spørgsmål til jer der kan hækle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.835 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. august 2011

ano14316

Hej 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at forklare dette.. 

I min opskrift står der:

Hækl 4 lm, vend

2 fm i 1. m, 1 fm, 5 fm i næste m, fortsæt med at hækle rundt i bunden af fm, 1 fm, 3 fm i sidste m, sær en markeringstråd i og lad den følge med op gennem arbejdet.

Jeg forstår ikke hvad der menes med "vend"
Og jeg forstår ikke "  fortsæt med at hækle rundt i bunden af fm" måske giver det sig selv når jeg har fået forklaret vend.. 

Jeg håber der er nogen af jer kloge kvinder der kan hjælpe mig.. 

Jeg er helt grøn inden for hækling..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

roenlund

ano14316 skriver:

Hej 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at forklare dette.. 

I min opskrift står der:

Hækl 4 lm, vend

2 fm i 1. m, 1 fm, 5 fm i næste m, fortsæt med at hækle rundt i bunden af fm, 1 fm, 3 fm i sidste m, sær en markeringstråd i og lad den følge med op gennem arbejdet.

Jeg forstår ikke hvad der menes med "vend"
Og jeg forstår ikke "  fortsæt med at hækle rundt i bunden af fm" måske giver det sig selv når jeg har fået forklaret vend.. 

Jeg håber der er nogen af jer kloge kvinder der kan hjælpe mig.. 

Jeg er helt grøn inden for hækling..

når du vender er det oftest ved 3 luftmasker, men det "plejer"aat stå i starten af opskriften.

Det du så gør er at lave de tre luftmasker og så vende arbejdet om ligesom når du starter på en ny pind når man strikker.

håber det hjalp ellers så skriv igen...

Anmeld

2. august 2011

ano14316

roenlund skriver:

når du vender er det oftest ved 3 luftmasker, men det "plejer"aat stå i starten af opskriften.

Det du så gør er at lave de tre luftmasker og så vende arbejdet om ligesom når du starter på en ny pind når man strikker.

håber det hjalp ellers så skriv igen...

åhh der hjalp ikke rigtigt.. jeg kan nemlig heller ikke strikke.. 

Det er starten af opskriften.. det er helt fra start.. 

hækl 4 lf, vend.

Anmeld

2. august 2011

roenlund

ano14316 skriver:

hækl 4 lf, vend.

det står ikke højere oppe noget i retning af der vendes med tre luftmasker???

Anmeld

2. august 2011

roenlund

ano14316 skriver:

hækl 4 lf, vend.

hvis det er en online opskrift vil jeg gerne kigge på den, er ikke vildt god til opskrifter men hvis der også er et billede plejer jeg at kunne tyde dem...

Anmeld

2. august 2011

ano14316

roenlund skriver:

det står ikke højere oppe noget i retning af der vendes med tre luftmasker???

Nej slet ikke.. det er en gris jeg er ved at hækle og jeg har hæklet bunden og kroppen og skal nu igang med trynen (alt 3 seperate stykker) og der står:

Tryne:
hækles med fv1. 
Hækl 4 lf, vend.
2 fm i 1. m, 1 fm, 5 fm.......... 

Anmeld

2. august 2011

ano14316

roenlund skriver:

hvis det er en online opskrift vil jeg gerne kigge på den, er ikke vildt god til opskrifter men hvis der også er et billede plejer jeg at kunne tyde dem...

Det er det desværre ikke det er fra stof og stil.. 

http://www.stofogstil.dk/Katalog/Monstre.aspx?group_id=8616&articleid=27443

Anmeld

2. august 2011

ano14316

roenlund skriver:

et billed mere 
http://www.stofogstil.dk/ImageRoot//3/1/1/3110111/m_all_000003110111_xl.jpg 

Anmeld

2. august 2011

roenlund

Gider du skrive de næste to linjer eller sådan ca i opskriten, har fundet min hæklekurv frem og tror måske jeg har fanget fidusen...

Anmeld

2. august 2011

ano14316

roenlund skriver:

Gider du skrive de næste to linjer eller sådan ca i opskriten, har fundet min hæklekurv frem og tror måske jeg har fanget fidusen...

ja det kan du tro..

Tryne:
hækles med fv1. 
Hækl 4 lf, vend.

2. omg: 2 fm i 1. m 3 fm, 2 fm i næste m, 1 fn, 2 fm i næste m, 3 fm, 2  fm i næste m, 1 fm, i alt 16 fm

3. omg: 1 fm, 2 fm i næste m, 3 fm, 2  fm i næste m, 3 fm, 2  fm i næste m, 3 fm, 2  fm i næste m, 2 fm, i alt 20 fm.

4. omg: 1 fm, 2  fm i næste m, 2  fm i næste m, 3 fm, 2  fm i næste m, 2  fm i næste m, 3 fm , 2  fm i næste m, 2  fm i næste m, 3 fm, 2  fm i næste m, 2  fm i næste m, 2 fm i alt 28 fm, slut med 1 m i næste m, bryd garnet.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.