Tigerspring allerede?! (lidt lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2011

Happiness

Min søn har siden fødslen været dejlig nem, han har stort set ikke grædt, og når han har, har der været en grund (beskidt ble eller sult).

Men de sidste 2-3 dage har bare været hårde! Han har ikke villet ligge selv, skal hele tiden hænge på en af os, ellers skriger han. Og han bliver helt hysterisk, også når vi sidder med ham! Bliver stiv som en pind mens han bare skriger... Det har kun været om formiddagen og hen af tidlig aften. Om aftenen kan han godt ligge lidt selv, men slet ikke som han ellers har gjort.

Jeg ved godt at babyer har brug for meget nærvær, og det får han skam også til den helt store guldmedalie. Men han kan altså ikke hænge på os konstant! Og det er sindsygt hårdt for mig i hverdagene når jeg er alene hjemme med ham. Jeg er næsten grædefærdig når kæresten kommer hjem!

Kan det være et tigerspring han er i allerede? Han kom 13 dage efter terminen, og er 16 dage idag. Så han er jo tæt på de 5 uger efter termin som skulle være det første spring...

Hvordan oplevede I det første tigerspring?

På forhånd tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2011

Miriam11

Min datter var meget urolig og ville ammes HELE tiden. Hun sov dårligt og hylede hvis hun ikke blev ammet. Det eneste der kunne trøste var brystet. Hun ville kun være hos mig og hylede når far forsøgte at trøste osv. Det startede som et lyn fra en klar himmel mandag i denne uge og stoppede brat igår morges. Og nu har hun 7-9-13 vidst nogenlunde fundet sin 'karma' igen.
Jeg synes også det var nogle hårde dage at komme igennem
til dig

Anmeld

6. august 2011

Happiness

Miriam11 skriver:

Min datter var meget urolig og ville ammes HELE tiden. Hun sov dårligt og hylede hvis hun ikke blev ammet. Det eneste der kunne trøste var brystet. Hun ville kun være hos mig og hylede når far forsøgte at trøste osv. Det startede som et lyn fra en klar himmel mandag i denne uge og stoppede brat igår morges. Og nu har hun 7-9-13 vidst nogenlunde fundet sin 'karma' igen.
Jeg synes også det var nogle hårde dage at komme igennem
til dig

Håber virkelig også det stopper her!

Manden kan heldigvis godt trøste, så det er altid noget. Men han kommer jo så først hjem når der ER slut i hverdagene... Typisk Så er meget glad for det er weekend!!!

Var det kun et bestemt tidspunkt på dagen ved din datter? Lukas sover helt fint om natten, og sover fint efter kl 16... Men vil stort set ikke sove før kl 16! Jo hvis han ligger i mine arme...

Anmeld

6. august 2011

Miriam11

Nej det var hele dagen og natten lang hun var urolig, hun sov maks 1½ time i et stræk og vågnede hvergang med et skrig
Bryst var det eneste der fungerede og det gjorde hun krav på med 1½ times mellemrum, jeg har ikke kunne får hende til at tage sut så der er ingen tvivl om at hun også brugte mig som det. Kunne intet foretage mig min datter og jeg boede nærmest på sofaen hele ugen og jeg talte ned til hvornår min mand kom hjem igen, til at trøste os
Og inden det begyndte havde vi også et helt fornuftigt forhold til søvn og spisetider.
Håber de næste par tigerspring bliver lettere at håndtere, man er jo helt rådvild som nybagte forældre og fortvivlede. Tankerne farer jo rundt i hoved på en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.