hvad får jeres til morgenmad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. august 2011

Anonym trådstarter

Hej alle, da vores dreng er lidt i den lave ende som både sin mor og far var da de var små ville jeg gerne have at han fik lidt mere på sidebenene . .
hvad får jeres små at spise som 1 års?
her får han typisk yougurt med havregryn, havregrød, toastbrød med smørost af forskellig slags, og så nogen gange får han æg og bacon til morgenmads (de dage hvor vi bare hygger rigtigt hi hi)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

BinaMor

hvis jeg var dig ville jeg droppe toastbrød og yougurten. havregrød eller noget hjemmelavet brød (med rug, kerner og langtidshævet dvs minimalt brug af gærceller) får mine. gerne med æg eller baked beans i weekenderne.

Anmeld

7. august 2011

henh01

øllebrød eller havregrød

Anmeld

7. august 2011

Ciss

Jeg prøver at variere en del for at bevare appetitten. Så nogen dage grovbrød m forskelligt pålæg -ost, smørost, leverpostej, skinke, frugt (og enkelte gange syltetøj eller honning), æg - nogen dage div müsli med mælk, nogen gange havrefras eller den slags, nogen dage havregryn/grød - og ganske enkelte gange starter vi dagen med frugtyoghurt.

Jeg tror meget på variation og alsidighed i kosten. At låse sig fast i et mønster og tro, at det er det eneste rigtige har jeg ikke sansen for.

Anmeld

7. august 2011

Rebecca Persson

Det største hit er klatkager af fuldkornsmel, malede mandler, æg og mælk (enten plantedrik eller komælk), måske tilsat kanel, en rest grød, blendet spinat, fintrevet gulerod, banan... bare ikke det hele på en gang 
Fra fryseren eller køl, så jeg ikke skal stå i stegeos om morgenen! 

Grød af forskellige slags flager, sat i blød af aftenen før, serveret med bær og mælk. 

Kogt æg, frugt og grøntsagshapsere.

Rester fra aftensmaden.

Acido eller yoghurt naturel med fuldkornsmysli uden sukker. 

Rugbrød med pålæg.  

Smoothie af frosne bær, 1/2 banan, mælke/yoghurt naturel, 1 spsk koldpresset olie. Hertil æg, alternativt proteinpulver i smoothien. Jeg putter ikke juice, tørret frugt i smoothien, det kan hurtig blive en rutschetur for blodsukkeret, lige som hvidt brød, frugtyoghurt og mange morgenmadsprodukter. 

Jeg forsøger så vidt muligt at kombinere protein (kød, fisk, æg, bælgfrugter, evt. mælkeprodukter) med sundt fedt (olier i grøden, mandler, nødder, avocado) og fuldkorn samt frisk frugt/grønt. Det giver god mæthed, energi, kraft til cellerne og stabilt blodsukker = nemmere og gladere barn. 

Du finder masser af tips, forslag til dagens måltider og opskrifter, opdelt måned for måned, i min bog BABY

kh Rebecca

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.