se), er det, det samme stof bare i en anden farve, eller er stoffet bare "bukket rundt" ?

- Jeps, jeg er total nybegynder.. (Men har dog syet et par ting, med vejledning fra min tålmodige farmor )

Håber i har mod på at hjælpe mig..

fra Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

FjolleTrold

KarinaB. skriver:

Hej alle kreative damer..

Jeg har planer om at begive mig ud på dybt vand.. Jeg har fundet et par bukser på en blog, som er vildt fede, og dem er jeg da nødt til at eje.. Så må jeg jo have gang i (farmors) symaskine.. 

Når de skal syes har jeg assistance fra farmor, så det er ikke noget problem, men farmor skal ikke med ud og købe stof.. Så nu får i de spørgsmål hun ellers ville få.. 

1. Hvilken slags stof er det? 

2. Kanten i toppen af bukserne (og bunden som man ikke kan se), er det, det samme stof bare i en anden farve, eller er stoffet bare "bukket rundt" ?

- Jeps, jeg er total nybegynder.. (Men har dog syet et par ting, med vejledning fra min tålmodige farmor )

Håber i har mod på at hjælpe mig..

fra Karina

jeg skal se om jeg kan hjælpe dig - og det er nogle gode bukser at starte med

1 - bomuld. Køb en blød og lækker kvalitet - ikke for tynd.

2 - det bestemmer du selv - du kan godt "bare" bukke om og så elastik, meeen du kan også udfordre dig selv. Du kan sy rib for neden - og evt. for oven. Du kan sætten noget andet stof ind, som matcher og sætte elastik i det / bindebånd. Og skal du rigtig udfordre dig selv kan du sy smok.

Pøj pøj med projektet - glæder mig til at se det færdige resultat

Karina

Anmeld

8. august 2011

MorEllen

FjolleTrold skriver:

2 - det bestemmer du selv - du kan godt "bare" bukke om og så elastik, meeen du kan også udfordre dig selv. Du kan sy rib for neden - og evt. for oven. Du kan sætten noget andet stof ind, som matcher og sætte elastik i det / bindebånd. Og skal du rigtig udfordre dig selv kan du sy smok.

Karina

Gode ideer/råd du kommer med Det er virkelig sjovt at dy noget man bliver tilfreds med og vil burge!
Meeen smock -det er min verste fiende Jeg er relativt erfaren, men kan simpelthen ikke finde ud af det Så jeg strækker bare elastiktråden og syr siksak over Resultatet blir faktisk bedre end hvis jeg prøver å smocke 

Anmeld

8. august 2011

JacobsMoar

FjolleTrold skriver:

Karina

Iih fantastisk.. Tak for hjælpen.. 

Jeg er nået frem til at jeg vil forsøge mig med rib, og så kommer endnu er spørgsmål.. Køber man det i metermål ligesom resten af stoffet ? 

Smock holder jeg mig vist lige fra 

Anmeld

8. august 2011

JacobsMoar

Morellen skriver:

Gode ideer/råd du kommer med Det er virkelig sjovt at dy noget man bliver tilfreds med og vil burge!
Meeen smock -det er min verste fiende Jeg er relativt erfaren, men kan simpelthen ikke finde ud af det Så jeg strækker bare elastiktråden og syr siksak over Resultatet blir faktisk bedre end hvis jeg prøver å smocke 

Hahaaa.. Den er skrevet bag øret

Anmeld

8. august 2011

FjolleTrold

KarinaB. skriver:

Iih fantastisk.. Tak for hjælpen.. 

Jeg er nået frem til at jeg vil forsøge mig med rib, og så kommer endnu er spørgsmål.. Køber man det i metermål ligesom resten af stoffet ? 

Smock holder jeg mig vist lige fra 

JEP - spørg i butikken. De ved lige hvilken rib der er god . Og hi hi - det næste par bukser kan du jo smocke

Anmeld

8. august 2011

JacobsMoar

FjolleTrold skriver:

JEP - spørg i butikken. De ved lige hvilken rib der er god . Og hi hi - det næste par bukser kan du jo smocke

Haha.. Narjj.. Måske, måske ikke.. Det kan også være min farmor gerne selv vil slide sin symaskine op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.