En gang spørgsmål fra en mom-to-be

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg har lige nogle små-spørgsmål, som jeg har gået og været i tvivl om, som jeg gerne vil have på plads inden baby kommer:

1. Hvordan opbevarer man bedst sutter, når man har skoldet og vasket dem, inden baby skal bruge dem? Og en specifik vejledning på klargøring af sutter?

2. Hvor mange sutter bør man have at starte op på? Vi har 4 gode sutter. Er det nok?

3. Bliver man automatisk kaldt ind til alle de der børneundersøgelser, vaccination og morens 8 ugers undersøgelse? Eller skal man selv bestille tid?

4. Hvornår skal man søge om pasning?

5. Hvad skal baby have af første tid af vitaminer og sådan og hvordan?

6. - Herunder: D-vitamin dråber. Hvornår og hvordan?

7. Hvad med babypanodil? Hvornår bruges det, og skal man have det hjemme fra fødslen af?

8. Hvordan og hvorfor bøvser man barnet af? Er det noget man lærer på sygehuset under opstartning af amning?

9. Hvis man regner med at amme, skal man så have sutteflasker hjemme fra starten af fra en sikkerhedsskyld? Og hvor mange? Vi har en stor og en lille fra Avent, er det nok?

Jaaa, det var mange spørgsmål! Men kan lige så godt for afklaret alle tvivl nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2011

Peanut

Anonym skriver:

Jeg har lige nogle små-spørgsmål, som jeg har gået og været i tvivl om, som jeg gerne vil have på plads inden baby kommer:

1. Hvordan opbevarer man bedst sutter, når man har skoldet og vasket dem, inden baby skal bruge dem? Og en specifik vejledning på klargøring af sutter?

2. Hvor mange sutter bør man have at starte op på? Vi har 4 gode sutter. Er det nok?

3. Bliver man automatisk kaldt ind til alle de der børneundersøgelser, vaccination og morens 8 ugers undersøgelse? Eller skal man selv bestille tid?

7. Hvad med babypanodil? Hvornår bruges det, og skal man have det hjemme fra fødslen af?

8. Hvordan og hvorfor bøvser man barnet af? Er det noget man lærer på sygehuset under opstartning af amning?

9. Hvis man regner med at amme, skal man så have sutteflasker hjemme fra starten af fra en sikkerhedsskyld? Og hvor mange? Vi har en stor og en lille fra Avent, er det nok?

Følger lige med hér 

Anmeld

6. august 2011

Tvillingemor80

Vi har dem i en skål -

Rigeligt det slet ikke sikkert baby gider sut jo

Nej du skal selv huske det og bestille tid.

Så hurtigt så muligt efter fødsel ..

d-dråber fra 2 uger til 2 år. jern fra ½ år til 1 år

Det står på pakken med d-dråber

Må ikke gives til børn under 2 år uden du først har snakket med læge, så nej det behøver du ikke

Op på skulderen og så venter du bare lidt så skal det nok komme

jeg havde ingen, så vil mene det er RIGELIGT med de to du har ..

En SP sagde til mig engang "bare rolig butikkerne lukker ikke ned den dag du bliver mor" hehe , hun havde ret! Men kender godt føelsen af at alt skal være der hjemme.

Anmeld

6. august 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Vi har dem i en skål -

Rigeligt det slet ikke sikkert baby gider sut jo

Nej du skal selv huske det og bestille tid.

Så hurtigt så muligt efter fødsel ..

d-dråber fra 2 uger til 2 år. jern fra ½ år til 1 år

Det står på pakken med d-dråber

Må ikke gives til børn under 2 år uden du først har snakket med læge, så nej det behøver du ikke

Op på skulderen og så venter du bare lidt så skal det nok komme

jeg havde ingen, så vil mene det er RIGELIGT med de to du har ..

En SP sagde til mig engang "bare rolig butikkerne lukker ikke ned den dag du bliver mor" hehe , hun havde ret! Men kender godt føelsen af at alt skal være der hjemme.

Tak for svarene Angående sutterne, når de så ikke at blive "beskidte" igen, hvis de ligger i en skål? Altså hvis man skolder dem et stykke tid inden bebs skal bruge dem? Og tror du man kan komme udenom det problem ved at fx opbevare dem i en lukket tupperware boks?  

Anmeld

6. august 2011

Tvillingemor80

Anonym skriver:

Tak for svarene Angående sutterne, når de så ikke at blive "beskidte" igen, hvis de ligger i en skål? Altså hvis man skolder dem et stykke tid inden bebs skal bruge dem? Og tror du man kan komme udenom det problem ved at fx opbevare dem i en lukket tupperware boks?  

Hmm jeg synes ikke det har været et problem :/ Men vasker dem tit lige inden de for dem så HVIS der er lidt støv eller noget så ryger det lige af .. Har prøvet i en lukket boks men der kommer så nemt kondensvand (staves) i den, men hvis man først skolder og så lader dem tørre (helt tørre) og så putter dem i en boks så det vel fint

Anmeld

7. august 2011

Tona

1. Hvordan opbevarer man bedst sutter, når man har skoldet og vasket dem, inden baby skal bruge dem? Og en specifik vejledning på klargøring af sutter? Man kan bare ligge dem i en boks el. lign. i et skab. Den måde du klargører dem på er at du vasker dem i vand (vær opmærksom på at naturgummi-sutter ikke tåler sæbe) og bagefter ligger du dem i en skål el. lign., hælder helt kogende vand over og lader dem stå lidt. Så kan du hælde vandet fra (evt gennem en si) og så lade dem stå og blive kolde før du gemmer dem væk.

2. Hvor mange sutter bør man have at starte op på? Vi har 4 gode sutter. Er det nok? Ja. I kan alligevel risikere at skulle skifte dem ud når bebs kommer hvis barnet nu foretrækker noget andet end det I har købt.

3. Bliver man automatisk kaldt ind til alle de der børneundersøgelser, vaccination og morens 8 ugers undersøgelse? Eller skal man selv bestille tid? Du skal selv bestille tid. Når dit barn er 5 uger skal det til 5-ugers undesøgelse og der kan du jo så bare bestille tid til din 8 ugers undersøgelse og når du er til den kan du jo bestille tid til dit barns første vaccination.

4. Hvornår skal man søge om pasning? Snak med den sp som kommer og besøger dig efter fødslen om hvordan det er i din kommune

5. Hvad skal baby have af første tid af vitaminer og sådan og hvordan? Bare d-vitamin

6. - Herunder: D-vitamin dråber. Hvornår og hvordan? Fra dit barn er 2 uger gammelt. Du køber på apoteket eller kvickly, Matas el. lign. et glas og så giver du barnet det antal dråber dagligt som står på det. Jeg giver Amanda på en børneske og har altid gjort det, men ellers kan man købe sådan en lille pipette til at give det med.

7. Hvad med babypanodil? Hvornår bruges det, og skal man have det hjemme fra fødslen af? Det kan bruges fra baby vejer 10 kg, måske lidt før efter samråd med lægen, så nej det behøver du ikke nu. Men hvis du får en ordentlig basse, så kan det være en ide at have det til når den skal vaccineres første gang, hvis den der er stor nok eller næsten (tal med lægen om det ved vaccinationen - som er når barnet er 3 mdr første gang)

8. Hvordan og hvorfor bøvser man barnet af? Er det noget man lærer på sygehuset under opstartning af amning? Man bøvser barnet af for at det kommer af med bøvset så det ikke trykker nede i maven. Man kan bare ligge en stofble over skulderen og så ligeså roligt ligge barnet op på skulderen med ansigtet mod din skulder og så massere blidt mellem skulderbladene. Hvis du beder dem om at vise dit det på sygehuset så er jeg sikker på at de vil gøre det.

9. Hvis man regner med at amme, skal man så have sutteflasker hjemme fra starten af fra en sikkerhedsskyld? Og hvor mange? Vi har en stor og en lille fra Avent, er det nok? Ja hav sutteflasker og et par brikker erstatning hjemme for en sikkerheds skyld (hvis nu du ikke kan amme eller har behov for at supplere op med erstatning. Det er træls at mangle kl. lort om natten. Du får nok også brug for flasker senere så du evt kan malke ud /give vælling eller vand i sutteflaske når barnet bliver større. Det er nok som start med de to flasker du har købt.

Mine svar i kursiv under dine spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.