Hvor mange navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2011

Billemyre

Jeg har selv tre navne. Navne, som jeg er meget glad for og føler mig nært forbundet med. Derfor beholdt jeg også mine efternavne, da jeg blev gift. Ville slet ikke kunne hedde noget andet, da mine efternavne er lige så meget 'mig', som mit fornavn.

Så når det kommer til min egne børn engang, ender de garanteret med at få 4 navne (hvis manden går med til det. Han synes nemlig, fire er lidt for mange):
Et fornavn, mit "mellemnavn" (min mors efternavn) mit efternavn (min fars efternavn) og min mands efternavn.

F.eks.:

Oscar R.... K....... G..........

Så smider jeg byrden, engang at skulle sortere i navnene, videre til barnet - Og det har jeg det fint med, for JEG kan ikke vælge 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

maria_wlt

Jeg er selv døbt til 3 navne... Maria Wildt Tornøe, men nu er jeg gift og så har vi 4 navne alle sammen... Maria Wildt Lerche-Tornøe...

4 er max for mig

Anmeld

3. august 2011

skønneunger

jeg syntes 2-3 navne er fint min store dreng har fornavn og så mit efternavn, den lille har sit navn og min kærestes efternavn i midten og så mit efternavn.

jeg har kun selv to navne og det gjorde min mor bevidst da hun var træt af hun altid selv skulle bruge sine 4 navne hver gang hun skulle noget med det offentlige, jeg har altid været glad for mine 2 korte navne, selvom de er korte er det ikke noget alle hedder

meeeen jeg har dog navne klar hvis jeg får en pige en dag og det bliver til 4 navne i alt men kun fordi hun skal have min mors fornavn efterfulgt af min mormors navn og så kærestens og mit efternavn

Anmeld

3. august 2011

Kløver

Anonym skriver:

Hvor mange navne synes i er for mange, er der en grænse?

Eksempel:

2 for lidt

3 ok

4 perfekt

5+ for meget

for mig er 4 maks hvis man har specielle efternavne, ellers 3 er nok. feks  fornavn mellemnavn efternavn  om mellem navn er fars, mors eller et nr 2 fornavn er ligegyldigt, men synes for mig det bliver for meget når folk putter ekstra navne ind som er unødvendige, feks vil have både mors og fars navn med, og samtidig give barnet mere end 1 fornavn.

synes i min verden alt det navngiveri har taget overhånd, specielt i jagten om at folk skal gøre deres små, så specielle og unikke, man nogle gange kan støde på navne som er helt umulige at udtale, enten pga stavelserne, eller mængden af navne, er der begge dele, er det helt galt og man er ved at slå knuder tungen men man skal jo selvfølgelig gøre som man selv føler for

Anmeld

3. august 2011

oerbaek

mine drenge har kun 2 navne det er fornavn og fars efternavn, vi er gift og jeg har mandens efternavn så vi hedder det samme alle 5 

Anmeld

3. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg synes det er svært når man har ønsker om nogle navne men også skal tage hensyn til familie navne og traditioner... Synes ikke om ulige tal, og 2 er for lidt så 4 eller 6.

Anmeld

3. august 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Hvor mange navne synes i er for mange, er der en grænse?

Eksempel:

2 for lidt

3 ok

4 perfekt

5+ for meget

Synes 5 navne er at stramme den, men 6 synes jeg er ALT for meget Vores får 4 navne Hvis man skal have sådan noget som 6 navne synes jeg, at der skal være en god grund. Og at det ikke er fordi, at man ikke kan bestemme sig for et navn, og derfor lige giver alle de fornavne man havde overvejet

Anmeld

3. august 2011

Frøken J.

Maja84 skriver:

men synes for mig det bliver for meget når folk putter ekstra navne ind som er unødvendige, feks vil have både mors og fars navn med, og samtidig give barnet mere end 1 fornavn.

Det jeg har citeret, den situation står vi nu i.. Vi har begge unikke efternavne vi ikke vil af med, et smukt fornavn, og så et mellemnavn som min kæreste brænder for og altid har ønsket til sin datter. Det synes jeg personligt ikke er for meget.. Men det skal jeg jo synes

Anmeld

3. august 2011

twinny

Det kommer helt an på hvilke navne det er... Vores børn får nogle rimelig svære navne, så er i tvivl om det skal være to eller tre.. Men det bliver ikk over tre, da jeg synes det er for meget...

Anmeld

3. august 2011

Kløver

Frøken J. skriver:

Det jeg har citeret, den situation står vi nu i.. Vi har begge unikke efternavne vi ikke vil af med, et smukt fornavn, og så et mellemnavn som min kæreste brænder for og altid har ønsket til sin datter. Det synes jeg personligt ikke er for meget.. Men det skal jeg jo synes

tja jeg er ik helt med på hvad du mener, altså får barnet et fornavn +fornavn/mellemnavn og så begge jeres efternavne, lige som feks line sofia hansen jensen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.