Hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

429 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. august 2011

Anonym trådstarter

Nu er det sådan at vi har en stor pige på 2½ og lige fået en lillebror, som nu er godt 6 uger.

Vi har nu leget lidt med tanken om at få nr. 3 ret tæt på, dvs. med 12 mdr.+ og vi føler begge vi har overskuddet og lysten til det.

Men nu er det jo sådan at jeg ammer lillebror og med storesøster fik jeg ikke mens. før jeg stoppede med at amme. Så ved godt at jeg muligvis slet ikke kan blive gravid medens jeg ammer. Det jeg tænkte var, at vi bare prøver at sexe løs fra når lidllebror er 3-4 mdr. gammel og så se hvornår der er gevinst.

Så er det mit spørgsmål går ud på, hvordan kan jeg vide om der er gevinst samt hvornår det er lykkedes?? Skal jeg tage en test hver måned for at se om det lykkes, eller skal jeg vente til symptomerne kommer og så finde ud af terminen udfra scanning?

Er der andre der har erfaring med dette??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

Nu er det sådan at vi har en stor pige på 2½ og lige fået en lillebror, som nu er godt 6 uger.

Vi har nu leget lidt med tanken om at få nr. 3 ret tæt på, dvs. med 12 mdr.+ og vi føler begge vi har overskuddet og lysten til det.

Men nu er det jo sådan at jeg ammer lillebror og med storesøster fik jeg ikke mens. før jeg stoppede med at amme. Så ved godt at jeg muligvis slet ikke kan blive gravid medens jeg ammer. Det jeg tænkte var, at vi bare prøver at sexe løs fra når lidllebror er 3-4 mdr. gammel og så se hvornår der er gevinst.

Så er det mit spørgsmål går ud på, hvordan kan jeg vide om der er gevinst samt hvornår det er lykkedes?? Skal jeg tage en test hver måned for at se om det lykkes, eller skal jeg vente til symptomerne kommer og så finde ud af terminen udfra scanning?

Jeg har ikke erfaring med det desværre, men kan sige at fordi du ammer, betyder ikke at du ikke kan blive gravid selvom du ikke får din mens Smiler... Har nemlig hørt om folk er blevet gravide før selvom de ammer

Anmeld

6. august 2011

norenberg

jeg har to drenge med 8 mdr mellemrum...jeg blev gravid kort efter fødslen med min første dreng....og der fik jeg at vide på sygehuset at det ikke var godt for ens krop at få børn så tæt på hinanden, for kroppen vil være mindst et halvt år om at nå sin normale tilstand igen efter en fødsel, men nu var lillebror jo lavet så vi valgte at fortsætte graviditete, som resulterede i at min krop sagde stop i 27+4  og jeg fødte en søn som med nød og næppe havde overlevet forløbet...så tror det er vigtigt at man mærker rigtig godt efter om ens krop nu også er helt klar og at det ikke kun er hovedet....

Anmeld

6. august 2011

dukke

Anonym skriver:

Jeg har også hørt at det er nemmer at blive gravid når man ammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.