Til jer der der bruger NAN MME, hjælp mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.507 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. august 2011

Minmio

På siden af pakken på Nan mme er der en tabel hvor der står hvad et barn ca. skal have.

Er der en vil være rigtig sød og fortælle mig hvor mange ml en baby ca skal have mellem 2 og 3 mdr ?

Vil være super taknemmelig da vi bruger brikker og det står ikke på dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Janni.

tatii72 skriver:

På siden af pakken på Nan mme er der en tabel hvor der står hvad et barn ca. skal have.

Er der en vil være rigtig sød og fortælle mig hvor mange ml en baby ca skal have mellem 2 og 3 mdr ?

Der står på kassen:

2-3 mdr: 130-160 ml pr måltid. Måltider pr døgn: 6-5

Håber det var svar nok, ellers skriv igen 

Anmeld

7. august 2011

Minmio

Janni. skriver:

Der står på kassen:

2-3 mdr: 130-160 ml pr måltid. Måltider pr døgn: 6-5

Håber det var svar nok, ellers skriv igen 

Iiiin 1000 tak, det var lige det jeg skulle vide

Anmeld

7. august 2011

Janni.

tatii72 skriver:

Iiiin 1000 tak, det var lige det jeg skulle vide

Jamen det var så lidt, så blev jeg lige opmærksom på at vi skal have hentet mere NAN imorgen 

Anmeld

7. august 2011

dukke

tatii72 skriver:

Hvis dit barn er mere sulten så kan du prøve at give mere Min SP sage at mab behøver ikke føgle den helt

Anmeld

7. august 2011

Tona

tatii72 skriver:

Som en anden skriver, så vil jeg bare lige sige, at man behøver ikke følge skemaet (det står der også på pakken). Man skal bare give barnet indtil det er mæt. Skemaet er kun vejledende

Anmeld

7. august 2011

Minmio

Janni. skriver:

Jamen det var så lidt, så blev jeg lige opmærksom på at vi skal have hentet mere NAN imorgen 

Så hjalp vi jo hinanden

Anmeld

7. august 2011

Janni.

tatii72 skriver:

Så hjalp vi jo hinanden

Ja skønt, tak for det 

Anmeld

7. august 2011

Minmio

dukke skriver:

Hvis dit barn er mere sulten så kan du prøve at give mere Min SP sage at mab behøver ikke føgle den helt

Tak for svaret , det ved jeg egentlig godt, men han plejer at kunne følge skemaet for han spiser højst 160-170 ml ad gangen, men nogle gange stopper han efter kun 120 ml. så jeg ville vide hvad de mindst skal have. Hvis det giver mening

Anmeld

7. august 2011

FruHolm <3

Det er forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser i løbet af et døgn og til de enkelte måltider. Men en tommelfingerregel siger, at barnet spiser ca. 1/6 af sin vægt fordelt på ca. 6-8 måltider i døgnet. Det er kun en rettesnor, så lad barnet få den mad, det kan spise, hvis det viser tegn på at være mere sulten.

• Pres aldrig barnet til at spise op. Det skal selv have lov til at sige til og fra.
  • Der skal helst være en lille rest mælk tilbage i flasken. Når barnet levner, kan du se, at det har fået nok at spise.
  • Accepter at barnet har et varieret spisemønster på samme måde som brystbørn.
  • Hvis barnet tager på i vægt, virker tilfreds og har 5-6 gode våde bleer i døgnet, får det nok at spise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.