Mistanke om urinvejsinfektion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. august 2011

Tulle28

Jeg har en mistanke om at vores datter har urinvejsinfektion og ringer selvfølgelig til lægen i morgen tidlig. Men jeg kom bare til at tænke på - skal de have en urinprøve? For hvordan hulen får man en 1½ årig til at tisse i et glas?

Nogen der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

Tulle28

3. august 2011

Hasselnødden

Tulle28 skriver:

Jeg har en mistanke om at vores datter har urinvejsinfektion og ringer selvfølgelig til lægen i morgen tidlig. Men jeg kom bare til at tænke på - skal de have en urinprøve? For hvordan hulen får man en 1½ årig til at tisse i et glas?

Nogen der har prøvet det?

Hen på apoteket og køb en 'Adhesive urine collector' som er en lille pose, der kan klæbes fast på hende, ble på og så ellers bare vente på 'resultat'. - har jeg lige læst mig frem til kan være midlet.. bare sørg for at den sidder godt nok fast, ellers kan den falde af. 2 ud af 3 havde succes med den.

Anmeld

3. august 2011

Ayasmor

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

Hen på apoteket og køb en 'Adhesive urine collector' som er en lille pose, der kan klæbes fast på hende, ble på og så ellers bare vente på 'resultat'. - har jeg lige læst mig frem til kan være midlet.. bare sørg for at den sidder godt nok fast, ellers kan den falde af. 2 ud af 3 havde succes med den.

De kan bruges, hvis det ikke lykkedes at fange strålen.. Men det bedste er dog midtvejsurin.. Resultatet med poserne kan ofte give falsk positivt resultat, og man skal være MEGET omhyggelig med rengøringen inden påsætning af posen.  for ideen.

Anmeld

3. august 2011

JulieE

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

Præcis  Hjemme hos os hedder det en tissepose... det eneste man skal være opmærksom på, er at den kun kan bruges til at udelukke urinvejsinfektion, IKKE konstatere det, da der nemt forekommer forurening af en sådan prøve. Er prøven fra posen positiv, skal I bede om at blive henvist til børnemodtagelsen på nærmeste sygehus med børneafdeling og så vil de lave en steril midtstråleurinprøve, som kan konstatere infektionen. 

Jeg ved godt det lyder omstændigt, men jeg har fået dette afvide på børneafdelingen efter min søn gentagne gange fik penicellin for urinvejsinfektion konstateret på en tisseposeprøve, hvilket ikke er sikkert 

Anmeld

3. august 2011

Hasselnødden

Man lærer noget nyt hver dag  

Ja, læste også om midtvejs-etc. men glemte at linke til den hjemmeside hvor jeg havde læst det, så godt I kom på banen. VIDSTE der var nogen, der vidste mere i den forbindelse

Anmeld

4. august 2011

Tulle28

Tusind tak for svar piger - jeg prøver at ringe til lægen nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.