Jeg er ret sikker på at det er en skrøne... Selvfølgelig vil det passe med nogle, men hvad vil ikke det? Det ville være ligesom at sige at flaskebørn har større sandsynlighed for at blive overvægtige..
Men hvis man kigger på de årstal undersøgelserne er lavet i, altså HVORNÅR den omtalte skemad blev givet, så er der nok også sket en del i næringsindholdet siden...
Desuden vil jeg da slet ikke sidde og få dårlig samvittighed over at Josephine begyndte med skemad da hun var 3½ måned gammel... Det var vores sp der anbefalede det fordi hun ikke blev mæt af flasken og spiste med 1½ times mellemrum HELE døgnet... Hun æder stadig som jeg ved ikke hvad og det er skønt at hun har så stor appetit. Hvis hun bliver overvægtig senere i livet er det ikke pga. tidlig opstart på skemad og meget af det, men tværtimod fordi hun har fået dårlige spisevaner... Det prøver vi selvfølgelig på at undgå, men helt ærligt, sikken en gang fis...
Fedt at det blev linket, så jeg fik lov at brokke mig lidt over "de dumme forskere".. hehe...
Anmeld