Grød grød Grød grød ...og mere GRØD

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. august 2011

ChipChap

Min søn er 6måneder og er endelig blevet ret vild med grød, meeeen han er dog en kræsen fyr af slagsen. Alt frugt mos er han ikke meget for at få ned, men det pulver halløj fra Beauvaise er han vild med, heeelt vild med.
Fuldkorns et eller andet.

Vi har prøvet med kartoffelmos og gulerødder men han vil ikke have det.

Hvor tit får jeres små grød om dagen , hvad får de af grød  og er det okay de kun får det grød pulver eller skal man lave noget hjemmelavet til dem ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

raca

jeg gav 1 måtid ved 6 mdr.. og optrappede med et måltid pr mdr..så ved 8 mdr fik hun 3 måltider...

jeg ville personlig selv kun give pulver i yderste nødstilfælde.. syntes der har væet for sager med fordårligt ernæringssammensætning.. til jeg tør stole på de vil lave et lødigt produkt.

min den ælste spise ikke grød.. så han var fuldammet til 8-9 mdr og gik direkte til fast føde.

Anmeld

2. august 2011

rimor

ChipChap skriver:

Min søn er 6måneder og er endelig blevet ret vild med grød, meeeen han er dog en kræsen fyr af slagsen. Alt frugt mos er han ikke meget for at få ned, men det pulver halløj fra Beauvaise er han vild med, heeelt vild med.

Hvor tit får jeres små grød om dagen , hvad får de af grød  og er det okay de kun får det grød pulver eller skal man lave noget hjemmelavet til dem ???

Her spiser "lillemanden" på 5 mdr. allerede 3 hovedmåltider (grød eller grøntsagsmos) samt 1-2 mellemmåltider bestående af frugtmos. Om morgen er det ofte pulverblandingen da det skal gå lidt stærkt men de andre måltider laver jeg selv fra bunden. Syntes faktisk det tager den samme tid når man først er kommet ind i det.

Prøvede at lave æble/pære/abrikos mos...og det var et HIT her i sommervarmen.

Anmeld

2. august 2011

Clisolka

ChipChap skriver:

Ja, her er Isabella også ret vild med den samme fuldkornsgrød! Det er den eneste grød hun har været vild med, så vi har fortsat med at købe den  Kartoffelmos og gulerødder er heller ikke et hit her - det kommer lige så hurtigt ud, som det kommer ind 

Da hun var 6 mrd. fik hun 2 x grød dagligt. Nu er hun 9 mrd og får kun 2 x grød dagligt 

Anmeld

2. august 2011

Missi

Sonny er snart 6 mrd, og han får grød 3 gange om dagen ca - nogen gange kun to - han ELSKER alt grød men især katofler med ærter i, det er sødt på samme måde som det pulver du kan købe.. du kan osse prøve øllebrød med til mme og sukker majsgrød lavet på mme vand og majsmel - og så med pære-æbel mos oven på

Anmeld

2. august 2011

ChipChap

raca skriver:

jeg gav 1 måtid ved 6 mdr.. og optrappede med et måltid pr mdr..så ved 8 mdr fik hun 3 måltider...

jeg ville personlig selv kun give pulver i yderste nødstilfælde.. syntes der har væet for sager med fordårligt ernæringssammensætning.. til jeg tør stole på de vil lave et lødigt produkt.

min den ælste spise ikke grød.. så han var fuldammet til 8-9 mdr og gik direkte til fast føde.

hmm okay, det har jeg ikke læst/hørt noget om, havde også tænkt på at lave noget øllehalløj

Anmeld

2. august 2011

ChipChap

rimor skriver:

Her spiser "lillemanden" på 5 mdr. allerede 3 hovedmåltider (grød eller grøntsagsmos) samt 1-2 mellemmåltider bestående af frugtmos. Om morgen er det ofte pulverblandingen da det skal gå lidt stærkt men de andre måltider laver jeg selv fra bunden. Syntes faktisk det tager den samme tid når man først er kommet ind i det.

Prøvede at lave æble/pære/abrikos mos...og det var et HIT her i sommervarmen.

hvad laver du når det ikke skal være frugt mos ?
Altså jeg vil gerne lave det selv, har tiden til det , men føler mig mega blank på det grød

Anmeld

2. august 2011

rimor

ChipChap skriver:

hvad laver du når det ikke skal være frugt mos ?
Altså jeg vil gerne lave det selv, har tiden til det , men føler mig mega blank på det grød

Da han jo ikke er 6 mdr endnu er jeg begrænset til rismel,maizenamel eller majsmel når det skal være grød.

Det blander jeg så med forskellige slags frugter.

Her i morges kogte jeg 1 jordbær og 3-4 blåbær i lidt vand inden jeg hældte rismel i vandet. Lod det koge op og blande med MME.

Til aften har han fået gulerod/kartoffel/squash mos.

Anmeld

2. august 2011

Isabella_mor

her får villads havregrød, hirsegrød, majsgrød, risgrød og boghvedegrød.

så kommer jeg en smørklat i og noget sødmælk. evt noget frugtmos.. som jeg så altså ikke laver selv.. slemme mig..  jeg køber mos på glas eller i bæger... 

jeg laver dog sveskemos selv.. og grøntsagsmos som han enten får blandet i grød eller til en fiskedelle jeg selv har lavet, eller noget kogt kylling eller sådan noget. eller rent med en klat smør i og så sødmælk til i en kop.

grød vil VIL VIL jeg lave selv og det er altså også meget let... især når man har mikroovn er det legende let at lave hirse og havregrød, jeg har ikke prøvet med ris eller nogle af de andre slags... 

han få grød 2-3 gange daglig, og så smager han med på aftensmaden hvis det er noget han må spise.. vi kan jo godt lide krydret mad.. 

og ud over det får han jo så flaske hvertfald 2 gange dagligt, morgen og inden sengetid. og så alt afhængigt af hvor meget han spiser når han får grød eller mos... for mæt det SKAL han blive...

Anmeld

3. august 2011

2babygirls

ChipChap skriver:

Madeleine levede fint med mit hjemmelavede grød i alle afskygninger, men da hun blev 6 mdr, ville hun på ingen måder have det, og det er først da hun blev lidt over 9 mdr at hun er kommet fra det og spiser hjemmelavet havregrød til morgenmad, og så alm mad resten af dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.