Tjæresalve til røde numser...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.514 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. august 2011

marhemor

Hej Piger!

Hvad er jeres erfaringer med tjæresalve til røde babynumser??

Hvor lang tid gik der før det virkede, og hvor ofte brugte I det?

Synes I det virker bedre end andre salver (zink, panthenol, osv.) ??

Kom gerne med andre gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

Ryberg

marhemor skriver:

Hej Piger!

panthenol vil jeg anbefale.. det virker altså bare... ihvertfald herhjemme.. jeg bruger det til ALT.. tør hud, knopper, rød numse osv..

Anmeld

3. august 2011

AnneBJ

marhemor skriver:

Hej Piger!

Jeg bruger det hver gang han har antydning af rødme, både på numse, pung, og i "elastikkerne" i bleområdet.

Jeg har ikke noget at sammenligne med, for jeg synes tjæresalven er fantastisk og har derfor ikke brugt andet.

Det virker som regel inden jeg skifter ble igen - altså jeg smører på i et tyndt lag hvis jeg ser han er rød, og når han skiftes et par timer efter er det væk - med mindre han har været meget rød.

Anmeld

3. august 2011

marhemor

KittyGirl skriver:

panthenol vil jeg anbefale.. det virker altså bare... ihvertfald herhjemme.. jeg bruger det til ALT.. tør hud, knopper, rød numse osv..

Panthenol var også klart min foretrukne, men det har bare ikke virket denne gang

Så nu forsøger vi med tjæresalve, og håber bare snart på at det virker...

Anmeld

3. august 2011

Maja_4000

Vi har indtilvidere kunne nøjes med pudder .. En enkelt gang eller to har vi brugt zinksalve .. Men det synes jeg altså fungerer fint

Anmeld

3. august 2011

de-wett

marhemor skriver:

Hej Piger!

jeg har brugt noget fra matas. kan ikke lige huske hvad det hedder, men det er også til ømme bryster ved amning. det kan jeg anbefale

Anmeld

3. august 2011

marhemor

AnneBJ skriver:

Jeg bruger det hver gang han har antydning af rødme, både på numse, pung, og i "elastikkerne" i bleområdet.

Jeg har ikke noget at sammenligne med, for jeg synes tjæresalven er fantastisk og har derfor ikke brugt andet.

Det virker som regel inden jeg skifter ble igen - altså jeg smører på i et tyndt lag hvis jeg ser han er rød, og når han skiftes et par timer efter er det væk - med mindre han har været meget rød.

Har bare brugt det et døgns tid nu, så håber snart på resultater

Men tak for svar og rosende ord om salven, håber snart at det virker her også

Anmeld

3. august 2011

oerbaek

vi har brugt en der hedder bituminol den er fantastisk syns jeg.

Anmeld

3. august 2011

marhemor

Maja_4000 skriver:

Vi har indtilvidere kunne nøjes med pudder .. En enkelt gang eller to har vi brugt zinksalve .. Men det synes jeg altså fungerer fint

Vi har også forsøgt med zinksalve, men det har heller ikke virket i denne omgang Dejligt at I har kunnet klare det med det

Anmeld

3. august 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Hej Piger!

Min søn havde rød numse i lang tid, som også blev hudløs, vi prøvede alt muligt, men inotyol var det eneste som kunne få det til at hele. Det var zinken der startede det hele. Han var en smule rød, og så smurte vi med zink med det resultat at det blev ti gange værre og der gik hul.  Brentacort og apotekets babysalve gør ham også mere rød. Han kan åbenbart ikke tåle det.

Så INOTYOL som vidst nok også er tjærealve.

Lægen siger man skal smøre 3 gange om dagen, men sp sagde vi skulle smøre ved hvert bleskift ellers virker det ikke når det bliver vasket af ved næste bleskift. Vi var nød til at putte et meget tykt lag på før det virkede, og smurte i mindst 14 dage, men nu var vores tilfælde også ekstremt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.