Tak for svar.
Vi havde været i byen hos venner tirsdag og der røg 10 genstande indenbords. Jeg er træt af at man ikke kan hygge sig uden alkohol. Jeg drikker max 2 genstande, når jeg ikke er gravid.
Til hverdag drikker han 1-max 4 genstande helt åbenlyst herhjemme. Det irriterer mig han ikke forstår det, men han er opdraget med at det er i orden.
Jeg er opdraget med en far og mor der drak en øl i weekenden og en flaske vin, når der var gæster. Jeg ved ikke rigtig hvad man ellers synes der er normalt i dag. Man hører jo blandede budskaber om, at et par glas vin om dagen er sundt mm. Jeg synes det er et utroligt dårligt signal, at sende til sine børn, at man sidder med alkohol i hånden hver dag. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.
Der kan godt gå 1-3 uger mellem, at han har et raserianfald. Han mener selvfølgeligt bagefter at vi ikke skal fokusere på hans raseri, men at der er noget galt med min teenagedatter og hun bare skal lære, at høre efter og ikke svare igen. Nu er det bare sådan, at hun er opdraget til at have en sund skepsis og ikke bare vil lade sig hundse rundt med, uden at hun synes det er rimeligt. Hun er meget hjælpsom herhjemme, laver gerne mad og gør lidt rent. I det hele taget en fornuftig pige, der ovenikøbet klær sig pænt.
Jeg skrev mit indlæg til manden via mail på arbejdet. Da jeg kom hjem fra arbejde stod der en stor buket blomster på bordet og han sagde ikke noget. Han havde skrevet undskyld via mail. Jeg tænkte "er jeg nu en af de kvinder der skal have en på hovedet, og så have blomster bagefter". Han har aldrig slået hverken ungerne eller mig. Han var dog så åndssvag i går, at jeg ville ønske han havde vippet mig en, for så var jeg skredet.
Til hverdag tager den ene dag den anden. Hjælp mig til at se det udefra!
TAK
Anmeld