Hvornår har I skiftet autostol!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.882 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. januar 2009

lonemus

Lige nu sidder begge børn i en autostol, som hedder 9-18 kilo.

Stefanie på 2½ år vejer 13,8 kilo.
Alexander på 1½ år vejer 15,4 kilo.

Normalt kan denne autostol jo holde til de er omkring 3-4 år, men jeg har i Babysam fået at vide man altid skal gå efter vægten på barnet, for at opnå den korrekte sikkerhed. Samtidig siger de, at man normalt skifter omkring de 15 kilo.
Dvs. Alexander faktisk skulle have en ny nu.......jeg syntes jo bare ikke han er så gammel, men selvfølgelig skal de begge sidde sikkert!

Hvordan har I gjort det??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2009

Liva

Hej

Ved ikke helt hvad det er der spiller mest ind, men jeg har hørt at højden også har en hvis betydning - hvilket da også forekommer mest logisk for mig, da det må være selernes position der må have størst betydning for skift. Prøv at tage din søn med i butikken og se hvad der passer ham bedst i den størrelse han har nu....

Kh Liva

Anmeld

2. januar 2009

Christinahr

Hold da op en basse du har. Er han kun 1 1/2. For så tænker jeg han da må tabe sig efterhånden som han vokser og løber rundt eller?

Anmeld

2. januar 2009

Stumpen

Altså umiddelbart vil jeg jo sige vægten, men når han ikke er ældre vil jeg helt klart forhøre mig -måske flere steder inden jeg træffer valget...
Qnus Anja..

Anmeld

2. januar 2009

fam.4xc

Caroline er 3 1/2 og har næsten lige fået ny stol... en sele pude med ryg, römer king hun vejer 14-15 kilo

Catrine sidder i en stol der hedder 9-18 kilo, hun er lige blevet 1 år og vejer 10,5 kilo

Anmeld

2. januar 2009

lonemus

Christinahr skriver:

Hold da op en basse du har. Er han kun 1 1/2. For så tænker jeg han da må tabe sig efterhånden som han vokser og løber rundt eller?

HI-Hi - ja, han er en stor basse Han vejede 4350 gram ved fødslen, men kom hurtigt på mme, da jeg ikke havde mælk nok. Desværre kunne han ikke blive rigtig mæt efter 2 mdr., så jeg måtte skifte over til den gule allomin, som jo indeholder fløde. SÅ blev bassemand mæt, men tog jo desværre en del på hurtigt.....men lægen sagde at det bare ikke kunne være anderledes.

Da han var til 1-års undersøgelse vejede han 15 kilo, så han har jo ikke taget meget på siden, hvilket lægen sagde ville være fint, hvis han blot holdt vægten nogenlunde det næste års tid - netop fordi han går og løber rundt. Så jeg håber da på han kan holde vægten stabil

I har nok ret, jeg må lige forhører mig i butikken først. Tak for alle jeres råd
Knus Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.