Førstegangs far - nu med spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.201 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. januar 2009

Miss Kamma

Hej baby boys´ n girls !

Første indlæg herinde - og er ikke god til at fatte mig i korthed - sorry .

Jeg har fået en datter som nu er 16 dage gammel. Vi har ikke haft besøg af sunhedsplejerske endnu - og vi har et lille problem.
Vores lille pige "presser" som hun har luft i maven men intet kommer, hun har ingen problem i at lave stort og småt.
Vi har så i 2 dage nu haft en lille pige som skriger fordi hun presser så meget, jeg har kontaktet sunhedsplejerske telefonisk og fået nogle "cykel" øvelser og "prikken på maven" øvelser som skulle hjælpe med at få gang i tarmene - men har så hørt af mormor-typen at en tsk. kold vand burde hjælpe på det - kan nogle evt be / afkræfte det?
Håber nogle kan hjælpe lidt.

Godt nytår !

Miss Kamma´s stolte far !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2009

pusling30

Hej..
Da min første dreng var godt 3 uger gammel, fik han nøjagtig de samme problemer, hvor SP sagde det samme ang cykeløvelser og blid mavemassage, men 1 uge senere fik han forstoppelse, og lægen ordinerede laktulose, og det satte gang i tarmene.. Jeg kender ikke til en tsk koldt vand.
Mvh Anja mor til 3

Anmeld

2. januar 2009

RR

Hej stolte far

Tillykke.
Det er helt normal at nyfødte babyer får mavekneb. Jeg kan kun anbefalde at i bliver ved med at lave cykel øvelserne + en øvelse som går ud på at i bukker hende ben og trykker knæene ned mod hendes bryst. så skal luften nok komme ud. Det kan godt virke lidt voldsom, Men det virker og Kamma vil mærke forskellen med det samme.
Jeg kender ikke til den kolde teske vand. Men du kan forsøgt med at koge 1 dl. vand og komme 2 tsk sukker i. Lad det der næst afkøle. Tag en lille sprøjte (2 ml) og giv det til hende. Efter få minuter vil i se efekten.
Skriger hun stadig giver i hende 2 ml. igen.

Pøj pøj med det.

Hilsen Rikke
Psykoterapeut.biz

Anmeld

2. januar 2009

M&F&C

Min datter gjorde det også en del.... dog skældte hun ikke ud over det, men det var tydeligt noget generede hende. Jeg brugte kamillete.. det virker beroligende hjemme ved os

Anmeld

2. januar 2009

Miss Kamma

Tak for den hurtige feedback´ - så har jeg da lidt vi kan prøve, man er jo så forsigtig når hun ikke er ældre .

- Go weekend.

Anmeld

2. januar 2009

Mormilla

Miss Kamma skriver:

Hej baby boys´ n girls !

Første indlæg herinde - og er ikke god til at fatte mig i korthed - sorry .

Jeg har fået en datter som nu er 16 dage gammel. Vi har ikke haft besøg af sunhedsplejerske endnu - og vi har et lille problem.
Vores lille pige "presser" som hun har luft i maven men intet kommer, hun har ingen problem i at lave stort og småt.
Vi har så i 2 dage nu haft en lille pige som skriger fordi hun presser så meget, jeg har kontaktet sunhedsplejerske telefonisk og fået nogle "cykel" øvelser og "prikken på maven" øvelser som skulle hjælpe med at få gang i tarmene - men har så hørt af mormor-typen at en tsk. kold vand burde hjælpe på det - kan nogle evt be / afkræfte det?
Håber nogle kan hjælpe lidt.

Godt nytår !

Miss Kamma´s stolte far !

Vi har haft det samme problem med vores dreng, og fik af vide af lægen at det var en 3 mån kolik. Han græd ikke med pressede hele tiden. Kolik er jo luft i maven, det er lidt forskelligt hvordan børn tager det. Men de fleste græder.

Men vi har fået de samme råd og det hjalp! Men du skal gøre det tit!!! Og husk at når du gir mavemassage, skal det gøres i urets retning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.